OME inn i vognkort

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, HighwayPatrol, lj73jon

lilleberg
Sted: Vang på Hedmark

OME inn i vognkort

Legg innav lilleberg » lør des 14, 2013 11:30 pm

Ettersom 60`n ble EU godkjent for en uke siden tenkte jeg å få hevesettet inn i vognkortet,mens de enda er helt nye og skrifta er lesbar. Men ettersom bilen har ettermontert Turbo,oljekjøler og intercooler, kan de da henge seg opp i at det ikke er orginalt og klippe skiltene av? eller vil de konsentrere seg om fjærene? Tenkte biltilsynet på Gjøvik eller Elverum. Er veeeeldig glad for alle tips om hvilken stasjon og hva jeg burde gjøre på forhånd.
+ at jeg vil heve hengervekta. (Har papirer fra Toyota Norge)
Og jeg har de dere TUV papirene.

Brukeravatar
Toyole
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: OME inn i vognkort

Legg innav Toyole » søn des 15, 2013 12:46 am

Nå er vel 60`n såpass opp i alder så de er neppe vanskelige på turbo`n. Kan jo hende du skulle betalt noen hundrelapper i effektøkningsavgift, men antar at det bør gå greit.
Har du TUV papirer, på OME settet til den bilen/reg.nr så skal det ordne seg. Det som er viktig er jo at alle delene som er nevnt i papira, som dempere og slikt stemmer med det på bilen og at det er enkelt å se merkingen. (Jeg hadde trøbbel med en bakdemper som det var vanskelig å finne igjen merkinga på..)
Det kommer vel litt an på hvor dramatisk de vurderer ombygginga til å være, men må nok behandles gjennom ombyggingsutvalget. Så noen uker tar det før alt er på plass.
Vil tro de kan stille spørsmål vedrørende hjulstillingskontroll, for du kan ikke forandre mye før du kommer utenfor marginene på castervinkler. Hjulstillingskontroll koster vel ca 12-1500 på merkeverkstedet.

Anbefaler trafikkstasjonen på Gjøvik sterkt!
Jeg hadde en veldig trivelig og samarbeidsvillig tone med de, og har absolutt ingenting vont å melde derifra.

En føler jo seg liten når en må klemme seg inn et byråkratisk mål, med alle dokumentasjonene og testene, men det er viktig å holde hodet kaldt og bare forberede seg bedre enn hva de forventer, så går alt mye bedre!

Lykke til!
Mvh Ole & Bamse!
92 HDJ 80vx
88 RN61 sr5
84 LN65
07 KTM 250exc-f
73 BM430 Hymas31

Brukeravatar
KjellOlsen
Styremedlem
Sted: Siggerud.
Kontakt:

Legg innav KjellOlsen » søn des 15, 2013 10:49 am

Har også brukt Gjøvik trafikksituasjonen. Hyggelige folk som lytter til hva du sier, og gjør sitt beste for å hjelpe deg. Var der bl.a med en importert henger som det var skrevet feil chassinummer på. Han hjalp oss med å ringe toll og avgift, han brukte nok et par timer for å finne ut av dette, som andre biltilsyn bare hadde avvist.
Topp service!
Kjell.

HJ61 x 2. LJ73. HDJ100. 4Runner.
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.

2017:
Juli: Nordkapp
september: Russland

http://www.expeditionkompaniet.no

Brukeravatar
marting
Sted: Ringerike

Legg innav marting » søn des 15, 2013 6:13 pm

Ikke avgift på effekt på biler eldre enn 96 ca..da dette avgiftsystemet ble innført. Før dette var det annen beregningsmåte på avgiften.
La oss få vite hvordan det gikk med turbogodkjenning, for med nye eu-kontroll regler fra neste år så kan man glemme å få gjennom bil med turbo uten at den er skrevet i vognkort (så vidt jeg har skjønt)
Martin.G HJ60 Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?) TLF 98828323
Min garasje på forumet: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=4180

lilleberg
Sted: Vang på Hedmark

Legg innav lilleberg » søn des 15, 2013 8:46 pm

Da bestiller jeg time på toyota sånn at de får gått over forstillingen før turen til Gjøvik. :D
Tusen takk for at dere rettleder meg. :) Jeg jobber med alle bildene til den dere garasjen jeg skal opprette..masse bilder.. skal sortere etter beste evne. Men det vil nok ta bittelitt tid.. :?

Brukeravatar
JanK 55
Sted: Fetsund

Legg innav JanK 55 » søn des 15, 2013 11:32 pm

lilleberg skrev:Da bestiller jeg time på toyota sånn at de får gått over forstillingen før turen til Gjøvik. :D
Tusen takk for at dere rettleder meg. :) Jeg jobber med alle bildene til den dere garasjen jeg skal opprette..masse bilder.. skal sortere etter beste evne. Men det vil nok ta bittelitt tid.. :?
For godkjenning av heving så forlanger de vel 4hjuls kontroll.
Jan K.

LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya*
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"

// Garasjen vår // & //Garasje H4K//

tojota
Sted: grimstad

Legg innav tojota » tir feb 09, 2016 10:11 pm

hei hvordan gikk dette ? så ikke denne tråden før nå... jeg prøvde i fjor ....... det gikk IKKE bra ..... eller fikk godkjent OME settet etter nesten 2 timer venting ....di lurte fælt på 4-hjulsmålinga....å denne kunne ikke være god å kjøre.....så di tok seg en tur å oppdaget turboen...aiaiai ikke bra da ble det full teknisk å bilen var for lang (org.winsj fanger) som ikke akkurat denne bilen kom med i 86...mangel på dekk /felger ...trodde 31" var innafor på 8"felger som var kjøpt til L.C ...men nei for store å feil innpress på felg ( -19) .........å masse anna feil må også huske høyde til h.feste må være riktig med hevesett .....

Gå tilbake til «Generelt 6x»