Start og stopp problemer

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
swift
Innlegg: 3
Ble med: søn mar 19, 2017 9:06 pm

Start og stopp problemer

Innlegg av swift »

Hei. Jeg er ny på forumet her, men etter og ha titta litt skjønner jeg at det er mye kompetanse her :D

Jeg kjøpte nylig en 81 hj60 4L som ikke startet( den gikk ikke på startmotor) jeg antok at dette var starter og handlet meg en brukt! Jeg byttet starter og bilen starter fortsatt ikke. Da prøvde jeg og kortslutte starter og da fungerte startmotor. Jeg har prøvd og bytte start relé og sjekket sikringer,men finner ikke ut av det :oops: . hvis jeg kobler 24v bak på tenningslåsen, virker startmotor når jeg vrir på nøkkel!!!

Problem 2: edic. Edic virker ikke på tenningsnøkkel. Jeg har sjekket selve edic i motorrom og denne går når jeg kobler 24 v direkte.. kan det være releet ved passasjer sparkeplate? Event.hvor får jeg tak i dette?

Jeg er overbevist om at noen har vært borti lignende tidligere 8) tips???

Mvh frustrert.
luna
Innlegg: 140
Ble med: tor mai 17, 2012 10:26 pm
Lokasjon: Buskerud

Re: Start og stopp problemer

Innlegg av luna »

Hei,, har ikke fasit, men det virker som relé har tatt kvelden. Disse får du lett tak i på,eBay
Sjekk også lednings nettet inn og ut av relé ( edic relé ved sparkeplata )

Per Ole
Brukeravatar
håvard
Innlegg: 4005
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Re: Start og stopp problemer

Innlegg av håvard »

Edicen gir ikke noe liv fra seg i det heletatt? ikke et lite nykk en gang? (hvis den gir tegn til liv, så er det andre ting som må sjekkes, men jeg går ut ifra at den er helt død)


Jeg ville ha begynt i den "billige" enden. Da hverken startmotor eller EDiC reagerer på nøkkelen. Så ville jeg ha begynt å følge ledningene fra nøkkel/rattstamme. Og selvsagt dobbeltsjekk og gjerne bytt alle sikringer.
swift
Innlegg: 3
Ble med: søn mar 19, 2017 9:06 pm

Re: Start og stopp problemer

Innlegg av swift »

Takk for tips.. da får jeg leite litt på eBay! Hvordan er det med releene. Må de være 24v?
luna
Innlegg: 140
Ble med: tor mai 17, 2012 10:26 pm
Lokasjon: Buskerud

Re: Start og stopp problemer

Innlegg av luna »

Ja 24 volt... alle voksne biler har det :D
swift
Innlegg: 3
Ble med: søn mar 19, 2017 9:06 pm

Re: Start og stopp problemer

Innlegg av swift »

Da fant jeg ut av det :D :D :D Det viste seg og være den sikringen/ledningen på batteriet ( fusible link) så da er start problemene fikset. Da gjenstår bare stopproblemene :P

Hvor får jeg tak i edic rele?
Trenger også blinklys rele, men det får jeg vel på Toyota?
Janus
Innlegg: 42
Ble med: man feb 08, 2016 5:59 am

Re: Start og stopp problemer

Innlegg av Janus »

Har tatt av edic armen og satt på manuelt stoppe stag rett på fuel tappen der edicarm er festet.
:-)
Svar

Tilbake til «Generelt 6x»