Hei jeg trenger noen gode tips og råd med en lj 73.
jeg må pumpe på bremsepedalen for å få bremsa, virker som om jeg må pumpe opp trykk.
har prøvd å bytte;
Bremsekraftforsterker
Bytta bremse pumpa
bytta ei slaks vakum klokke eller hva jeg kan kalle det som sitter på pasasjer sia nede ved batteriet og vakum slange til dynamon.
og har lufta alle lufte nipplene jeg finner (er 5 stk)
ingen ting hjelper må fortsatt tråkke 2 turer på bremsepedalen for å få bremsa på tredie tråkket.
haster håper å ha bilen istand til gol til uka, setter pris på alle tilbakemeldinger og råd jeg får
Trenger noen gode tips og hjelp med en lj 73
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Trenger noen gode tips og hjelp med en lj 73
Ut på tur og aldri sur.
Re: Trenger noen gode tips og hjelp med en lj 73
Hm
Ikke noe ekspert på noen som helst måte men.
1. Mister du noe bremseveske?
2. Hva skjedde før dette problemet oppsto?
3. Min anntagelse er luft, og jeg har selv erfart at det kan være litt knotete iblant. I allefall om du er litt knipen og jobber sakte og nøye.
Virker som at luften trekker tilbake mellom pumpingen. Anntar at vinkelen på bilen kan hjelpe via naturkreftene her. Kan det være lurt å parkere med rumpa opp for så å kjøpe to-tre flasker å være litt raus med væsken. Man byner vell med luftingen lengst i fra tror jeg.
Ikke noe ekspert på noen som helst måte men.
1. Mister du noe bremseveske?
2. Hva skjedde før dette problemet oppsto?
3. Min anntagelse er luft, og jeg har selv erfart at det kan være litt knotete iblant. I allefall om du er litt knipen og jobber sakte og nøye.
Virker som at luften trekker tilbake mellom pumpingen. Anntar at vinkelen på bilen kan hjelpe via naturkreftene her. Kan det være lurt å parkere med rumpa opp for så å kjøpe to-tre flasker å være litt raus med væsken. Man byner vell med luftingen lengst i fra tror jeg.
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.
- Johnny Fredriksen
- Innlegg: 615
- Ble med: tor jan 20, 2011 9:45 pm
Re: Trenger noen gode tips og hjelp med en lj 73
Jeg har lært å begynne nærmest mulig, altså venstre forhjul, høyre forhjul, venstre bak og så høyre bak til slutt. Tror jeg så Haugen sa det samme i en eller annen trå her
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1768
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: Trenger noen gode tips og hjelp med en lj 73
Det hender at man må lufte oppe ved servopumpa også. Pumpe trykk på pedalen, holde inne mens en annen løsner røra ut fra pumpa. Har opplevd at det ligger luft her.
Skal ikke si imot Johnny, han pleier å ha rett, men jeg begynner lengst fra pumpa når jeg lufter. Altså venstre bak, høyre bak, lastventil, venstre foran, og høyre foran.
Skal ikke si imot Johnny, han pleier å ha rett, men jeg begynner lengst fra pumpa når jeg lufter. Altså venstre bak, høyre bak, lastventil, venstre foran, og høyre foran.
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
-
- Innlegg: 9
- Ble med: man jan 12, 2015 11:05 pm
- Lokasjon: Oppdal
Re: Trenger noen gode tips og hjelp med en lj 73
Hei.
Kan bli lurt av denne feilen. Har du sjekka justeringa av bremsebanda bak?
Dersom det er mye skitt inne i bremsetrommlene vil ikke bandene legge seg ut mot trommlen og du får da dette symptomet.
Bremsesystemet her skal være selvjusterende men dette feiler dersom det blir mye skitt inne i trommlene.
Før i tiden ( da trommelbrems var det vanlige ) var det et eget servicepunkt på hovedservicen og ta av trommlene og vaske/ smøre overføringene der.
Stian
Kan bli lurt av denne feilen. Har du sjekka justeringa av bremsebanda bak?
Dersom det er mye skitt inne i bremsetrommlene vil ikke bandene legge seg ut mot trommlen og du får da dette symptomet.
Bremsesystemet her skal være selvjusterende men dette feiler dersom det blir mye skitt inne i trommlene.
Før i tiden ( da trommelbrems var det vanlige ) var det et eget servicepunkt på hovedservicen og ta av trommlene og vaske/ smøre overføringene der.
Stian
Re: Trenger noen gode tips og hjelp med en lj 73
Lasteventilen din, er den i god form? Den kan være lur (eller jævla dum) av og til.
Re: Trenger noen gode tips og hjelp med en lj 73
1.Sjekk att det er vakum( kommer suselyd ) når du drar av slangen på bremsekraft forsterkeren( den som går over til det sorte vakumkammeret) Gjør det ikke det har du lekkasje i systemet.
2. Leste en tåd om en som hadde samme problemet, han hadde oppgradet til større bremser og pumpa orket ikke å gi nok på ett tramp. Så kan hende det er mulig å få det samme problemet hvis bremsebånd justeringene er alt for slakke.
2. Leste en tåd om en som hadde samme problemet, han hadde oppgradet til større bremser og pumpa orket ikke å gi nok på ett tramp. Så kan hende det er mulig å få det samme problemet hvis bremsebånd justeringene er alt for slakke.