LC 2001 brukermanual til multikonsoll?

Moderatorer: lj73jon, Snekker_Andersen, baa

Svar
Brukeravatar
xcoder
Sted: Grua, Lunner kommune i Oppland

LC 2001 brukermanual til multikonsoll?

Legg inn av xcoder » tor jan 22, 2015 12:53 pm

Heisann
Jeg er ett fersk medlem her da jeg nettopp har kjøpt en LC90 2001 modell som var importert til Norge i 2003 fra Tyskland. Jeg har kun kjørt sedan-biler hele livet, men "nybilen" ble jeg er sykt imponert over. Kan ikke fatte at jeg ikke har kjøpt en Land Cruiser tidligere...

De fleste spørsmål jeg hadde har jeg funnet ut av via google og søk på forumet her, men det er en sak jeg ikke klarer å løse. Det er ett multikonsoll på toppen av dashbordet som jeg gjerne skulle hatt en brukermanual til. Har sjekket nettet i flere dager, uten resultat. Noen som har en link til info om denne.

Panelet det dreier seg om er dette (Multi information: inclinometer, altimeter/temp + compass):

Bilde
2001 LC90
Automat, 5 seter,
3.0L, 163HK

lozn
Sted: Tønsberg

Re: LC 2001 brukermanual til multikonsoll?

Legg inn av lozn » tor jan 22, 2015 2:31 pm

Hei

Hvor bor du? Er ikke en egen bruksanvisning, det er i samme boken som alt annet. Er du i Vestfold kan du få kopiere av min, hvis ikke kan jeg ta noen kopier til deg og sende til deg på mail :-)
2001 LC90 Jub. model
Audi 80 Cabriolet
1986 Suzuki SJ Skogsbil

Brukeravatar
Dag Einar
Sted: Råde i Østfold
Kontakt:

Legg inn av Dag Einar » tor jan 22, 2015 7:36 pm

Ring meg eller send meg en PM så skal jeg fortelle deg hvor fantastisk bil du har kjøpt deg.
Jeg skal også fortelle deg hvordan du stiller kompasset, det er gjort på under 2 min :mrgreen:
Mvh. Dag Einar
2006 HDJ 100 VX
2001 KDJ 95 VX (solgt)
1980 HJ45-PU
2003 Yaris Verso Artic Trucks
1964 Fordson Super Dexta
1960 Fordson Dexta
1953 Farmall Cub
1955 Farmall Cub

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Toyota Land Cruiser.

Brukeravatar
xcoder
Sted: Grua, Lunner kommune i Oppland

Legg inn av xcoder » fre jan 23, 2015 12:49 pm

Hei, takk for svarene. Jeg har oppdatert profilen min nå. Jeg bor på Grua ca 1 time nord av Oslo. Forrige eier sa han kun fikk med en tysk brukermanual som han kastet! da han ikke forstod ett kvekk der. Jeg tar gjerne imot kopi på email av sidene for panelet. Jeg har funnet veiledning for å stille inn kompaset, men ikke noe mer om dette panelet.

Ett annet spørsmål som er aktuellt nå er at serviceheftet mangler. Jeg har fått med en god bunke papirer med utskrift fra Toyota for servicer som bilen har fått. Men er det noen fordel å forsette med Toyota eller er det ett like godt valg å bruke f.eks Mekonomen?

Mvh
Inge
2001 LC90
Automat, 5 seter,
3.0L, 163HK

Brukeravatar
christianmindrebo
Sted: Blærum - Haslum

Legg inn av christianmindrebo » fre jan 23, 2015 2:28 pm

Grattis med bil du kommer til å bli glad i.

Angående multidisplayet eller hva det nå heter så har jeg følgende erfaring:

Kompasset finner du ut av, det er også ganske enkelt å kalibrere "wateret" slik at klinometeret stemmer, for eksempel hvis du bytter fjærer som jeg har gjort.

Barometer/høydemåler bla, hadde hengt seg opp hos meg, og det ville ikke la seg justere før jeg koblet fra batteripolene. Men da kunne jeg kalibrere disse også.

Når det gjelder merkeverksted vs. Toyota er det sikkert like mange svar på det som det finnes verksteder. Toyota er litt triggerhappy når det kommer til å bytte store deler som løsning på mindre problemer. På dette området så anbefaler jeg deg å sjekke om det er ting du kan fikse selv - Jeg startet med 16-17 tommeltotter, og klarer nå å ordne med mye selv (og til det jeg ikke skjønner har jeg http://www.nlck.no/forum/megetbehjelpel ... medlemmer/)

Men for de mer intrikate utfordringene/ reparasjoner/ arbeid, så tror jeg ikke du får like god kompetanse hos Mekonomen eller andre slike kjeder som hos Toyota. Igjen, dette er nok person/verkstedavhengig, så andre kan ha andre erfaringer - Men det er mitt inntrykk.
2001 KDJ95
OME 2"
285/75/16

Garaasje

lozn
Sted: Tønsberg

Legg inn av lozn » man jan 26, 2015 8:27 pm

Skal du ha en kopi så send meg mailadressen din på pm så tar jeg kopier av de sidene. :D
2001 LC90 Jub. model
Audi 80 Cabriolet
1986 Suzuki SJ Skogsbil

Svar

Gå tilbake til «Generelt 9x»