Noen spørsmål om en 98' mod. 90

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, HighwayPatrol, lj73jon

Aravna

Noen spørsmål om en 98' mod. 90

Legg innav Aravna » søn mai 22, 2016 2:40 pm

Hei.
Ny på forumet og lufter noen spørsmål for å bli litt klokere.
Kjøpte en lite vedlikeholdt 98' mod. 90 for ca 3 år siden. Var såpass uerfaren på område så trodde at dette var en bil som ikke hadde feil :) Man har da lært litt frem til i dag heldigvis.
Er veldig glad bilen men ser at rusten har blitt et stort problem. Det seg være i kanaler, hjulbuer og underkant dører både foran og bak. Forrige eiere hadde ikke tatt vare på denne i det hele tatt. Jeg har prøvd å gjøre mitt. I litt frustrasjon så har vi begynt å titte etter en annen bil. Har tenkt tanken å gå ned i størrelse så både rav 4 og Grand Vitara har vært til test (ikke skyt meg før jeg har skrevet ferdig :) ) Konklusjon, har man kjørt LC så er det ikke aktuelt å gå tilbake. Både jeg og fruen er lange og har behovet for plassen. Så vi konkluderte i går med at vi kan ikke ha en annen bil. Så spørsmålene. Er det noen vei tilbake når skjermbreddere mister festet pga. rust, underkant av dørene fungerer som luftekanal og kanalene under bakdørene begynner å bli gjennomsiktige? Bør man koste på seg å fikse den opp eller finne et penere eksemplar og være en gentleman på vedlikehold? Og hva anbefales av manuell/automat og bør man se på D4D motoren og eventuelt 2003+ med det "nye" karosseriet? Ser det ligger en 2003 til 150' men eier var lite interessert i å oppgi noe særlig med info. Det gjør meg skeptisk. Takker på forhånd.
Mvh Aravna

Gå tilbake til «Generelt 9x»