Hei
Siden bilen skal brukes i næring er jeg avhengig av å kjøre den på grønne skilter. Derfor trenger jeg vegg som passer til en 100 for å kunne kjøpe en personbil og gjøre den om til varebil. Litt rart, men sånn er altså reglene her til lands. Er det noen som kjenner til en sånn vegg? Er bosatt i Tønsberg men er åpen for avstander...
Takk
Varebilvegg 100
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Varebilvegg 100
2001 LC90 Jub. model
Audi 80 Cabriolet
1986 Suzuki SJ Skogsbil
Audi 80 Cabriolet
1986 Suzuki SJ Skogsbil
- willys overland
- Innlegg: 894
- Ble med: fre jul 01, 2005 3:11 pm
- Lokasjon: Jessheim
Re: Varebilvegg 100
Jeg skal bygge om min 200 i april, vet ikke hvor godt den veggen passer i en 100 men...
Mvh
Jon Henning
VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
tlf: 91728953 / epost: jonhenning@mobilpost.no
Jon Henning
VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
tlf: 91728953 / epost: jonhenning@mobilpost.no
Re: Varebilvegg 100
Takk for svar. Har funnet en vegg som er brukt i 100, tror jeg satser på den. Da mangler bare selve bilen
2001 LC90 Jub. model
Audi 80 Cabriolet
1986 Suzuki SJ Skogsbil
Audi 80 Cabriolet
1986 Suzuki SJ Skogsbil
Re: Varebilvegg 100
Om du mangler bare bilen, så står en 2005 med snaue 90.000km i Torino
https://www.autoscout24.de/angebote/toy ... ?cldtidx=2
Rett i nærheten der en 2006 med 157.000km mener jeg å huske.
https://www.autoscout24.de/angebote/toy ... ?cldtidx=5
Men prisen er høy.
Han med den eldste har jeg skrevet med og jeg tror han er åpen for bud.
Bilen har stått vel en mnd på AutoScout24
https://www.autoscout24.de/angebote/toy ... ?cldtidx=2
Rett i nærheten der en 2006 med 157.000km mener jeg å huske.
https://www.autoscout24.de/angebote/toy ... ?cldtidx=5
Men prisen er høy.
Han med den eldste har jeg skrevet med og jeg tror han er åpen for bud.
Bilen har stått vel en mnd på AutoScout24
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Re: Varebilvegg 100
Flotte biler... Men får jeg de registert med grønne skilter uten å løse personbilavgift først da? Hvis ikke blir de litt dyre for å si det mildt...
2001 LC90 Jub. model
Audi 80 Cabriolet
1986 Suzuki SJ Skogsbil
Audi 80 Cabriolet
1986 Suzuki SJ Skogsbil
Re: Varebilvegg 100
Det ser ut som fantasipriser på de to. Selv med en pris på 20 k € blir det 400 k norske med avgifter.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
Re: Varebilvegg 100
Er vel lite lønnsomt å importere en såpass "gammel" og (kostbar) bil å deretter registrere den som varebil ? Det er mest aktuelt på 2-4 år gamle biler ellers vil annenhåndsverdien synke betraktelig mtp å reg. den som personbil igjen (Det er det de fleste vil) . En annen mulighet er å reg. den som varebil på hvite skilt , da er alle avgifter betalt og bare å sette inn seter når behovet kommer . Min 2005 mod.100 er importert i 2013 , da var den 8 år og ble reg. som vare på grønne skilt og med bruksfradraget fra utlandet koster det ca 35000 å sette baksetene inn igjen 15.3.2019 Mest lønnsomt for den som importerer kun for videresalg selvfølgelig ikke for den som tenker å beholde bil(evt. med seter) selv . Jeg ville nok slite med å gå i null med det jeg betalte for varebilen + avgift for bakseter om jeg skulle solgt den som 7 seter nå . Mulig det kan finnes rimelige og bra 100 ennå men tror det begynner å bli langt mellom de...….. Bare mine tanker rundt dette......
Bård - Tlf.97618988
Re: Varebilvegg 100
Som varebil vil den 2005 modellen komme på 378.000kr.
Slik som det er nå så kan norske myndigheter følge pengene dine fra bank til betaling.
Hvis du f.eks har håndpenger og kan få selger til å sette lavere sum på kvittering nr 2 f.eks så slipper du med lavere mva.
Men dette er jo rene spekulasjoner selvsagt.
Om du regger bilen i Norge i dag, så vil den være varebil i 30 år før du gratis kan sette inn setene.
Jeg undersøkte med en jeg kjenner som har inngående greie på dette. Han sa at de første 3-4 og kanskje 5 årene har man mest å vinne på å betale inn personbilavgiften. Han sa at myndighetene bruker Bilboka og regner derfra ut den til en hver tid gjeldene bruktbilpriser som underlag for en utregning med tanke på å sette inn seter. Jo lenger man venter, jo dårligere blir den positive beregningen, altså motsatt av den regelen som var før 01.01.2014 Korriger meg gjerne om det jeg skriver er feil.
Hvis du tenker å ta den inn for så å sette inn seter å tjene penger på dette, så kan du bare glemme dette.
Men om du ønsker en fin bil med lav km og kan leve med varebil, så er dette helt greit.
Jeg kunne greit levd med en varebil, og jeg har vært i kommunikasjon om bilen i Torino, men fikk et tips av Bård Lie som også skriver i denne tråden og endte om med en 07/2006 norsk bil med 7 seter og hyggelige 170.000km regget første gang i Norge 25.09.2006
Det finnes muligheter, det finnes biler der ute, men mange som eier disse bilen vegrer seg for å selge dem av ulike årsaker.
Slik som det er nå så kan norske myndigheter følge pengene dine fra bank til betaling.
Hvis du f.eks har håndpenger og kan få selger til å sette lavere sum på kvittering nr 2 f.eks så slipper du med lavere mva.
Men dette er jo rene spekulasjoner selvsagt.
Om du regger bilen i Norge i dag, så vil den være varebil i 30 år før du gratis kan sette inn setene.
Jeg undersøkte med en jeg kjenner som har inngående greie på dette. Han sa at de første 3-4 og kanskje 5 årene har man mest å vinne på å betale inn personbilavgiften. Han sa at myndighetene bruker Bilboka og regner derfra ut den til en hver tid gjeldene bruktbilpriser som underlag for en utregning med tanke på å sette inn seter. Jo lenger man venter, jo dårligere blir den positive beregningen, altså motsatt av den regelen som var før 01.01.2014 Korriger meg gjerne om det jeg skriver er feil.
Hvis du tenker å ta den inn for så å sette inn seter å tjene penger på dette, så kan du bare glemme dette.
Men om du ønsker en fin bil med lav km og kan leve med varebil, så er dette helt greit.
Jeg kunne greit levd med en varebil, og jeg har vært i kommunikasjon om bilen i Torino, men fikk et tips av Bård Lie som også skriver i denne tråden og endte om med en 07/2006 norsk bil med 7 seter og hyggelige 170.000km regget første gang i Norge 25.09.2006
Det finnes muligheter, det finnes biler der ute, men mange som eier disse bilen vegrer seg for å selge dem av ulike årsaker.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.