spyle ramme,understelsbehandling.

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
toyota lc120
Innlegg: 53
Ble med: ons jan 15, 2014 8:58 pm
Lokasjon: akershus

spyle ramme,understelsbehandling.

Innlegg av toyota lc120 »

Hei.
Har nettopp hatt min lc120 på en understelsbehandling.Har vært i kontakt med flere aktører ang.dette.Verkstedet jeg valgte skrøt av at de var veldig nøye med og vaske bilen før behandling,de hadde også utstyr til å spyle ramma innvendig.
Idag da jeg byttet olje og smurte mellomaksel oppdager jeg at ramma fortsatt er full av møkk.Dette er litt skuffende,men hvordan er egentlig mulighetene for å få møkka ut av ramma?syntes det ser tett ut i begge ender og de små hullene på siden får mann jo ikke noe ut av.Hva er egentlig prosedyrene ved rust behandling av ramme biler?
I mitt hode er et par cm fuktig lag med jord og sand i ramma en direkte rustfelle. :(
06 LC120 gx
07 Avensis 2,2 d4d
Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1964
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Re: spyle ramme,understelsbehandling.

Innlegg av jonwib »

När jag monterade min nya bakfångare så fick jag Jonny att skära två hål i balken längst bak så jag kommer åt med en krabbedyse genom hela ramen. Tror det är det bästa sättet att verkligen få spolat ur all skiten. Blir lite jobb med en orginal fångare ( demontering/ montering ) men är kanske värt det i det långa loppet. Det blir rätt enkelt att spruta med någon typ av antirust med dessa hålen oxå. Kolla garaget så ser du vad jag menar.
Brukeravatar
frode
Innlegg: 1797
Ble med: søn okt 16, 2005 5:43 pm
Lokasjon: Hurum

Re: spyle ramme,understelsbehandling.

Innlegg av frode »

Jeg dro på Buskerud Antirust, og fikk dem til å se over bilen ei stund før oljebehandling. De sa det var mye skit inni ramma, som de ikke kunne få ut, så hvis jeg ville ha et best mulig resultat så burde jeg rense det ut først. Je kjørte hjem, skrudde av bakfanger og spylte gjennom rammevangene med krabbedyse (kloakkspyler) på høytrykksspyleren. Spylte også overalt ellers der jeg kunne komme til, og tok bort alt av deksler og resevehjul. Siden bakfangeren var av fikk jeg også lakket den opp. Inni bakfangeren er det , på 100, en vannrett plate (for å holde plasten i fasong) som også ruster. Denne kommer man ikke til uten å ta av bakfangeren. Fangerplasten holdes av bare 5-6 skruer, + 2 på hver skvettlapp, så det går fort å ta den av. Så er denne platen festet med 4 små bolter.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
tezak
Innlegg: 160
Ble med: fre apr 04, 2008 3:12 pm
Lokasjon: Follo

Re: spyle ramme,understelsbehandling.

Innlegg av tezak »

toyota lc120 skrev:Hei.
Har nettopp hatt min lc120 på en understelsbehandling.Har vært i kontakt med flere aktører ang.dette.Verkstedet jeg valgte skrøt av at de var veldig nøye med og vaske bilen før behandling,de hadde også utstyr til å spyle ramma innvendig.
Idag da jeg byttet olje og smurte mellomaksel oppdager jeg at ramma fortsatt er full av møkk.Dette er litt skuffende,men hvordan er egentlig mulighetene for å få møkka ut av ramma?syntes det ser tett ut i begge ender og de små hullene på siden får mann jo ikke noe ut av.Hva er egentlig prosedyrene ved rust behandling av ramme biler?
I mitt hode er et par cm fuktig lag med jord og sand i ramma en direkte rustfelle. :(
Hvilket firma brukte du?
Svar

Tilbake til «Generelt 12x»