Koblinger til luftbelg TEMS

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, HighwayPatrol

Svar
VonSchnell

Koblinger til luftbelg TEMS

Legg inn av VonSchnell » tor okt 19, 2017 8:00 am

Hei,

Jeg har fått tak i luftfjæringer, delenummer 48080-35011 og 48090-35011. Jeg har søkt mye på nettet, men finner ikke noe som spesifikt forteller meg om jobben rundt å bytte disse. Antar jeg i grove trekk må:
  1. Jekke opp bil bak
  2. muligens komprimere og fjerne fjærer
  3. løsne fester til luft belg
  4. demontere fester til klips pneumatisk forsyning til belg
  5. motsatt for å installere
Er det vanskelig å løsne disse luftlinjeklipsene? Pleier de å gå i stykker? Er det noen triks? Noen som har bilde av hvordan dette gjøres?

Takker for hjelp. Tenker det blir en jobb for i kveld da demping bilen ikke klarte å løfte seg denne morgen. Så får vi evt se på sensorer og koblinger dersom dette ikke gjør susen.

Brukeravatar
wharfedale
Kontakt:

Re: Koblinger til luftbelg TEMS

Legg inn av wharfedale » tor okt 19, 2017 9:29 am

VonSchnell skrev:Hei,

Jeg har fått tak i luftfjæringer, delenummer 48080-35011 og 48090-35011. Jeg har søkt mye på nettet, men finner ikke noe som spesifikt forteller meg om jobben rundt å bytte disse. Antar jeg i grove trekk må:
  1. Jekke opp bil bak
  2. muligens komprimere og fjerne fjærer
  3. løsne fester til luft belg
  4. demontere fester til klips pneumatisk forsyning til belg
  5. motsatt for å installere
Er det vanskelig å løsne disse luftlinjeklipsene? Pleier de å gå i stykker? Er det noen triks? Noen som har bilde av hvordan dette gjøres?

Takker for hjelp. Tenker det blir en jobb for i kveld da demping bilen ikke klarte å løfte seg denne morgen. Så får vi evt se på sensorer og koblinger dersom dette ikke gjør susen.
Kom ut en morra til min bil hvor bakenden lå helt nede på belgene. Viste seg at staget til sensor høyre side hadde rustet av. Skrudde av endene og satte en liten gjengestang i mellom slik at staget ble helt igjen. Monterte tilbake og alt i orden.

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
2005 LC120GX - Drakebox 2 (powerbox) 230HK - Hella Chromium 70W Xenon - Stor Q-Fanger - Ettermontert Bluetooth - 240.000 km
Min Garasje: http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=24500

VonSchnell

Re: Koblinger til luftbelg TEMS

Legg inn av VonSchnell » tor okt 19, 2017 10:30 am

Takker for tips, skal sjekke dette også ikveld.

Svar

Gå tilbake til «Generelt 12x»