Jeg vil ha jekk, og den hi lift saken har jo et ganske stort bruksområde med litt ekstrautstyr.
Men kan den jekke opp 120n? Man kommer vel ikke skikkelig inn under bilen med den jekken?
Til det er vel "nebbet" for kort eller? Si jeg tar feil.
....når jeg tenker på det er det vel i utgangspunktet en sjukt dårlig idé å bytte dekk med en sånn uansett ...
Hi lift jekk, kan den jekke opp en 120?
Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, HighwayPatrol
Hi lift jekk, kan den jekke opp en 120?
2004 VX Man.
Re: Hi lift jekk, kan den jekke opp en 120?
Det går att lyfta en 120 med HiLift ja.
Om du behöver vara under bilen/ byta däck etc så palla upp bilen med något så bilen slipper vila mot HiLiften - det är bara farligt.
Kolla Youtube för tips om hur/ hur inte använda HiLift.
Om du behöver vara under bilen/ byta däck etc så palla upp bilen med något så bilen slipper vila mot HiLiften - det är bara farligt.
Kolla Youtube för tips om hur/ hur inte använda HiLift.
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1317
- Registrert: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Sted: Siggerud.
- Kontakt:
Re: Hi lift jekk, kan den jekke opp en 120?
Hilift er ofte et farlig verktøy, da den er veldig vinglete, og bilen blir jekket høyt. Dette medfører at bilen ofte faller sideveis ned igjen.
Dette innebærer at hvis du skal bruke en hilift må bilens fangere være tilpasset dette med enten et hull til å stikke hiliften inn i, (stålfangere, feks ARB eller tilsvarende), eller en passende skinne som er sveiset fast i ramma, som stikker utenfor plastfangeren og passer til hiliften.
Legg deg aldri under en bil som bare er sikret med hilift. Det er mordforsøk. Den velter på et lite sekund, og du har ikke sjangs.
Hilift er ment til hjelp i terrenget, ikke til servicearbeid.
Dette innebærer at hvis du skal bruke en hilift må bilens fangere være tilpasset dette med enten et hull til å stikke hiliften inn i, (stålfangere, feks ARB eller tilsvarende), eller en passende skinne som er sveiset fast i ramma, som stikker utenfor plastfangeren og passer til hiliften.
Legg deg aldri under en bil som bare er sikret med hilift. Det er mordforsøk. Den velter på et lite sekund, og du har ikke sjangs.
Hilift er ment til hjelp i terrenget, ikke til servicearbeid.
Kjell.
HJ61 x 2. LJ73. HDJ100. 4Runner.
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
2018:
Offroadtur til Ukraina og Romania.
2019:
Franske alper, Monaco, Roma, Østeriske alper.
http://www.expeditionkompaniet.no
HJ61 x 2. LJ73. HDJ100. 4Runner.
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
2018:
Offroadtur til Ukraina og Romania.
2019:
Franske alper, Monaco, Roma, Østeriske alper.
http://www.expeditionkompaniet.no
Re: Hi lift jekk, kan den jekke opp en 120?
Ja, slike jekker er greit å øve seg litt med.
Det er kraftige verktøy og skadepotensialet er nesten større enn bilen det står på.
Kjenner ikke akkurat hilift , men har grei erfaring med lignende jekker fra stibygging og surr hjemme. Flytting av stein o.l.
Det er kraftige verktøy og skadepotensialet er nesten større enn bilen det står på.
Kjenner ikke akkurat hilift , men har grei erfaring med lignende jekker fra stibygging og surr hjemme. Flytting av stein o.l.
2004 VX Man.