godkjenning dekk..

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, HighwayPatrol

Svar
haagen

godkjenning dekk..

Legg inn av haagen » man mar 05, 2018 2:06 pm

Har bestilt 2" hevesett, og lurer på om det er andre som har satt på større dekk og fått det godkjent, og evnt kunne sendt kopi av vognkort så jeg kan bruke i godkjenningsprosessen?
Hvor stort går på uten andre modifikasjoner enn hevesett, er det noen som vet? Hva felger/innpress etc bør man evnt gå for?

Bilen er LC120 2008 GX

superhansen
Sted: Drøbak

Re: godkjenning dekk..

Legg inn av superhansen » tir mar 06, 2018 8:20 am

Hva slags hevesett har du gått for,Og hvilke dempere og fjærer foran og bak?
Er egentlig litt i samme markedet sjøl,og har lyst på litt mere løft og bakkeklaring.Slik jeg har forstått det så er det småvanskelig å få godkjent større dekk slik som 33".Skal man ha andre felgstørelser,er det ikke slik at de da må være TUV godkjent til denne modellen?Det er sikkert noen som sitter på fasit hva som må gjøres for å få på 33" lovlig,om det i hele tatt lar seg gjøre.

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
120 GX 08 mod.

haagen

Legg inn av haagen » søn mar 18, 2018 3:30 pm

superhansen skrev:Hva slags hevesett har du gått for,Og hvilke dempere og fjærer foran og bak?
Er egentlig litt i samme markedet sjøl,og har lyst på litt mere løft og bakkeklaring.Slik jeg har forstått det så er det småvanskelig å få godkjent større dekk slik som 33".Skal man ha andre felgstørelser,er det ikke slik at de da må være TUV godkjent til denne modellen?Det er sikkert noen som sitter på fasit hva som må gjøres for å få på 33" lovlig,om det i hele tatt lar seg gjøre.

Har OME hevesettet fra BG Nor,kom på ca 13400 inkl frakt med nlck rabatt. Jeg har importbil,og der står 265/65/17 som standard-dim,og har vel landet på 265/70/17 all terrain i denne omgang for å slippe en runde med BT om godkjenning...fant lite svar fra folk om godkjenningsmulighetet. Det er en bil på finn.no nå der forhandler er i prosess med å få godkjent 33toms hos BT,så er kanskje ikke helt umulig.

Sent from my iPhone using Tapatalk

superhansen
Sted: Drøbak

Legg inn av superhansen » søn mar 18, 2018 4:50 pm

Fritt etter hukommelsen så får man vel godkjent 33" om felgene har Tuv godkjenning,riktig ET til bilen,kalibrering av speedo og slike ting.Problemet er vel også at denne typen felg er vanskelig å få tak i.

120 GX 08 mod.

JanP
Sted: Trondheimregionen

Legg inn av JanP » søn mar 18, 2018 6:23 pm

Det er ikke umulig å få det godkjent, PK ahr fått sin gamle 150 godkjent.

viewtopic.php?f=37&t=13838&hilit=per+kristian&start=60

Kjøpte felger med ET 20 til min 2001 120, fikk ikke noen spørsmål på PKK. Felgene var da 18", med 265/65. Kjøpte TJM dempere og fjærer i front, fra AT. Den shimsen som stod på lot jeg være på. Bilen ble ca 6 cm høyere i front. Fikk sprayet de gule delene før PKK, slik at shimsen ble usynlig. Ble tross alt en beskjeden modifikasjon, hadde okke noe behov for å ha 33" for enhver pris. Rundt 32" er greit om man ikke skal ut på vadetur. Forskjellen fra 32 ti 33" er 12 mm høyere bil, så lite er det i praksis. Og ulempen er ekstra kostnad på kalibrering, skvettlapper osv.

Per Kristians 150 med 33" godkjenning:
Bilde

Bilde
---------------------------------------------------
2005 VX-solgt juni 2017
Styremedlem NLCK

Svar

Gå tilbake til «Generelt 12x»