Så da er neste steg feilsøking.Litt kjapp info er ca 200 000 km,ikke etterfyllt gass på anlegget de siste 6 årene.Multireim er byttet i høst,er stram og fin.
Om jeg har forstått det riktig så er det når AC aktiveres at clutchen på kompressor kobles inn.Bør da problemet ligge i enten clutch,selve kompressor eller at den mangler olje,og får derfor ikke tilstrekkelig smøring?
Om AC ikke er koblet inn så vil vel lageret til kompressor reimhjul fortsatt snurre?Og den lager jo ikke lyd da,så min logikk er at det ikke er her problemet ligger.
Ønsket er jo som alltid å kunne fikse dette selv,men her er det kanskje en ide og få fagfolk til å sjekke mengden kjølemiddel,og evt olje på komressor.
Skal sjekke om den fortsatt blåser kaldluft,den har ihvertfall gjort det inntill nylig,og jeg kjører med Ac på året rundt.
Får kjøpe meg ett stetoskop og forsøke å høre på de forskjellige komponentene,hold på og ta øra på vifta i går når jeg presset hue ned i motorrommet
