Lc 200 nato utgaven
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Lc 200 nato utgaven
Fant bilde av noen lc 200 som skulle ut og tjeneste gjøre i Afganistan
- Vedlagte filer
-
- LC 200 NATO 2.jpg (94.37 KiB) Vist 16131 ganger
-
- lc200 nATO.jpg (89.63 KiB) Vist 16131 ganger
Re: Lc 200 nato utgaven
Wow! Vilka läckra bilar.
Hur lång tid tar det innan de skriver av de där, dvs när kan man få händerna på en sån?
Sandfärgad då med svarta detaljer och fäste för 12,7an .
Hur lång tid tar det innan de skriver av de där, dvs när kan man få händerna på en sån?
Sandfärgad då med svarta detaljer och fäste för 12,7an .
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Re: Lc 200 nato utgaven
De blir ikke avskrevet, men brukt opp.
Stuff this in your big block pipe and smoke it!
Re: Lc 200 nato utgaven
Det var dumt det.
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Re: Lc 200 nato utgaven
Drømme bilen, LC200 på 42"
Man hever ikke en 4x4 man bredder dem.
Hilsen Ronny
LA3ZPA
http://www.h4k.no
http://www.forum.arctictrucks.no
Godkjent LC120 AT46
42"/46"
Hilsen Ronny
LA3ZPA
http://www.h4k.no
http://www.forum.arctictrucks.no
Godkjent LC120 AT46
42"/46"
Re: Lc 200 nato utgaven
Dette tror jeg er Islandske biler.
De som Norge etterhvert får er brunere, og har gule skilter.
De som Norge etterhvert får er brunere, og har gule skilter.
Re: Lc 200 nato utgaven
Ganske lenge siden norske styrker sluttet å bruke superrigga TLC der nede
Victoria, HJ61 88mod - Solgt
120, 03 mod, helt alminnelig - U-land spec.
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=19432
Gymnasiast - almenne fag - gjenspeiles i praktiske ferdigheter.
120, 03 mod, helt alminnelig - U-land spec.
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=19432
Gymnasiast - almenne fag - gjenspeiles i praktiske ferdigheter.
Re: Lc 200 nato utgaven
Vet du grunnen til at de ble tatt ut. Pga. minetrussel etter den dødsulykka, eller ble de med for store hjul og for tungt rigget overbelastet og brøt sammen for tidlig........ andre årsaker...
Ser det står nesten 6000 kg på dørene.... Tror ikke orginale hjulager holder mange milene i de forholdene som er der nede..
Ser det står nesten 6000 kg på dørene.... Tror ikke orginale hjulager holder mange milene i de forholdene som er der nede..
LC HZJ75PU ,Nissan Leaf
LJ70LX ,LJ73LX 38" ,LJ73LX ,HJ60G ,HJ61VX ,KZJ95GX ,HDJ100VX ,HDJ80VX
LJ70LX ,LJ73LX 38" ,LJ73LX ,HJ60G ,HJ61VX ,KZJ95GX ,HDJ100VX ,HDJ80VX
Re: Lc 200 nato utgaven
Det er flere grunner til dette. Dette er ikke et militært kjøretøy, det er en bil. Vi kan like og tro mye om TLC, men militære operasjoner med masse gubb, masse vekt, ekstremt dårlige veier over tid, fiendens påvirkning, evne til å effektivt bekjempe fra kjøretøyet er noen av faktorene som spiller inn. Når upansret er dette en komfortabel ekspedisjonsbil med god fremkommelighet der man selv velger å foreta fremføring. I et terreng hvor man i enkelte tilfeller bruker bilen til å bryte seg frem holder det ikke.Roall skrev:Vet du grunnen til at de ble tatt ut. Pga. minetrussel etter den dødsulykka, eller ble de med for store hjul og for tungt rigget overbelastet og brøt sammen for tidlig........ andre årsaker...
Ser det står nesten 6000 kg på dørene.... Tror ikke orginale hjulager holder mange milene i de forholdene som er der nede..
I tillegg må jeg si helt personlig at AT - mods er med på å svekke relevansen til kjøretøyet. Det som har en grunntanke om å ferdes i snø og vidde er dårlig egnet i krapt og krasst terreng. En 7xPU helt orginal gjør en mye bedre jobb over tid. Alt av AT mods jeg har vært borti har falt helt igjennom. Det tristeste eksempelet jeg har vært borti var en AT HZJ78 35" eller 37" rigga til ambulanse - den klarte ikke å følge en kolonne med nedlessa MB240 - det sier litt om MB240 - men enda mer om 78'n. Jeg har kjørt mye HZJ79PU og vet hva den er god for orginalt, mods er tydelig med på å sette bilen langt tilbake i forhold til orginalen - i det minste til militært bruk. Sikkert fint på isbre og vulkansafari.
Misforstå meg rett - det brukes MYE 200 nerri der - pansret max, plass til 4, ingen eller så lite synlige mods som mulig i den hensikt å ikke trekke mer oppmerksomhet/ild enn det som er nødvendig
Victoria, HJ61 88mod - Solgt
120, 03 mod, helt alminnelig - U-land spec.
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=19432
Gymnasiast - almenne fag - gjenspeiles i praktiske ferdigheter.
120, 03 mod, helt alminnelig - U-land spec.
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=19432
Gymnasiast - almenne fag - gjenspeiles i praktiske ferdigheter.
- ole_kristian
- Innlegg: 1044
- Ble med: tir aug 17, 2010 1:23 pm
- Lokasjon: Austvatn, Nord Odal
- Kontakt:
Re: Lc 200 nato utgaven
Mange veloverveide ord. Her lukter det litt førstehånds felterfaring, og kompetanse basert på egne opplevelser karer.casevac skrev:Det er flere grunner til dette. Dette er ikke et militært kjøretøy, det er en bil. Vi kan like og tro mye om TLC, men militære operasjoner med masse gubb, masse vekt, ekstremt dårlige veier over tid, fiendens påvirkning, evne til å effektivt bekjempe fra kjøretøyet er noen av faktorene som spiller inn. Når upansret er dette en komfortabel ekspedisjonsbil med god fremkommelighet der man selv velger å foreta fremføring. I et terreng hvor man i enkelte tilfeller bruker bilen til å bryte seg frem holder det ikke.Roall skrev:Vet du grunnen til at de ble tatt ut. Pga. minetrussel etter den dødsulykka, eller ble de med for store hjul og for tungt rigget overbelastet og brøt sammen for tidlig........ andre årsaker...
Ser det står nesten 6000 kg på dørene.... Tror ikke orginale hjulager holder mange milene i de forholdene som er der nede..
I tillegg må jeg si helt personlig at AT - mods er med på å svekke relevansen til kjøretøyet. Det som har en grunntanke om å ferdes i snø og vidde er dårlig egnet i krapt og krasst terreng. En 7xPU helt orginal gjør en mye bedre jobb over tid. Alt av AT mods jeg har vært borti har falt helt igjennom. Det tristeste eksempelet jeg har vært borti var en AT HZJ78 35" eller 37" rigga til ambulanse - den klarte ikke å følge en kolonne med nedlessa MB240 - det sier litt om MB240 - men enda mer om 78'n. Jeg har kjørt mye HZJ79PU og vet hva den er god for orginalt, mods er tydelig med på å sette bilen langt tilbake i forhold til orginalen - i det minste til militært bruk. Sikkert fint på isbre og vulkansafari.
Misforstå meg rett - det brukes MYE 200 nerri der - pansret max, plass til 4, ingen eller så lite synlige mods som mulig i den hensikt å ikke trekke mer oppmerksomhet/ild enn det som er nødvendig
Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.
Re: Lc 200 nato utgaven
Synes den ligner veldig den som sto utenfor AT Dramen da vi var der 6 mai i år.
Uten at jeg skal banne på dette.
Uten at jeg skal banne på dette.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Re: Lc 200 nato utgaven
Denne du sikter til http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=30 ... 20#p160531Dag Einar skrev:Synes den ligner veldig den som sto utenfor AT Dramen da vi var der 6 mai i år.
Uten at jeg skal banne på dette.
Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
Re: Lc 200 nato utgaven
Ja det var det Jan.
Same bil det ikke sant?
Same bil det ikke sant?
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Re: Lc 200 nato utgaven
Ser veldig like ut ja, men ser det er litt forskjell på max vekta, så vet ikke om det er andre forskjeller.Dag Einar skrev:Ja det var det Jan.
Same bil det ikke sant?
Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
Re: Lc 200 nato utgaven
Den utenfor AT har stiv aksling foran og bak. den ovenfor her har IFS fremme og stiv bak.
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
1996 HZJ80 bruksbil