Bilavgiftene er overført fra Tollvesenet til Skatteetaten

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Motorgarasjen
Innlegg: 438
Ble med: tir aug 02, 2005 9:04 am
Lokasjon: Åsenfjord

Bilavgiftene er overført fra Tollvesenet til Skatteetaten

Innlegg av Motorgarasjen »

Godt nytt år alle sammen.
Har i forbindelse med nyåret lest meg opp på endringene i satsene for årsavgift og omregistreringsavgift.
Ble da overasket over at innkrevingene av bilavgiftene, enten det er import, omregistrering, ombygging eller årsavgift,
er overført fra Tollvesenet til Skatteetaten.
Og jeg er ikke sikker på om alt er på plass ennå, for jeg finner flere feil eller uklarheter.
Enten klarer de ikke å finne ut om hvor gammel en 12 år gammel bil er , eller så vet de ikke at det er 2016 ennå.
Og i forbindelse med ombygging av varebiler mindre enn 10 år, så må man nå først søke elektronisk hos skattetaten.no,
få beregnet avgift og betalt denne før man kan få godkjenne bilen hos biltilsynet.
Og som det står på hjemmesidene til skatteetaten vil omregistreringsavgiften bli krevd inn etter omregistrering.
Om det betyr etter at du har levert salgsmelding eller etter at du har mottatt vognkort vites ikke.
Det er også endringer på hvem årsavgiften sendes til, ved kjøretøy med eierskifte mellom 1. jan og 20. mars.
Avgiftene er dessverre noe oppjustert, og omregistreringsavgiftene er borte fra runde tall.
Svar

Tilbake til «Generelt»