Hevesett; OME eller Dobisons?

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
Makarov
Innlegg: 50
Ble med: søn feb 01, 2015 12:48 pm
Lokasjon: Trondheim

Hevesett; OME eller Dobisons?

Innlegg av Makarov »

150'en nærmer seg 5 år (og dermed utgangen av nybilgarantien) og 100k på telleren.
Dette skal feires med et hevesett, noe jeg har gledet meg til lenge!

Hadde sett for meg et OME-sett fra BGnor, men så har jeg også funnet et TÜV-godkjent Dobisons-sett fra Nomax, og da lurer jeg på om det er noen som har et og annet rådet til meg. Hva skal jeg velge? Evt går det ut på det samme?

Siden BGnor kjører 30% på sitt sett akkurat nå så vil prisen komme ut på det samme, så kostnad har ingen stor betydning (så lenge begge settene er komplette?) og da blir det andre ting som skiller.

Så; er det noe nevneverdig forskjell i kvalitet mellom merkene som jeg bør tenke på (snakket med noen på et Land Cruiser-verksted i Nederland for 2 år siden, de var feks ikke noe fans av OME), levetid, rust (blir å kjøre på trønderske saltede veier), kjøreopplevelse (kommer til å gå mest på asfalt (dessverre må man kanskje si...)?

Er det noe nevneverdig forskjell mellom forhandlerne, håndtering av ordre etc?

Om bilen: en 2013 VX uten TEMS, grønne skilter.
Har en frontfanger liggende med integrert vinsjfeste som skal på, og jeg kjører med en del vekt bak konstant, sånn at den trenger bedre fjæring uansett. Bilen er min "daily driver", men den fungerer også som turbil, med BFGoodrich KO2-dekk.
Thomas

Der skal Kugle til en Thrønder

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd
Brukeravatar
Makarov
Innlegg: 50
Ble med: søn feb 01, 2015 12:48 pm
Lokasjon: Trondheim

Re: Hevesett; OME eller Dobisons?

Innlegg av Makarov »

Svarer meg selv her:
Kjørte innom BG Nor i går, på vei hjem etter en liten ferietur i Sverige. Hadde så vidt snakket med de på telefon tidligere, og fått god hjelp da også, men jeg må si at servicen var upåklagelig. De var meget kunnskapsrike og tok seg god tid til å hjelpe meg, forklare og prate bil. Endte opp med å bestille et OME-sett med +200 kg fram og bak, og siden jeg var så godt i gang så ble det jaggu ta meg en Safari-snorkel til "godpris" også :twisted:
Senest rettet af Makarov tor jul 12, 2018 10:13 am, rettet i alt 1 gang.
Thomas

Der skal Kugle til en Thrønder

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd
JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Re: Hevesett; OME eller Dobisons?

Innlegg av JanP »

Snorkel???? Hvor i all verden er det du har tenkt deg på tur? Og uten å varsle!
Frode Hultgren har litt erfaring med Dobinson på sin gamle 80, men nå er vel dine OME snart montert. :D
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
Brukeravatar
Makarov
Innlegg: 50
Ble med: søn feb 01, 2015 12:48 pm
Lokasjon: Trondheim

Re: Hevesett; OME eller Dobisons?

Innlegg av Makarov »

Tenker nok mest på støvete veier gitt.

Uansett; får se når jeg får utstyret oppover, har ikke en gang betalt det ennå...
Så må jeg få satt av litt tid til å bytte også. Har fått leid meg en flott garasje med bukk ++, så mulighetene for prosjekter har blitt mye bedre :D
Thomas

Der skal Kugle til en Thrønder

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd
Svar

Tilbake til «Generelt»