Kalibrering av regnsensor?

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
eiriks
Sted: Oslo

Kalibrering av regnsensor?

Legg inn av eiriks » fre apr 20, 2012 3:24 pm

Hei.

Nettopp byttet frontrute på min 100 2003 mob pga steinsprut (byttet 2 ganger faktisk pga lekkasje etter første bytte) og nå fungerer ikke regnsensor spesielt godt. Den reagerer dårlig ved mye regn og går helt av hengslene når den nesten ikke er regn på ruta i det hele tatt.
Han hos Glassmester1 i Oslo skulle bestille en "pad" som skulle være mellom rute og sensor da de ikke hadde dette inne når den ble byttet. Har i grunn ingen tro på at dette skal hjelpe...
Mitt spørsmål er da, går det an å kalibrere sensoren/resette den? Eller må jeg inn på Toyota med den? Dersom jeg må inn på verksted så vil jeg mene at det er på sin plass å sende regninga til Glassmester1 som byttet ruta, eller hva tror dere?

Forslag/løsninger mottas med takk!

Eirik

jceng
Sted: Bodø

Re: Kalibrering av regnsensor?

Legg inn av jceng » fre apr 20, 2012 5:19 pm

eiriks skrev:Hei.

Nettopp byttet frontrute på min 100 2003 mob pga steinsprut (byttet 2 ganger faktisk pga lekkasje etter første bytte) og nå fungerer ikke regnsensor spesielt godt. Den reagerer dårlig ved mye regn og går helt av hengslene når den nesten ikke er regn på ruta i det hele tatt.
Han hos Glassmester1 i Oslo skulle bestille en "pad" som skulle være mellom rute og sensor da de ikke hadde dette inne når den ble byttet. Har i grunn ingen tro på at dette skal hjelpe...
Mitt spørsmål er da, går det an å kalibrere sensoren/resette den? Eller må jeg inn på Toyota med den? Dersom jeg må inn på verksted så vil jeg mene at det er på sin plass å sende regninga til Glassmester1 som byttet ruta, eller hva tror dere?

Forslag/løsninger mottas med takk!

Eirik
Jeg har gjort det samme på min hos Toyota, og da byttet de regnsensor ved rutebytte.
Det var hvist vanlig sa de.
JCE

Brukeravatar
frode
Sted: Hurum

Legg inn av frode » søn apr 22, 2012 10:09 pm

Her er fra manualen.
Jeg byttet frontrute på lierstranda i fjor eller i forfjor og regnsensoren funket fint etterpå.
Rain Sensor 1.jpg
Rain Sensor 1.jpg (132.08 kiB) Vist 1563 ganger
Rain Sensor 2.jpg
Rain Sensor 2.jpg (45.21 kiB) Vist 1563 ganger
Her vises at "Rain Sensor Tape" skal byttes hver gang:
Windshield components.jpg
Windshield components.jpg (11.17 kiB) Vist 1561 ganger
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang - Abu Shenab,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.

eiriks
Sted: Oslo

Legg inn av eiriks » fre apr 27, 2012 3:31 pm

Takk Frode :)
Satser på at det ordner seg når de på Glassmester1 får satt på denne teipen, sånn som det er p.d.d så er den ihvertfall ubrukelig.

Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 10x»