Baksete brakett/hengsel.

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, HighwayPatrol, lj73jon, ModeratorNLCK

Svar
gc8
Sted: Akershus

Baksete brakett/hengsel.

Legg inn av gc8 » lør aug 27, 2016 10:30 pm

Hei.
Jeg satt inn bakseter i bilen min i dag. Har et spørsmål om noen kunne sjekke om (brakettene 2stk nærmest kjøleboksen virker litt løse når man klapper sammen setene og vipper/tvinger seteraden fremover i oppreist stilling
Det er totalt 4stk braketter på seteraden som er festet til gulvet, (midtre seterad i en 7seter).
Dem to i midten er kun festet med en skrue i framkant. I bakkant er det skruehull, men i gulvet på bilen var det noe som så ut som originalt svart myk rund klistrelapp over der skruen skulle ned. Under klistrelappen var det en hvit plastplugg der jeg regnet med at skruen skulle ned...? Det skal nevnes at det ikke var noe spor fra bolt på brakettene fra før så mulig det ikke er originalt fra fabrikk?

Glemte egentlig å undersøke noe mere, plutselig var setene montert og jeg står igjen med 2stk bolter
:roll:
Lars

2006 LC 100 285/65/18 BFG AT

Brukeravatar
frode
Sted: Hurum

Re: Baksete brakett/hengsel.

Legg inn av frode » søn aug 28, 2016 10:56 pm

Det skal være 2 små bolter på hver brakett. En som er nesten horisontal foran kanten, og en i bakkant av braketten, som peker rett ned. Begge hullene har en mutter sveist på baksiden av platen.
Hvis du har en plast-plugg i ett av hullene, kan det jo være at noen har satt en plugg inn i mutteren for å feste en liten skrue. Eller fjernet mutteren, og da får du vel bare sette inn en ny.

På tegningen her kan du se boltene, en tegnet inn som en stiplet linje forfra og bakover på en brakett, og den andre, ovenfra og ned, på en annen brakett. Bolten har nummer 91642-H1022, og har beskrivelsen "Standard Part".
setebraketter.jpg
setebraketter.jpg (251.16 kiB) Vist 1267 ganger
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang - Abu Shenab,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.

Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 10x»