1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, HighwayPatrol, lj73jon, ModeratorNLCK

isuki
Innlegg: 695
Registrert: søn sep 16, 2007 7:39 pm
Sted: Ål

Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)

Legg innav isuki » ons jul 14, 2010 4:12 pm

8) Takker 8) Tenker det er mange som er veeldig misunnelige her, tenker da spesielt på Eivind :P
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du ;-) (og en RN36, og en RN46)

Brukeravatar
Pirkka
Innlegg: 680
Registrert: søn jul 10, 2005 8:47 pm
Sted: Holmestrand

Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)

Legg innav Pirkka » ons jul 14, 2010 5:20 pm

Gratulerer med gamlebil :D Ser ikke så jævli ut dette til og med hvitside dekk :wink:Og takk for Lapin Kulta :lol:

Brukeravatar
Eivind37
Kongen av rustsveis
Innlegg: 3004
Registrert: tir jun 15, 2004 8:19 pm
Sted: Mandal

Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)

Legg innav Eivind37 » ons jul 14, 2010 9:12 pm

Slutter meg til gratulantene jeg...Misunnelse...hmm...det er kanskje fraværende generelt...og også i denne sammenheng!
Kos deg meg den Gaute! Blir morro å følge bilens skjebne videre...
Treffes som regel på 930 82 756

[size=85]85 Toyota LandCruiser HJ60
87 Toyota LandCruiser HJ60
81 Toyota LandCruiser BJ42
82 Toyota Hilux MK1

isuki
Innlegg: 695
Registrert: søn sep 16, 2007 7:39 pm
Sted: Ål

Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)

Legg innav isuki » ons jul 14, 2010 9:57 pm

Eivind37 skrev:Slutter meg til gratulantene jeg...Misunnelse...hmm...det er kanskje fraværende generelt...og også i denne sammenheng!
Kos deg meg den Gaute! Blir morro å følge bilens skjebne videre...


Det med misunnelse var ment litt sarkastisk da :lol: Jeg vet jo at du ikke liker fj55 noe særlig da. Og mange er enige med deg :lol:
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du ;-) (og en RN36, og en RN46)

isuki
Innlegg: 695
Registrert: søn sep 16, 2007 7:39 pm
Sted: Ål

Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)

Legg innav isuki » ons jul 14, 2010 9:59 pm

Pirkka skrev:Gratulerer med gamlebil :D Ser ikke så jævli ut dette til og med hvitside dekk :wink:Og takk for Lapin Kulta :lol:


Håper det smakte i varmen :mrgreen:
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du ;-) (og en RN36, og en RN46)

Brukeravatar
rikard
Innlegg: 613
Registrert: tor mai 13, 2004 8:34 am
Sted: Melhus, Trøndelag
Kontakt:

Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)

Legg innav rikard » ons jul 14, 2010 11:57 pm

Gratulere så mye!


isuki skrev:Er det noen som har prøvd å banke opp gamle bladfjærer? Jeg har tenk å prøve på 55, men jeg har ikke peiling på dette. Jeg ønsker tips....


Tror eneste som blir noe holdbart er å få valset bladene på nytt. Spørsmålet er om en får tilbake det gamle spennet i de. Hvis en bøyer mister de fort fjæregenskapene. Sjekk for sprekker rundt senterbolten før du begynner. Har ikke prøvd det selv.

Brukeravatar
4Springar
Innlegg: 3214
Registrert: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Sted: Troms
Kontakt:

Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)

Legg innav 4Springar » tor jul 15, 2010 12:02 am

Tror johnny (moejoe) på h4k.no banka og sto i på sine. hør med han om resultatet.

Motorgarasjen
Innlegg: 433
Registrert: tir aug 02, 2005 9:04 am
Sted: Åsenfjord

Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)

Legg innav Motorgarasjen » tor jul 15, 2010 1:38 pm

Var med å banka opp bakfjærene på en mishandla Ford Transit PU for mange år siden.
Her var det tykk 1 lags fjær.
Banket opp en side 17 cm og andre siden 8 cm for å få den plan.
Bilen var i bruk i mange år etterpå med greit resultat.
Bruk av ambolt og "kvass"-sida av slegga.
En som holdt fjæra og en som slo.
Verste jobben hadde den som holdt fast fjæra, det skrall i hele skjelettet.
Forøvrig, gratulerer med 55`n hjemme på norsk jord.

isuki
Innlegg: 695
Registrert: søn sep 16, 2007 7:39 pm
Sted: Ål

Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)

Legg innav isuki » tor jul 15, 2010 1:43 pm

Motorgarasjen skrev:Var med å banka opp bakfjærene på en mishandla Ford Transit PU for mange år siden.
Her var det tykk 1 lags fjær.
Banket opp en side 17 cm og andre siden 8 cm for å få den plan.
Bilen var i bruk i mange år etterpå med greit resultat.
Bruk av ambolt og "kvass"-sida av slegga.
En som holdt fjæra og en som slo.
Verste jobben hadde den som holdt fast fjæra, det skrall i hele skjelettet.
Forøvrig, gratulerer med 55`n hjemme på norsk jord.


Takk for tipset, det blir nokk fjærbanking ja, det var jo sånn de gjorde det i gamledager da arbeidskraft var billig og deler dyre.... Nå er det jo motsatt.
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du ;-) (og en RN36, og en RN46)

Brukeravatar
Eivind37
Kongen av rustsveis
Innlegg: 3004
Registrert: tir jun 15, 2004 8:19 pm
Sted: Mandal

Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)

Legg innav Eivind37 » tor jul 15, 2010 2:11 pm

Hørte om en som la hele fjærpakka til en Hilux i hydraulisk 20 tonns presse. La den i og trøkka på...hehe....Det gikk jo, men helt forferdelig livsfarlig---Ikke å anbefale Gaute! Kaldbanking er vel det eneste mulige kanskje
Treffes som regel på 930 82 756

[size=85]85 Toyota LandCruiser HJ60
87 Toyota LandCruiser HJ60
81 Toyota LandCruiser BJ42
82 Toyota Hilux MK1

isuki
Innlegg: 695
Registrert: søn sep 16, 2007 7:39 pm
Sted: Ål

Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)

Legg innav isuki » fre jul 16, 2010 12:48 am

Eivind37 skrev:Hørte om en som la hele fjærpakka til en Hilux i hydraulisk 20 tonns presse. La den i og trøkka på...hehe....Det gikk jo, men helt forferdelig livsfarlig---Ikke å anbefale Gaute! Kaldbanking er vel det eneste mulige kanskje

Nei kaldbanking er nokk det rette, jeg har fått snakka med en smed her i dalen som hadde gjort det på en willys kriger for mange år siden, den var vist ennå fin i fjæringen.

Han sa at man burde være to man, en til fjæra og en til hammeren. Legge fjæra på flata på ambolten å banke jevnt over hele fjæra på innsiden av bøyen. Begynn med hoved bladet, så de neste med bittelitt mer bøy osv.... Også er det greit å passe på at de blir like høye på h og v side da :wink:

Han sa også at man måtte begynne forsiktig, fordi fjæra kom fort opp.... (motorgarasjen sleit med ettblads fjær....)
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du ;-) (og en RN36, og en RN46)


Gå tilbake til «Generelt»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest