1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)
Takker Tenker det er mange som er veeldig misunnelige her, tenker da spesielt på Eivind
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du (og en RN36, og en RN46)
Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)
Gratulerer med gamlebil Ser ikke så jævli ut dette til og med hvitside dekk Og takk for Lapin Kulta
Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)
Slutter meg til gratulantene jeg...Misunnelse...hmm...det er kanskje fraværende generelt...og også i denne sammenheng!
Kos deg meg den Gaute! Blir morro å følge bilens skjebne videre...
Kos deg meg den Gaute! Blir morro å følge bilens skjebne videre...
Treffes som regel på 930 82 756
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)
Det med misunnelse var ment litt sarkastisk da Jeg vet jo at du ikke liker fj55 noe særlig da. Og mange er enige med degEivind37 skrev:Slutter meg til gratulantene jeg...Misunnelse...hmm...det er kanskje fraværende generelt...og også i denne sammenheng!
Kos deg meg den Gaute! Blir morro å følge bilens skjebne videre...
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du (og en RN36, og en RN46)
Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)
Håper det smakte i varmenPirkka skrev:Gratulerer med gamlebil Ser ikke så jævli ut dette til og med hvitside dekk Og takk for Lapin Kulta
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du (og en RN36, og en RN46)
Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)
Gratulere så mye!
Tror eneste som blir noe holdbart er å få valset bladene på nytt. Spørsmålet er om en får tilbake det gamle spennet i de. Hvis en bøyer mister de fort fjæregenskapene. Sjekk for sprekker rundt senterbolten før du begynner. Har ikke prøvd det selv.isuki skrev: Er det noen som har prøvd å banke opp gamle bladfjærer? Jeg har tenk å prøve på 55, men jeg har ikke peiling på dette. Jeg ønsker tips....
Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)
Tror johnny (moejoe) på h4k.no banka og sto i på sine. hør med han om resultatet.
-
- Innlegg: 438
- Ble med: tir aug 02, 2005 9:04 am
- Lokasjon: Åsenfjord
Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)
Var med å banka opp bakfjærene på en mishandla Ford Transit PU for mange år siden.
Her var det tykk 1 lags fjær.
Banket opp en side 17 cm og andre siden 8 cm for å få den plan.
Bilen var i bruk i mange år etterpå med greit resultat.
Bruk av ambolt og "kvass"-sida av slegga.
En som holdt fjæra og en som slo.
Verste jobben hadde den som holdt fast fjæra, det skrall i hele skjelettet.
Forøvrig, gratulerer med 55`n hjemme på norsk jord.
Her var det tykk 1 lags fjær.
Banket opp en side 17 cm og andre siden 8 cm for å få den plan.
Bilen var i bruk i mange år etterpå med greit resultat.
Bruk av ambolt og "kvass"-sida av slegga.
En som holdt fjæra og en som slo.
Verste jobben hadde den som holdt fast fjæra, det skrall i hele skjelettet.
Forøvrig, gratulerer med 55`n hjemme på norsk jord.
Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)
Takk for tipset, det blir nokk fjærbanking ja, det var jo sånn de gjorde det i gamledager da arbeidskraft var billig og deler dyre.... Nå er det jo motsatt.Motorgarasjen skrev:Var med å banka opp bakfjærene på en mishandla Ford Transit PU for mange år siden.
Her var det tykk 1 lags fjær.
Banket opp en side 17 cm og andre siden 8 cm for å få den plan.
Bilen var i bruk i mange år etterpå med greit resultat.
Bruk av ambolt og "kvass"-sida av slegga.
En som holdt fjæra og en som slo.
Verste jobben hadde den som holdt fast fjæra, det skrall i hele skjelettet.
Forøvrig, gratulerer med 55`n hjemme på norsk jord.
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du (og en RN36, og en RN46)
Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)
Hørte om en som la hele fjærpakka til en Hilux i hydraulisk 20 tonns presse. La den i og trøkka på...hehe....Det gikk jo, men helt forferdelig livsfarlig---Ikke å anbefale Gaute! Kaldbanking er vel det eneste mulige kanskje
Treffes som regel på 930 82 756
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
Re: 1969 FJ55 til 900Euro.... (flyttet fra salgs-tråd)
Nei kaldbanking er nokk det rette, jeg har fått snakka med en smed her i dalen som hadde gjort det på en willys kriger for mange år siden, den var vist ennå fin i fjæringen.Eivind37 skrev:Hørte om en som la hele fjærpakka til en Hilux i hydraulisk 20 tonns presse. La den i og trøkka på...hehe....Det gikk jo, men helt forferdelig livsfarlig---Ikke å anbefale Gaute! Kaldbanking er vel det eneste mulige kanskje
Han sa at man burde være to man, en til fjæra og en til hammeren. Legge fjæra på flata på ambolten å banke jevnt over hele fjæra på innsiden av bøyen. Begynn med hoved bladet, så de neste med bittelitt mer bøy osv.... Også er det greit å passe på at de blir like høye på h og v side da
Han sa også at man måtte begynne forsiktig, fordi fjæra kom fort opp.... (motorgarasjen sleit med ettblads fjær....)
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du (og en RN36, og en RN46)