Lamper lyser opp i instrument i fuktig vær

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
artickalf48
Innlegg: 6
Ble med: søn nov 02, 2014 9:53 am
Lokasjon: Follo

Lamper lyser opp i instrument i fuktig vær

Innlegg av artickalf48 »

hei . Jeg lykkelig eier av min land Cruiser Nr 3
Har en LC 150 2010 Mod tek utgave med alt utstyr .
Bilen har nå går 95000 km
Problemet mitt er nå at hvis bilen står ute og det er vått fuktig/ regner mye så lyser div lamper opp når jeg starter .
Da lyser lampene for Motor , LO4 ( denne blinker) så lyser lampe for terreng modus ( grønn lampe som viser bil i terreng) lampe for glatt føre ( gul lampe som viser bil som sklir) ??? Bilen går og oppfører seg som normalt ? Dette blir borte igjen når det er tørt i været igjen.
Noen ganger slukker lampene også når jeg kjører ( mulig det tørker opp )
Men nå som det har yret så har lampene ikke slukket ?
Noen som har en ide?? Har ikke lyst til å levere bilen på mitt lokale Toyota verksted uten å ha noen ideer om hva dette kan være . ( sist gang jeg leverte min gamle bil LC 120 pga a/c problemer så byttet de deler og reparere for 26000kr uten at det hjalp . Det var først da jeg fikk tips her på forumet om et rele til 185kr at det ble bra )
Takker for alle tips på forhånd
Brukeravatar
sunde
Innlegg: 1696
Ble med: fre mai 29, 2009 12:46 pm
Lokasjon: Kvinesdal

Re: Lamper lyser opp i instrument i fuktig vær

Innlegg av sunde »

Test om alt faktisk funger(ikkje sikkert du merker det under vanlig kjøring) tenker på om abs virker anti skrens osv. Se over bremsene dine. Ville begynt med det. Motor lampa var nå lit rart. En på jobb fikk opp masse lamper,da måtte han bytte bremse klosset og et hjullager.
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt ;)
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
artickalf48
Innlegg: 6
Ble med: søn nov 02, 2014 9:53 am
Lokasjon: Follo

Re: Lamper lyser opp i instrument i fuktig vær

Innlegg av artickalf48 »

sunde skrev:Test om alt faktisk funger(ikkje sikkert du merker det under vanlig kjøring) tenker på om abs virker anti skrens osv. Se over bremsene dine. Ville begynt med det. Motor lampa var nå lit rart. En på jobb fikk opp masse lamper,da måtte han bytte bremse klosset og et hjullager.
Brukeravatar
Geir Vangen
Innlegg: 752
Ble med: lør okt 02, 2004 4:58 pm
Lokasjon: Sarpsborg

Re: Lamper lyser opp i instrument i fuktig vær

Innlegg av Geir Vangen »

120’n har jo hatt de samme symptomene når det har kommet fukt, og det har blitt ir i henger kontakten. Har du sjekket denne?
artickalf48
Innlegg: 6
Ble med: søn nov 02, 2014 9:53 am
Lokasjon: Follo

Re: Lamper lyser opp i instrument i fuktig vær

Innlegg av artickalf48 »

Geir Vangen skrev:120’n har jo hatt de samme symptomene når det har kommet fukt, og det har blitt ir i henger kontakten. Har du sjekket denne?
artickalf48
Innlegg: 6
Ble med: søn nov 02, 2014 9:53 am
Lokasjon: Follo

Re: Lamper lyser opp i instrument i fuktig vær

Innlegg av artickalf48 »

Feilen ble funnet hos Toyota. Feilkode po0069 Map sensor ( Vakumslange i klem ) pris ??229kr
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 15x»