Hei.
Denne måneden skal Amaroken byttes med en Land Cruiser 150.
Ser på 2013 - 2016. Da dukker et spørsmålet opp. Skal man legge litt mer penger i å få den nye 2,8l euro6 motoren med 6 girs kasse? Er det noen som har prøvd begge motorene og har råd i den forbindelse?
Kjør debatt - setter pris på råd.
3,0L eller 2,8L
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: 3,0L eller 2,8L
"There is no substitution for cubic inches"
Re: 3,0L eller 2,8L
Kubikk er da ikke synynomt eller proporsjonalt med ytelse. Men det spørs hvor du skal eller på hvilke veier du kjører. Trekker du mye bak bilen eller ikke? Min 3,0 VW (ca 730Nm) drar like raskt opp til 100 med mye last bak som min LC 2005 gjorde uten. Girkassen er veldig forsiktig satt opp, mye krefter blir borte før hjulene reagerer. 120'n ville ofte ha 3. gir på tyske motorveier, det ble dyrt og bråkete. En V8 ville blitt noe helt annet. Dessverre prisen også.
Med 2600 kg bak var min 120 slitsom å dra med, men på 150 kan du heldigvis låse kassa i bestemte gir. Men det er også uheldig, da motoren og kasse bør gå så fritt som mulig uten å bli tvangsstyrt av fører.
Sats på Euro6, det er det beste når det gjelder fremtidige miljøbegrensninger og bruk av bilen på spesielle dager om du bor nær en storby.
Med 2600 kg bak var min 120 slitsom å dra med, men på 150 kan du heldigvis låse kassa i bestemte gir. Men det er også uheldig, da motoren og kasse bør gå så fritt som mulig uten å bli tvangsstyrt av fører.
Sats på Euro6, det er det beste når det gjelder fremtidige miljøbegrensninger og bruk av bilen på spesielle dager om du bor nær en storby.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
---------------------------------------------
Re: 3,0L eller 2,8L
På min 2011 "låser" man for å gire opp, men ikke ned...
Det er tydeligvis problemer med partikkelfilteret på 2.8L om man skal tro på kilder f.eks. i Australia.
Det er tydeligvis problemer med partikkelfilteret på 2.8L om man skal tro på kilder f.eks. i Australia.
LC 150 GX 2011