Side 1 av 1

2014 Land Cruiser 150

Lagt inn: søn aug 25, 2013 9:18 pm
av davidoff
http://www.youtube.com/watch?v=HFyAkRpAGjM&sns=em

http://www.youtube.com/watch?v=aHNh43lmR8o&sns=em

En betydelig makeover både i interiør og eksteriør.

Sikkert delte meninger om grepene som er gjort, men man venner seg vel til dette også.

Re: 2014 Land Cruiser 150

Lagt inn: man aug 26, 2013 9:21 pm
av JanP
En flott billedserie på bilnorge.no (hele 82 stk):

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=41190

Nå må nok "Bjørnen" bytte bil, den gamle er vel 1 1/2 år nå...

Re: 2014 Land Cruiser 150

Lagt inn: man aug 26, 2013 10:02 pm
av handyman
Sikle sikle! Likte virkelig det nye interiøret, godt å se at de er begynt å ta litt fra tyskerne der, strammet det opp litt (og skiftet ut 90-talls knappene de har hatt i 20 år nå)! Eksteriøret må nok vokse litt på meg kjente jeg, men likte at den så så "biff" ut i fronten :)

Re: 2014 Land Cruiser 150

Lagt inn: tir aug 27, 2013 3:58 pm
av ole_kristian
Mer Luxus står det?
Syns utviklingen går feil vei jeg - men ....
Kanskje greit at de finnes som luksusbiler også, men syns det skulle vært en utgave med mye lakkert stålinnredning, uten gulvtepper og sårbar elektronikk.
Om ikke bare for annet enn å bekrefte myten om at det opprinnelig er en bil for "de litt robuste", og ikke børsmeglere?

Re: 2014 Land Cruiser 150

Lagt inn: fre aug 30, 2013 10:11 pm
av edan
Men ærlig talt: Er det noen som tror på at denne bilen har multilink-bakaksel? Multilink på en bil med rammekonstruksjon?

Jeg tipper heller stiv bakaksel, og lar meg irritere litt av at samtlige norske biljournalister så langt bare har kopiert pressemeldingen fra Toyota...

Re: 2014 Land Cruiser 150

Lagt inn: fre jan 24, 2014 9:21 am
av mengis
Lånte en '14 Landcruiser hos forhandler og prøvekjørte denne i går.

Jeg er vant med mine foreldres 120. Milde moses, for en forskjell! Jeg ble rett og slett forelska i bilen. Dette har jo blitt en bil det er fryd å kjøre på norske svingete veier med(sammenlignet med 120).

Sikler litt på 2010-2011 modell(190hk). Er det noe forskjell på drivverket og understell for 2010-2013 vs. 2014? Ser det står flere plasser at understellet/fjæring er oppgradert.

Re: 2014 Land Cruiser 150

Lagt inn: fre jan 24, 2014 4:13 pm
av JanP
edan skrev:Men ærlig talt: Er det noen som tror på at denne bilen har multilink-bakaksel? Multilink på en bil med rammekonstruksjon?

Jeg tipper heller stiv bakaksel, og lar meg irritere litt av at samtlige norske biljournalister så langt bare har kopiert pressemeldingen fra Toyota...
Ser ikke noen grunn til å sitte hjemme og spekulere om hvordan bilen er. Den er som den er, og tro eller ikke; det hjelper vel ikke så mye å sitte hjemme og ergre seg? Er bare å vente til du ser bilen, og kanskje er det som det er sagt i pressemeldingen.
Og så er det bare å ev. klage til Toyota i ettertid for deres villedende markedsføring, og deretter klage til alle pressefora som har kopiert det som er sendt ut av Toyota! :mrgreen:

Re: 2014 Land Cruiser 150

Lagt inn: søn jan 26, 2014 6:10 pm
av norseman
Er det noen son VET om den nye 2014 kan heve og senke HELE bilen eller dette likt med 120'en?
Norseman

Re: 2014 Land Cruiser 150

Lagt inn: søn feb 09, 2014 2:21 pm
av HighwayPatrol
JanP skrev:
edan skrev:Men ærlig talt: Er det noen som tror på at denne bilen har multilink-bakaksel? Multilink på en bil med rammekonstruksjon?

Jeg tipper heller stiv bakaksel, og lar meg irritere litt av at samtlige norske biljournalister så langt bare har kopiert pressemeldingen fra Toyota...
Ser ikke noen grunn til å sitte hjemme og spekulere om hvordan bilen er. Den er som den er, og tro eller ikke; det hjelper vel ikke så mye å sitte hjemme og ergre seg? Er bare å vente til du ser bilen, og kanskje er det som det er sagt i pressemeldingen.
Og så er det bare å ev. klage til Toyota i ettertid for deres villedende markedsføring, og deretter klage til alle pressefora som har kopiert det som er sendt ut av Toyota! :mrgreen:
Tok meg turen t toyota nordfjord å såg på deres 2014 modell, å der va ingen multilink, god gammal stiv bakaksel ;-)

Re: 2014 Land Cruiser 150

Lagt inn: søn feb 09, 2014 2:32 pm
av JanP
HP: du kom meg i forkjøpet :D
Var innom lokal sjappe før helga. Men ingen bil var å se. Bare gamle stive aksler...

Re: 2014 Land Cruiser 150

Lagt inn: tor feb 13, 2014 12:58 am
av norseman
Hva med heving HP, kan den heves også foran?

Re: 2014 Land Cruiser 150

Lagt inn: lør feb 15, 2014 12:38 am
av davidoff
norseman skrev:Hva med heving HP, kan den heves også foran?
Kun bak - og ikke så veldig mye.

Re: 2014 Land Cruiser 150

Lagt inn: lør feb 15, 2014 12:58 am
av trs
Jeg var også å så på 2014 modellen. Ser veldig bra ut! Ser det er noen gummibelger på stabstaget forran, så den er nok justerbar i form av hvor stivt stabstaget skal være. Ut fra fjærbeinene forran, så det ikke ut som det var noe "heve/senke funksjon"

Re: 2014 Land Cruiser 150

Lagt inn: lør feb 15, 2014 1:57 pm
av norseman
Var innom Toyota Kristiansand, i går å så på den nye LC150 2014, den hadde ikke luftfjæring den som stod der. Den hadde sperrer på både midt diff og og bakaksel da, ikke dumt det. Bakakselen var av den gode gamle stive typen som LC120 har.

Norseman

Re: 2014 Land Cruiser 150

Lagt inn: tir mar 04, 2014 8:13 pm
av RonMaster
trs skrev:Jeg var også å så på 2014 modellen. Ser veldig bra ut! Ser det er noen gummibelger på stabstaget forran, så den er nok justerbar i form av hvor stivt stabstaget skal være. Ut fra fjærbeinene forran, så det ikke ut som det var noe "heve/senke funksjon"

Det du så er aktive stabisator, fungere meget bra vei som offroad. Kom i 2010 på 150, og 2008 på LC200.

Dette kom kun med siste modellene av Lexus GX470 etter 2007 som er levert med dette på LC120 karosseriet.

Re: 2014 Land Cruiser 150

Lagt inn: tir apr 08, 2014 9:38 pm
av LC2014
Får min nye GX 7 seter levert i Juni/Juli, Gleder meg veldig:-) Blir trist å ta forvel med den gode gamle 120 GX`n da.. Men går vel over når den nye har kommet i hus;-)
Noen som har prøvd 2014 modellen med Arctic lyktebøyle hvor front kameraet er flytte frem på bøylen? Nytt fra 2014 modellen IHHT Arctic Trucks. Er spent på om det blir mye vibrasjon i bøylen/kameraet, og om kameraet tåler dette.