LC150 vurderes sterkt som neste bil....

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, HighwayPatrol, lj73jon

Svar
emstuv

LC150 vurderes sterkt som neste bil....

Legg inn av emstuv » søn jan 24, 2016 7:38 pm

Hei, ny på forumet. Har skummet en del gjennom og det er mye mye nyttige tips her. Men sitter men noen spørsmål.

Vi skal skaffe oss en 2 seter ( ingen planer om familie økning med det første) og LC har alltid vært et ønske.....fra min side :)

1. De nye reglene for ombygging av varebil, slik jeg forstår det gjelder det kun for biler som er førstegangs registrert etter 0101.2014, stemmer dette?

2. Hvis 1. er korrekt da blir det en <2013 modell. Har sett på en del 2012-13 modeller, er det noe spesielt som man bør sjekke (service historikk og om det er import er en selvfølge) tenker mer på spesifikk slitasje punkter.

3. Enkelte modeller er "Tec" med justerbar luftfjæring kontra andre som ikke har det, er dette verdt å se etter? Har ingen planer om å kjøre opp Galdhøpiggen. Hva vil luftfjæringen gi meg?

4. Etter montering av DAB, er det en Toyota løsning eller blir det third-party?

Tanker ang prismessig på disse:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... 13&ref=fas

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... 13&ref=fas

tvamraak

Re: LC150 vurderes sterkt som neste bil....

Legg inn av tvamraak » fre jan 29, 2016 10:03 am

Land Cruiser som to-seter kan absolutt anbefales. Gode å kjøre, masse plass, driftsikkert og fremragende fremkommelighet!

Jeg vet fra denne artikkelen: http://broom.eonbit.com/underholdning/b ... 0-2014/648 at 2011 og 2012-modellen bruker mer diesel 2010/2013-modellene.

Bilene har, til både glede og ikke fullt så gledelig, høy annenhåndsverdi. Ved kjøp bør du særlig være OBS på bremser og hjuloppheng. I tillegg kan det være lurt å sjekke om bilen er tectylert (understellsbehandlet mot rust) og lakkforseglet. Det er myk lakk på mange LC-modeller.

De nye reglene om ombygging til personbil stemmer såvidt jeg vet, som du sier.

Sjekk også hvilke dekk som sitter på - det er behandlet i noen tråder her inne. Enkelte dekk sporer ganske mye mer på slitt asfalt enn andre. Min går på ContiCrossContact LX2 fra Continental på sommeren, og fungerer veldig bra.

Vedrørende ekstrautstyr som luftfjæring og crawl control m.m er dette ikke nødvendig med mindre du skal kjøre laaaangt utenfor allfarvei i min mening. Grunnleggende skeptisk til original luftfjæring fra tidligere opplevelser med Audi... Mest populært er stor navi, skinnseter og GX-utstyr, tenker jeg :)

Videre er lysbøyle og ekstralys å anbefale - fungerer svært godt med to stk Hella Luminator Xenon 9'' i grillen :D Bøylen fra AT er fin!

Bilen blir fort litt "lett" bak, uten noe særlig last. Jeg satte inn ei utstyrskasse fra Modul-System med to skuffer. Plass til mye snacks og bilen blir bedre å kjøre!

Bilen anbefales uansett! Håper du finner et bra objekt!

P.S. Den fra Auto Sørvest i Sandnes ser svært bra ut! Masse utstyr og lav km-stand. Litt ekstra på de 60th anniversary-modellene også!
2010 LC 150

Brukeravatar
andersw
Sted: Haugesund

Legg inn av andersw » tor feb 04, 2016 12:22 am

Var å så på den i sandnes i dag. Så ut til å være en flott bil. Tok den ikke ut på prøvekjøring da den stod inne blandt bilene

Sent fra min SM-J500FN via Tapatalk
2004 Land cruiser 120

Per F
Sted: Ås i Akershus

Legg inn av Per F » lør feb 06, 2016 3:18 pm

Jeg er helt forelska i luftfjæringa på min 120. Den gir mulighet for veldig komfort til stiv og fin med mye last. Nå går min med henger på så godt som hver tank, så store variasjoner på hvor mye belastning jeg har på bakfjærene. Da er det behagelig å konpensere for nedsenk med å stive av eller myke opp

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

haavardm
Sted: Bergen

Legg inn av haavardm » lør feb 06, 2016 5:01 pm

Enig med Per. For meg var TEMS et must, tung last og tunge hengere, samtidig kjørekomfort.
----------------------
Håvard

LC150 -2010 http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=23512

Svar

Gå tilbake til «Generelt 15x»