Hei folkens.
For noen måneder siden gikk jeg til innkjøp av en LC150 190HK 2013 modell. Trodde jeg skulle bli nogelunde fornøyd etter å ha kjøpt inn ekstralys og bøyle fra AT, men nei. Endte opp med montering av roofrack, vinsjfeste bak, ekstralys og kufanger samt vinsjfeste foran (bak skilt) alt kjøpt hos AT i Drammen (skiltmonteringen ble gjort hos AT). Deretter røk jeg på en Eberspacher dieselvarmer/kupeevarmer montert hos Toyota Kongsberg.
Etter en jaktttur langt inne i de svenske skoger, der den nye vinsjen ble brukt flittig ser jeg nå at en 35" ombygging hadde vært fantastisk. Vurderte lenge å levere bilen til AT, men har lyst til å gjøre dette selv. Dette er dødsgøy! Spørsmålet mitt er om noen har en oppskrift med tanke på innkjøp av deler og godkjenningsprosess hos BT jeg kan følge? Eller om det finnes en liknende tråd? Alle tips og råd tas i mot med stor takk
Så langt har jeg sett på:
Hevesett fra OME
skjermbredere og skvettlappet fra Fjallasport (33-35")
Dekk og felger fra AT
Speedometerjusteringsverktøy.
Utstyr som er kjøpt inn, men som ennå ikke er installert:
Gsmforsterker, luftkompressor og VisionX led bar (bak)
Petter.
Ombyggingsoppskrift 35"
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
-
- Innlegg: 5
- Ble med: lør des 29, 2018 6:02 pm
- Lokasjon: Oslo
Re: Ombyggingsoppskrift 35"
Skal du ha ny dekkdimensjon inn i vognkort er det generellt to måter.
-gjøre jobben selv, få bilen på túv godkjenning i Tyskland, for så vise fram alle dukumenter og sertifiseringer for vegvesenet. Etter noen runder og noen grå hår bør det gå. Rekker å bli god på bil bygging og.
-La AT i Drammen gjøre jobben. Det koster nok litt mer, men da blir det i orden, uten å bruke flust med tid og penger på reiser og språkproblemer. . Jobb & deler..
Med en så ny bil har jo AT alt av godkjenninger klart, hadde det vært en eldre utg. så hadde vel selvbygger opplegget vært eneste alternativ.
Det er fortsatt mulig å få heving/bredding godkjent ganske greit, og eventuelt kjøre med "feil" dekkdimensjon. Ha da visningsdekk i garasjen.
Lykke til!
-gjøre jobben selv, få bilen på túv godkjenning i Tyskland, for så vise fram alle dukumenter og sertifiseringer for vegvesenet. Etter noen runder og noen grå hår bør det gå. Rekker å bli god på bil bygging og.
-La AT i Drammen gjøre jobben. Det koster nok litt mer, men da blir det i orden, uten å bruke flust med tid og penger på reiser og språkproblemer. . Jobb & deler..
Med en så ny bil har jo AT alt av godkjenninger klart, hadde det vært en eldre utg. så hadde vel selvbygger opplegget vært eneste alternativ.
Det er fortsatt mulig å få heving/bredding godkjent ganske greit, og eventuelt kjøre med "feil" dekkdimensjon. Ha da visningsdekk i garasjen.
Lykke til!
Mvh Ole & Bamse!
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
-
- Innlegg: 5
- Ble med: lør des 29, 2018 6:02 pm
- Lokasjon: Oslo
Re: Ombyggingsoppskrift 35"
Hei Toyole,
Takk for utfyllende svar! Er det fortsatt mulig å få Tüv godkjenning i Tyskland? Snakket idag med en meget hyggelig kar hos Bg Nor, som fortalte at Tüv godkjenning i Tyskland ikke lenger lar seg gjøre med mindre man bor der i over 30 dager, og bilen er tyskregistrert.
Spacere og hevesett får man jo godkjent (skjermbredderne trenger man ikke Tuv godkjenning på etter hva jeg har forstått).
Så da er det store spørsmålet hvilke felger i type 10x17 eller lignende (om det finnes noen) med Tüvgodkjenning til LC150 er det mulig å få tak i?
Er helt enig i argumentet med å sette bort jobben til AT.
Petter
Takk for utfyllende svar! Er det fortsatt mulig å få Tüv godkjenning i Tyskland? Snakket idag med en meget hyggelig kar hos Bg Nor, som fortalte at Tüv godkjenning i Tyskland ikke lenger lar seg gjøre med mindre man bor der i over 30 dager, og bilen er tyskregistrert.
Spacere og hevesett får man jo godkjent (skjermbredderne trenger man ikke Tuv godkjenning på etter hva jeg har forstått).
Så da er det store spørsmålet hvilke felger i type 10x17 eller lignende (om det finnes noen) med Tüvgodkjenning til LC150 er det mulig å få tak i?
Er helt enig i argumentet med å sette bort jobben til AT.
Petter