OME og KDSS

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, HighwayPatrol, lj73jon

mariusbr
Innlegg: 15
Registrert: fre okt 02, 2015 7:03 pm

OME og KDSS

Legg innav mariusbr » ons mai 17, 2017 9:13 pm

Hei

Har blitt eier av ny LC. 2014mod 150 VX. juhuu!

Den forrige LC (120) hadde jeg 25+40mm OME heving, noe jeg var meget fornøyd med.
Men...
Den nye LC har KDSS, og det er evindelige meninger om KDSS og heving.
Ser det er endel på utenlanske forum som legger under 2x 5mm avstandsplate på fjær på den siden som er lav, dette er ikke en god løsning mener jeg (og mekanikere som bygger de STORE LC'ene)

Men ser det finnes diverse fremgangsmåter for å "rette" opp bilen igjen.
-Den vanlige, løse de to skruene på KDSS "fordeler'n" 2 runder og gynge på bilen. Om dette funker vet jeg ikke.
-Så også at de på andre siden av jordkloden med 200 legger en 2"x4" el. bak bilen og rygger opp på denne med de to kjente skruene åpne, for så å stenge de når bilen stå på planken. De videoene som viser dette på youtube så funker det.

Det finnes jo utstyr som toyota har for å "kalibrere/tilbakestille" KDSS stemplene, men dette finnes det vistnok (fra kjent kilde) bare 2stk av i Norge.

Ønsker meg 30mm front og bak på LC'n min, men er helt luftlandsatt mtp dette KDSS opplegget. Ønsker ikke skjev bil!

Er det noen her som har uorginal høyde på LC med KDSS? Hvordan gjorde dere det?

På forhånd takk!

Gå tilbake til «Drivverk 15x»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest