Crawl control og diff sperre??

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Andy85
Innlegg: 2
Ble med: lør aug 18, 2012 12:03 am

Crawl control og diff sperre??

Innlegg av Andy85 »

Prøvde litt i en bakke med snø, kjørte først med lav serie så koblet jeg inn sperrene midten og bak diffen. Da jeg sto bare på stede og ikke kom lenger opp skrudde jeg på crawl controllen uten og ta av sperrene. Bilen gikk oppover den med litt lyd i den crowl control kjøringen da men!! Trudde kansje sperrene måtte være av for og skru på crawl controllen?? Står ingen ting om dette i brukerhåndboken!! Er det noen andre som vet om dette ikke er helt bra og bruke sammen eller om sperrene kobler seg automatisk ut når en skrur på crawl controllen? Også innigjen når en skrur den av???
Brukeravatar
SverreS
Innlegg: 1469
Ble med: lør okt 31, 2009 9:50 am
Lokasjon: Trondheim

Re: Crawl control og diff sperre??

Innlegg av SverreS »

Hei du.
Mener å huske at sperra bak slår seg av når du bruker crawel.Men prøv neste gang å slippe ut litt luft i dekkene dine,og inn med lavserie og sperrer.Vil nok tro at du fiser opp den bakken ganske lett da.Og bruk lite gass.
Sverre
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen

Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517

Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Andy85
Innlegg: 2
Ble med: lør aug 18, 2012 12:03 am

Re: Crawl control og diff sperre??

Innlegg av Andy85 »

Hadde lav serie og alle sperrer inne (slapp ikke lufta utav dekkene) men måtte jo prøve med crowel control når en ikke kom seg lengre. Sjekket med Toyota om dette men dem var ikke helt sikker men trudde at crowel controlen overstyre sperrene!! Men testet litt mer i dag og fikk da opp en beskjed som sto ett par sek i instrumentpanelet. Der sto det when crawl is operating, disable the rear diferential lock. Men det funket vist uten og skru den av også! Men heretter skal alle sperrer koblest ut vist en bruke crowel control med meg.
Svar

Tilbake til «Drivverk 15x»