Hva innebærer en AT 35" eller 38" ombygging på en LC100?

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, HighwayPatrol, lj73jon, ModeratorNLCK

Brukeravatar
Haukhjemsen
Innlegg: 14
Registrert: søn jan 11, 2009 7:20 pm

Hva innebærer en AT 35" eller 38" ombygging på en LC100?

Legg innav Haukhjemsen » lør sep 11, 2010 1:19 pm

Hei!

Har tidligere tatt inn en LC 90 AT 35" fra Island og det ble litt kluss med registrering da den kom til landet, men dette ordnet seg etterhvert. Denne var ombygd med heiseklosser på toppen av fjørene foran og bak og hadde AT breddere og 35" hjul. Dette er jo ikke allverdens til ombygging egentlig.

Det jeg nå drømmer om er og kunne ta inn en LC 100 med minimum 35" ombygging, helst en 38". Men jeg er da avhengig av og vite hva som blir gjort med disse bilene ved en 35" ombygging og er dette samme ombygging som en 38" evt hva blir gjort på en 38" ombygging. Håper det er noen her som kan svare.

På forhånd takk!

Brukeravatar
RonMaster
Innlegg: 334
Registrert: fre mai 14, 2004 7:43 pm
Sted: Høvåg
Kontakt:

Re: Hva innebærer en AT 35" eller 38" ombygging på en LC100?

Legg innav RonMaster » lør sep 11, 2010 8:31 pm

Haukhjemsen skrev:Hei!

Har tidligere tatt inn en LC 90 AT 35" fra Island og det ble litt kluss med registrering da den kom til landet, men dette ordnet seg etterhvert. Denne var ombygd med heiseklosser på toppen av fjørene foran og bak og hadde AT breddere og 35" hjul. Dette er jo ikke allverdens til ombygging egentlig.

Det jeg nå drømmer om er og kunne ta inn en LC 100 med minimum 35" ombygging, helst en 38". Men jeg er da avhengig av og vite hva som blir gjort med disse bilene ved en 35" ombygging og er dette samme ombygging som en 38" evt hva blir gjort på en 38" ombygging. Håper det er noen her som kan svare.

På forhånd takk!



LC100 med AT38 har 100mm BL, 4,56 giring, de felse av gammlere dato har dana 50 fram diff med sperre, siden orginal diffen ikke holdt mål. AT 35 har ikke BL og nedgiring.
Man hever ikke en 4x4 man bredder dem.

Hilsen Ronny
LA3ZPA
http://www.h4k.no
http://www.forum.arctictrucks.no
Godkjent LC120 AT46
42"/46"

Brukeravatar
Haukhjemsen
Innlegg: 14
Registrert: søn jan 11, 2009 7:20 pm

Re: Hva innebærer en AT 35" eller 38" ombygging på en LC100?

Legg innav Haukhjemsen » lør sep 11, 2010 10:20 pm

Heisann!

Takk for såpass raskt svar.
Med BL mener du da kun heising på fjører eller mener du karosseriløft fra ramme på 100mm i tillegg til fjørheising?
Nedgiring er fint og vil forhåpentligvis ikke bli noe problem ved registrering hos Biltilsyn.

Er alle stort sett generellt ombygd på samme standard altså AT 35 er den typen ombygging og AT 38 er den typen ombygging, eller kan dette være forskjellig fra ombygging til ombygging etter kundeønske osv? Da tenker jeg på heisemetoder og hva som gjøres i understellet.

Skjæres og modifiseres det noe i ramme eller karrosseri?

Takker for svar :)

Brukeravatar
RonMaster
Innlegg: 334
Registrert: fre mai 14, 2004 7:43 pm
Sted: Høvåg
Kontakt:

Re: Hva innebærer en AT 35" eller 38" ombygging på en LC100?

Legg innav RonMaster » lør sep 11, 2010 11:33 pm

Haukhjemsen skrev:Heisann!

Takk for såpass raskt svar.
Med BL mener du da kun heising på fjører eller mener du karosseriløft fra ramme på 100mm i tillegg til fjørheising?
Nedgiring er fint og vil forhåpentligvis ikke bli noe problem ved registrering hos Biltilsyn.

Er alle stort sett generellt ombygd på samme standard altså AT 35 er den typen ombygging og AT 38 er den typen ombygging, eller kan dette være forskjellig fra ombygging til ombygging etter kundeønske osv? Da tenker jeg på heisemetoder og hva som gjøres i understellet.

Skjæres og modifiseres det noe i ramme eller karrosseri?

Takker for svar :)



For det første er det mange som bygger LC 100 med 38 på Island, og det er mange som har sine løsninger.

AT38 er Arctic trucks versjon av LC 100, har en standar bygge metoder, som du vet så besteme man som kunde vilken dekk man ønsker, og så kan man velge fjærer/støtempere etter ønske, dem med TEMS blir ikke modifisert i utganspunget. på AT38.

Det er minst 4 karosseri pungt som blir flyttet.

BL=body lift som er karoseriløft.

Det er stor forskjeld mellom AT 35 og AT38 ombygging, pris er neste dobbel på AT38 VS AT35.
Sist redigert av RonMaster den søn sep 12, 2010 9:46 pm, redigert 1 gang totalt.
Man hever ikke en 4x4 man bredder dem.

Hilsen Ronny
LA3ZPA
http://www.h4k.no
http://www.forum.arctictrucks.no
Godkjent LC120 AT46
42"/46"

Brukeravatar
Haukhjemsen
Innlegg: 14
Registrert: søn jan 11, 2009 7:20 pm

Re: Hva innebærer en AT 35" eller 38" ombygging på en LC100?

Legg innav Haukhjemsen » søn sep 12, 2010 7:54 pm

Hei igjen!

Takk for svar.
Javel så det er flere firma lignende til AT som også driver med ombygging på Island? (jeg er rimlig nybegynner i gamet og veit ikke så mye om hvem som driver med ombygginger utenom AT)

Når det gjalt spørsmålet ang om det var en standard ombygging eller ikke var det jeg mente om det var kun en standard på ombyggingen eller om det ofte er forskjell mellom ombyggingene utenom hjulstørrelse, altså om kunden da plutslig ber om en annen frontdiff, karrosseriløft, andre bremser osv utover den standard ombyggingsmetoden. Om dette ofte skjer og om AT gjør det eller om de kun holder seg til standarden ved for eksempel en 35" ombygging.

Vet du om det er mulig og få tak i en liste over hva som blir gjort ved en standard 38"ombygging hos AT?
Grunnen til at jeg spør er fordi karrosseriheising og flytting av rammefester osv skaper litt problemer ved visning hos Biltilsynet, men ingenting er jo umulig så derfor er jeg ute etter og vite hva som gjøres med karrosseri og fjæring for å se hva som evt må modifiseres tilbake ved en visning hos BT.
Nedgiringer i kasse og diffbremser osv er jo ikke det aller største problemet i forhold til en visning hos BT.

Den forrige 35" LC90 som jeg hadde ble heller ikke bredderne kommentert da jeg viste bilen. Men såklart fjører og hjul!

Containercruiser
Innlegg: 988
Registrert: søn nov 29, 2009 6:10 pm
Sted: Nordfjord

Re: Hva innebærer en AT 35" eller 38" ombygging på en LC100?

Legg innav Containercruiser » søn sep 12, 2010 8:27 pm

Sei meg, er det i det heile tatt mulig å få en islandsk ombygd bil godkjent på norske skilter? Trudde det ikkje var mulig i desse dager...

btw Fjallasport.is bygger biler:) Dog kansje ikkje LC100

Brukeravatar
RonMaster
Innlegg: 334
Registrert: fre mai 14, 2004 7:43 pm
Sted: Høvåg
Kontakt:

Re: Hva innebærer en AT 35" eller 38" ombygging på en LC100?

Legg innav RonMaster » søn sep 12, 2010 9:50 pm

Haukhjemsen skrev:Hei igjen!

Takk for svar.
Javel så det er flere firma lignende til AT som også driver med ombygging på Island? (jeg er rimlig nybegynner i gamet og veit ikke så mye om hvem som driver med ombygginger utenom AT)

Når det gjalt spørsmålet ang om det var en standard ombygging eller ikke var det jeg mente om det var kun en standard på ombyggingen eller om det ofte er forskjell mellom ombyggingene utenom hjulstørrelse, altså om kunden da plutslig ber om en annen frontdiff, karrosseriløft, andre bremser osv utover den standard ombyggingsmetoden. Om dette ofte skjer og om AT gjør det eller om de kun holder seg til standarden ved for eksempel en 35" ombygging.

Vet du om det er mulig og få tak i en liste over hva som blir gjort ved en standard 38"ombygging hos AT?
Grunnen til at jeg spør er fordi karrosseriheising og flytting av rammefester osv skaper litt problemer ved visning hos Biltilsynet, men ingenting er jo umulig så derfor er jeg ute etter og vite hva som gjøres med karrosseri og fjæring for å se hva som evt må modifiseres tilbake ved en visning hos BT.
Nedgiringer i kasse og diffbremser osv er jo ikke det aller største problemet i forhold til en visning hos BT.

Den forrige 35" LC90 som jeg hadde ble heller ikke bredderne kommentert da jeg viste bilen. Men såklart fjører og hjul!


Som kunde kan du ikke påvirke byggemetoden, dvs hevingen på fjærer karosseri. Kontakt AT Island for full info om LC100 AT38/AT35 husk det er også LC105 på Island, som bygges på en helt annen måte en LC100.

Ronny
Sist redigert av RonMaster den man sep 13, 2010 11:43 am, redigert 1 gang totalt.
Man hever ikke en 4x4 man bredder dem.

Hilsen Ronny
LA3ZPA
http://www.h4k.no
http://www.forum.arctictrucks.no
Godkjent LC120 AT46
42"/46"

Brukeravatar
4Springar
Innlegg: 3214
Registrert: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Sted: Troms
Kontakt:

Re: Hva innebærer en AT 35" eller 38" ombygging på en LC100?

Legg innav 4Springar » man sep 13, 2010 10:28 am

mmmmh... 105... meee liiiike!

Brukeravatar
sunde
Innlegg: 1696
Registrert: fre mai 29, 2009 12:46 pm
Sted: Kvinesdal
Kontakt:

Re: Hva innebærer en AT 35" eller 38" ombygging på en LC100?

Legg innav sunde » man sep 13, 2010 7:55 pm

her kan du lese,hva som jøres på lc 100.
http://www.arctictrucks.is/Forsida/Brey ... ruiser-100

tr du vil slite veldig,med og få det godkjent eg.
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt ;)
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt

arcticlc
Innlegg: 176
Registrert: man apr 19, 2010 10:33 pm
Sted: Tromsø
Kontakt:

Re: Hva innebærer en AT 35" eller 38" ombygging på en LC100?

Legg innav arcticlc » søn sep 26, 2010 10:36 pm

oversatt på måfå fra Arctic Trucks island sine hjemmesider

38 "endring LC 100/105

For å få 38 "dekk under jeep er i de fleste tilfeller økt både i understell og karosseri, men i noen tilfeller tillate heving av fjærer at mye ikke vil være nødvendig for økning i bygningen. Looking Endringer vil bli flott å spre bord kanter og upphækkunina. 38" dekk levere en stor flåte av snø kjøring, noe som gjør alle, men de tyngste SUVer. Denne endringen fungerer for dem som vil ha en sterk SUV til høylandet og isbreene turer både sommer og vinter.
Bilen øker Lagersalg
Jevnere kjøring på ujevne veier
Økt bæreevne
Utseende Endre
Fjell og bre turer i vinter


Tilbehør/ ekstrautstyr til Toyota Land Cruiser 100 ombygging:

Disklås i framdrift (fremdrift og Dana 44 Arb luftsluse)
Forbedret oljetanken med brytere og pumpe
Utendørs póleruð grillgrind med beslag for ekstra lys
Sett luftpumpe med en slange festet til bilen (bryteren, relé 16 Amp)
Slott KC130W - krom / rustfritt (Spot lys eller spredt ray)
3 "pústgrein
Húddhlíf
Vindu frontrute
Light Guards
Vinduer, hette og lys vakter satt i
Vindskeið afturhlera i samme farge som bilen
Dráttarbeisli, profil av en kule
Negling dekkene (12/15 negler)
Toppgrind, lange buer
Álkassi i farangursgeymslu
Floor Mount (2x0, 5 m) laget av aluminium med 4 avtagbare fester
Skriðgír
Álkassi den afturhlera
Kortholderen til forsiden
Ingen strøm til forsiden og baksiden av kortene
Kort, kom-Up 9000 (4100 kg)
Lær mer om vårt utvalg av tilbehør innenfor de produktkategoriene nedenfor til venstre på siden.
For mer informasjon, vennligst besøk vår butikk og ringe 540 4900th

Komponenter Grunn pakke:

AT405 38 "dekk
15x12 Prime, 5 "lettmetallfelger
Torque meter
Klipping foran / bak
Painted brettakantar
Gang Paller og løpebanen braketter
Aurhlífar
Speed målt Converter
100 mm økning i kroppen
Drifhlutföll (4,88:1)
Dana 50 m/100% framdrift kjøre lås
Brannslukningsapparater
Medisinsk Cushion
Wheel-modus
Sérskoðun
Veiing
Arctic Trucks krom logo på afturhlera
The Survival Of The Fittest - Charles Darwin

-03 Landcruiser 120 Arctic Truck 35"
-06 Hilux Arctic Truck35"
-97 Audi A4 2.6 Quattro

arcticlc
Innlegg: 176
Registrert: man apr 19, 2010 10:33 pm
Sted: Tromsø
Kontakt:

Re: Hva innebærer en AT 35" eller 38" ombygging på en LC100?

Legg innav arcticlc » søn sep 26, 2010 10:37 pm

oversatt på måfå fra Arctic Trucks island sine hjemmesider

38 "endring LC 100/105

For å få 38 "dekk under jeep er i de fleste tilfeller økt både i understell og karosseri, men i noen tilfeller tillate heving av fjærer at mye ikke vil være nødvendig for økning i bygningen. Looking Endringer vil bli flott å spre bord kanter og upphækkunina. 38" dekk levere en stor flåte av snø kjøring, noe som gjør alle, men de tyngste SUVer. Denne endringen fungerer for dem som vil ha en sterk SUV til høylandet og isbreene turer både sommer og vinter.
Bilen øker Lagersalg
Jevnere kjøring på ujevne veier
Økt bæreevne
Utseende Endre
Fjell og bre turer i vinter


Tilbehør/ ekstrautstyr til Toyota Land Cruiser 100 ombygging:

Disklås i framdrift (fremdrift og Dana 44 Arb luftsluse)
Forbedret oljetanken med brytere og pumpe
Utendørs póleruð grillgrind med beslag for ekstra lys
Sett luftpumpe med en slange festet til bilen (bryteren, relé 16 Amp)
Slott KC130W - krom / rustfritt (Spot lys eller spredt ray)
3 "pústgrein
Húddhlíf
Vindu frontrute
Light Guards
Vinduer, hette og lys vakter satt i
Vindskeið afturhlera i samme farge som bilen
Dráttarbeisli, profil av en kule
Negling dekkene (12/15 negler)
Toppgrind, lange buer
Álkassi i farangursgeymslu
Floor Mount (2x0, 5 m) laget av aluminium med 4 avtagbare fester
Skriðgír
Álkassi den afturhlera
Kortholderen til forsiden
Ingen strøm til forsiden og baksiden av kortene
Kort, kom-Up 9000 (4100 kg)
Lær mer om vårt utvalg av tilbehør innenfor de produktkategoriene nedenfor til venstre på siden.
For mer informasjon, vennligst besøk vår butikk og ringe 540 4900th

Komponenter Grunn pakke:

AT405 38 "dekk
15x12 Prime, 5 "lettmetallfelger
Torque meter
Klipping foran / bak
Painted brettakantar
Gang Paller og løpebanen braketter
Aurhlífar
Speed målt Converter
100 mm økning i kroppen
Drifhlutföll (4,88:1)
Dana 50 m/100% framdrift kjøre lås
Brannslukningsapparater
Medisinsk Cushion
Wheel-modus
Sérskoðun
Veiing
Arctic Trucks krom logo på afturhlera
The Survival Of The Fittest - Charles Darwin

-03 Landcruiser 120 Arctic Truck 35"
-06 Hilux Arctic Truck35"
-97 Audi A4 2.6 Quattro

arcticlc
Innlegg: 176
Registrert: man apr 19, 2010 10:33 pm
Sted: Tromsø
Kontakt:

Re: Hva innebærer en AT 35" eller 38" ombygging på en LC100?

Legg innav arcticlc » søn sep 26, 2010 10:38 pm

og for 35"



35 "endring

Allerede har 35 "dekk under en jeep i de fleste tilfeller kun krevde heving av suspensjon eller både suspensjon og karosseri. På denne størrelsen dekk er plassert nye brettakantar bilen som endrer utseendet på mye hans. Bilen hever en datamaskin verdt, men ikke så mye å De fleste passasjerene fant økning i jeep for det inntrufne. Denne endringen er et veldig godt alternativ for dem som ønsker en sterk bilturer til fjellet om sommeren og øke kapasiteten drive i snøen.
Bilen øker Lagersalg
Jevnere kjøring på ujevne veier
Økt bæreevne
Utseende Endre
Tilbehør til Toyota Land Cruiser 100:

Disklås i framdrift (fremdrift og Dana 44 Arb luftsluse)
Forbedret oljetanken med brytere og pumpe
Utendørs póleruð grillgrind med beslag for ekstra lys
Sett luftpumpe med en slange festet til bilen (bryteren, relé 16 Amp)
Slott KC130W - krom / rustfritt (Spot lys eller spredt ray)
3 "pústgrein
Húddhlíf
Vindu frontrute
Light Guards
Vinduer, hette og lys vakter satt i
Vindskeið afturhlera i samme farge som bilen
Dráttarbeisli, profil av en kule
Negling dekkene (12/15 negler)
Toppgrind, lange buer
Álkassi i farangursgeymslu
Floor Mount (2x0, 5 m) laget av aluminium med 4 avtagbare fester
Skriðgír
Álkassi den afturhlera
Kortholderen til forsiden
Ingen strøm til forsiden og baksiden av kortene
Kort, kom-Up 9000 (4100 kg)
Lær mer om vårt utvalg av tilbehør innenfor de produktkategoriene nedenfor til venstre på siden.
For mer informasjon, vennligst besøk vår butikk og ringe 540 4900th

Komponenter endre pakke

35x12, 5R16 dekk
ProComp 16x10 "lettmetallfelger
Torque meter
Painted brettakantar
Gang Montering styret
Aurhlífar
Speed målt Converter
60 mm økning i kroppen
Brannslukningsapparater
Medisinsk Cushion
Wheel-modus
Sérskoðun
Veiing
Arctic Trucks krom logo på afturhlera
The Survival Of The Fittest - Charles Darwin

-03 Landcruiser 120 Arctic Truck 35"
-06 Hilux Arctic Truck35"
-97 Audi A4 2.6 Quattro


Gå tilbake til «Drivverk Arctic Trucks»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest