Automatisk innfelling av sidespeil

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
_robert_
Innlegg: 21
Ble med: fre jan 13, 2012 4:15 pm
Lokasjon: Lundamo

Automatisk innfelling av sidespeil

Innlegg av _robert_ »

Hei, godtfolk!

Min forrige bil, en Mitsubishi Outlande 2010, hadde den finurlige funksjonen at jeg kunne velge (fra meny på "trykkeskjermen") om jeg skulle ha automatisk innfelling av sidespeil ved låsing av bilen. Dette så jeg på som særdeles nyttig, da det er trangt om kårene på parkeringsplassene blandt annet på min arbeidsplass, samt diverse kjøpesenter. Lurer derfor på om det er noen kloke sjeler som vet om dette er mulig å få til på min 2010 LC 150. Sidespeilene på denne er omtrent dobbelt så store og det er derfor omtrent et must å slå inn speilene ved parkering på omtalte plasser. Har selvfølgelig saumfart instruksjonsbøkene etter info om dette, men finner kun ut at dette kan gjøres manuelt/elektrisk ved betjening av bryter plassert ved justeringsknapper for speilene.

Det er mange som argumenterer med at en slik automatisk funksjon sørger for at motorene i speilene blir skadet ved frost, snø osv på vinters tid, men kan i samme slengen nevne at jeg hadde denne funksjonen aktiv på Outlanderen i 2 vintere, og at det fungerte helt utmerket her i trøndelag. (Det må vel bemerkes at bilen var plassert i garasje hele året, noe som selvfølgelig også LC'en er.)

Supert om det er noen der ute som har tips eller erfaringer med dette, eventuelt vet om det kan programmeres av Hell Bil.
-RH-
U can go fast, I can go anywhere

Nå:
Landcruiser 150 3.0 Executive (2010)
Før:
Mitsubishi Outlander 2,2 Instyle+ (2010)
VW Passat Exclusive 4-motion (2006)
Audi S4 2,2T (1994)

Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=17689
Brukeravatar
andersw
Innlegg: 748
Ble med: fre feb 20, 2009 10:06 pm
Lokasjon: Haugesund

Re: Automatisk innfelling av sidespeil

Innlegg av andersw »

Er jo et budskap som heter ALT GÅR ANN... du må nesten høre med dem om det går ann å få programmert inn den. hvis ikkke må en legge noen lasker slik at den bryteren du refrerer til går i sammen med låsing av bilen osv..
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
haavardm
Innlegg: 77
Ble med: lør feb 21, 2015 9:08 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Automatisk innfelling av sidespeil

Innlegg av haavardm »

Hei

Kom over denne her og tenkte at noen kanskje har prøvd eller vil prøve dette.
----------------------
Håvard

LC150 -2010 http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=23512
larsp
Innlegg: 13
Ble med: tor okt 02, 2014 5:57 pm
Lokasjon: Oslo

Re: Automatisk innfelling av sidespeil

Innlegg av larsp »

Mener du kan holde knapp til venstre for MENY på rattet inne og bla gjennom der. Hadde dette som valg på min 2010-GX.
haavardm
Innlegg: 77
Ble med: lør feb 21, 2015 9:08 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Automatisk innfelling av sidespeil

Innlegg av haavardm »

Riktig det, men du får ikke bilen til å felle inn sidespeilene på den menyen.
----------------------
Håvard

LC150 -2010 http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=23512
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 15x»