Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Funker veldig bra på min 05 mod
selv om jeg merker at motor kakler endel mere om jeg bare småkjører .
så pleier ta en tur så jeg får driftsvarm bil innimellom og da roer den seg helt igjen .
selv om jeg merker at motor kakler endel mere om jeg bare småkjører .
så pleier ta en tur så jeg får driftsvarm bil innimellom og da roer den seg helt igjen .
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Ser ut til at Castrololjen har en effekt.
Kaklingen har avtatt, så nå hører jeg bare en svak kakling. Har enda ikke fått skikkelig langkjøring på bilen, så jeg er spent på resultat etter det.
Kaklingen har avtatt, så nå hører jeg bare en svak kakling. Har enda ikke fått skikkelig langkjøring på bilen, så jeg er spent på resultat etter det.
Espen - LA1SUA
-------
LC 120 '07 VX
Corolla 4x4 '96
X: MB E320 4-matic '07
X: LC 120 '03 VX
X: MB E220 '00
---
-------
LC 120 '07 VX
Corolla 4x4 '96
X: MB E320 4-matic '07
X: LC 120 '03 VX
X: MB E220 '00
---
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Det er bra og høre
Bilen pleier også reagere litt raskere og gå litt bedre etter en tank eller to
Bilen pleier også reagere litt raskere og gå litt bedre etter en tank eller to
-
- Innlegg: 53
- Ble med: ons jan 15, 2014 8:58 pm
- Lokasjon: akershus
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Hvor kjøper dere denne olja?
Har vært på mekonomen og torshov uten hell.Etter en runde med den lokale forhandleren og toyota sentralt har mann kommet fram til at min bil høres ut som andre lc 120 og at det ikke er noe feil.Bilen høres ut som et middels knuseverk når motor er kald,men sånn skal det altså være
Jeg har skrevet litt negativt om disse bilene her på forumet,men dessverre har det blitt slik at hard gange og dyseproblemer kombinert med bortforklaringer og dårlige svar fra toyota Forhandler/importør ødelagt hele trua jeg engang hadde på toyota.(har eid 5 toyotar siden 1998 og det blir ingen nr 6)men litt olje skader det jo ikke å prøve.
Har vært på mekonomen og torshov uten hell.Etter en runde med den lokale forhandleren og toyota sentralt har mann kommet fram til at min bil høres ut som andre lc 120 og at det ikke er noe feil.Bilen høres ut som et middels knuseverk når motor er kald,men sånn skal det altså være
Jeg har skrevet litt negativt om disse bilene her på forumet,men dessverre har det blitt slik at hard gange og dyseproblemer kombinert med bortforklaringer og dårlige svar fra toyota Forhandler/importør ødelagt hele trua jeg engang hadde på toyota.(har eid 5 toyotar siden 1998 og det blir ingen nr 6)men litt olje skader det jo ikke å prøve.
06 LC120 gx
07 Avensis 2,2 d4d
07 Avensis 2,2 d4d
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Er og få tak i på mekonomen på rud i bærum ved siden av biltema .
Hvordan disel kjører du på ?
Absolut og anbefale den oljen
Hvordan disel kjører du på ?
Absolut og anbefale den oljen
-
- Innlegg: 53
- Ble med: ons jan 15, 2014 8:58 pm
- Lokasjon: akershus
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Siden i våres har jeg utelukkende fylt på shell,samme stasjonen tilogmed.Jeg har også byttet dyser nå i våres.Skal vel være ærlig og innrømme at den nok går litt penere nå sammenlignet med forrige vinter.Den dårligste injectoren hadde verdi på 5,men jeg merker ikke veldig stor forskjell på gangen etter dysebytte.Min bil hadde gale verdier kun på kald motor,varm var den ok.Skal få tak i castrol olja dere bruker,absolutt verdt et forsøk.
Litt OT,men på jobben har vi en 2004 mod hiace.Den har nå gått 320.000km Den har vi hatt siden den var ny.Den gikk de første 6 årene med samme sjaføren.Da den skulle byttes ut valgte sjefen og beholde den som en "slengebil" for det hadde jo aldri vært noe tull med den.Nå har den gått i 4 år med ulike sjafører,tildels hard bruk og ca 80.000km uten noe form for ettersyn.Nå var den på eu kontroll og fikk mangel på slakk i en bærekule og dårlig håndbrekk.Dette er nå utbedret samt at det også ble kostet på et oljeskift
Det er d4d motor i denne også,men den går pent.
Min lc har de siste 2 årene gått bare 25.000km og behandlet omtrent som glass,men likevel blitt et kostbart bekjentskap.Lc er jo en fantastisk bil på mange måter og jeg drømmer nok litt om en 3-4 år gammel lc150.Jeg har nå vært igjenom de fleste vanlige lc120 problemene som fastrusta calippere,motorfester,dyser,knekt tenningslås ++++. Bare jeg ikke får motorhavari også nå da.
Hadde bare land cruiseren hatt den gammle gode toyota kvaliteten,slik som hiacene hadde skulle jeg innvestert i en pent brukt lc150,men magefølelsen sier jeg ikke burde ta sjansen på det.
Så en test/undersøkelse på hvilke biler som kom først på verksted etter at garantien hadde gått ut,her var dessverre lc150 høyt oppe.Er det noen som kjenner til om det er noen vanlige feil som ofte går igjen på 150?
Litt OT,men på jobben har vi en 2004 mod hiace.Den har nå gått 320.000km Den har vi hatt siden den var ny.Den gikk de første 6 årene med samme sjaføren.Da den skulle byttes ut valgte sjefen og beholde den som en "slengebil" for det hadde jo aldri vært noe tull med den.Nå har den gått i 4 år med ulike sjafører,tildels hard bruk og ca 80.000km uten noe form for ettersyn.Nå var den på eu kontroll og fikk mangel på slakk i en bærekule og dårlig håndbrekk.Dette er nå utbedret samt at det også ble kostet på et oljeskift
Det er d4d motor i denne også,men den går pent.
Min lc har de siste 2 årene gått bare 25.000km og behandlet omtrent som glass,men likevel blitt et kostbart bekjentskap.Lc er jo en fantastisk bil på mange måter og jeg drømmer nok litt om en 3-4 år gammel lc150.Jeg har nå vært igjenom de fleste vanlige lc120 problemene som fastrusta calippere,motorfester,dyser,knekt tenningslås ++++. Bare jeg ikke får motorhavari også nå da.
Hadde bare land cruiseren hatt den gammle gode toyota kvaliteten,slik som hiacene hadde skulle jeg innvestert i en pent brukt lc150,men magefølelsen sier jeg ikke burde ta sjansen på det.
Så en test/undersøkelse på hvilke biler som kom først på verksted etter at garantien hadde gått ut,her var dessverre lc150 høyt oppe.Er det noen som kjenner til om det er noen vanlige feil som ofte går igjen på 150?
06 LC120 gx
07 Avensis 2,2 d4d
07 Avensis 2,2 d4d
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
er flere lc 150 i det firmaet eg jobber i,det eneste dem har slit med på to biler fra 2010 er varm olje på kassen. ellers har dem fungert fint,er 7 stk,den siste kom vel i mars i år.så dem har begge motorene.veldig behagelig bil og kjøre,liker den mye bedre en lc 120,som jeg hadde før.
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
morroa har så vidt begynt
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Heisann,
Kjøpte min LC GX 05 i 2010, da hadde den nettopp vært inne hos Toyota Sør-Vest for å bytte oljesil og dysepakninger ved ca 80000km (innkalling). Ved 9 års servicen nå nettopp ble det påvist lekkasje i dysepakningene ved mitt lokale Mekonomen verksted som jeg bruker på service
Har lest litt om problemet her i denne tråden, burde jeg klage til Toyota på lekkasjen?
Er bytte av dysepakninger en "billig-fix" som Toyota gjør istedenfor å bytte hele sulamitten....?
Er det fare for at oljesila går tett igjen med defekte dyser?
Mv
Asgeir
Kjøpte min LC GX 05 i 2010, da hadde den nettopp vært inne hos Toyota Sør-Vest for å bytte oljesil og dysepakninger ved ca 80000km (innkalling). Ved 9 års servicen nå nettopp ble det påvist lekkasje i dysepakningene ved mitt lokale Mekonomen verksted som jeg bruker på service
Har lest litt om problemet her i denne tråden, burde jeg klage til Toyota på lekkasjen?
Er bytte av dysepakninger en "billig-fix" som Toyota gjør istedenfor å bytte hele sulamitten....?
Er det fare for at oljesila går tett igjen med defekte dyser?
Mv
Asgeir
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Hei!
Samme skjedde med min 05 mod i fjor. Hadde den på 150000 service på Toyota å fikk beskjed om at dysene var utenfor verdiene sine.. Dysepakninger var skiftet tidligere men siden bilen var eldre enn syv år dekte de ikke dysebytte. Så tviler på om du får det dekt, men du kan jo alltids høre. Står forresten mye om dette tidligere i denne tråden.
Samme skjedde med min 05 mod i fjor. Hadde den på 150000 service på Toyota å fikk beskjed om at dysene var utenfor verdiene sine.. Dysepakninger var skiftet tidligere men siden bilen var eldre enn syv år dekte de ikke dysebytte. Så tviler på om du får det dekt, men du kan jo alltids høre. Står forresten mye om dette tidligere i denne tråden.
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Akkurat, hvorfor sjekket de dyseverdiene? Lekket dysepakningene? Kan jeg spørre om hva du betalte for å bytte dysene...?
-
- Innlegg: 53
- Ble med: ons jan 15, 2014 8:58 pm
- Lokasjon: akershus
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Lekkasje i dysepakkninger er ikke det samme som feil på dyser.Bytte av pakkninger er relativt billig i forhold til dysene.
Min 2006 mod fikk ny sil og pakkninger i 2009.Den gang ble det klaget på hard gange,men min forhandler mente det var normalt.Senere i ble det påvist feil dyseverdier i 2012.Året etter hadde jeg en lang kamp med forhandler og toyota norge etter at jeg hadde lest om denne 7 års goodwillen.Flere ganger ble dette avist fra både forhandler og Toyota norge,de henviste bare til at bilen hadde 3 års/100.000km garanti.I 2013 kostet dysebytte hos toyota ca 34.000. Jeg vet mange har fått dette dekket,men desverre ser det ut som det avhenger av hvor service innstilt den enkelte forhandler er om mann får dekket noe.Jeg hadde ikke trodd at toyota "nettverket" var så til de grader lite samkjørt,noen får andre ikke.
Jeg har hatt 5 toyotaer,blir neppe flere
Min 2006 mod fikk ny sil og pakkninger i 2009.Den gang ble det klaget på hard gange,men min forhandler mente det var normalt.Senere i ble det påvist feil dyseverdier i 2012.Året etter hadde jeg en lang kamp med forhandler og toyota norge etter at jeg hadde lest om denne 7 års goodwillen.Flere ganger ble dette avist fra både forhandler og Toyota norge,de henviste bare til at bilen hadde 3 års/100.000km garanti.I 2013 kostet dysebytte hos toyota ca 34.000. Jeg vet mange har fått dette dekket,men desverre ser det ut som det avhenger av hvor service innstilt den enkelte forhandler er om mann får dekket noe.Jeg hadde ikke trodd at toyota "nettverket" var så til de grader lite samkjørt,noen får andre ikke.
Jeg har hatt 5 toyotaer,blir neppe flere
06 LC120 gx
07 Avensis 2,2 d4d
07 Avensis 2,2 d4d
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Det er jo verdt å krangle litt for så mye penger...jeg kommer nok til å krangle litt på pakningene og, jeg har problemer med å godta at slikt ryker etter 5 år og 40000km!
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Noen som kan fortelle meg om det er en forbindelse mellom dårlige dyser og tett oljesil? Eller er dette to forskjellige problemer som ikke har noe med hverandre å gjøre...
-
- Innlegg: 53
- Ble med: ons jan 15, 2014 8:58 pm
- Lokasjon: akershus
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Jeg har forstått det slik at tett oljesil kommer av dysepakningene.Dysene kan i værste fall bli så dårlige at de slutter å forstøve dieselen og lager en stråle som brenner hull i stempelet,tror du er maks uheldig om det skjer.
06 LC120 gx
07 Avensis 2,2 d4d
07 Avensis 2,2 d4d
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Men om man bruker Alron på tanken, hjelper dette på problemet?
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Noen som hat erfaring med at rep av dyser/oljesil ikke varer? Min er kjørt ca 45000km siden rep av dysepakninger, og nå lekker de igjen. Er innenfor 5 år (4,5 år. ,reklamasjonsrett) siden reperasjonen og kjører ikke mye, men årene går fort....
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Ja, nye dysepakningar varte ca 20.000 km. Leverte bilen inn att, og då vart det montert nye dyser. Det har virka bra ganske lenge no.............
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Akkurat, spørs om ikke pakningene har lekket en stund. Kanskje tilfeldig at de på et Mekonomen verksted sjekker lekkasje på dysepakningene, regner med det ikke er noe en ser med en gang. Nå skal bilen inn på Toyota mandag så får vi se hva se sier. Bilen begynner jobb bli noen år etterhvert, men når jeg kjøpte bilen så forsikret jeg meg om at bla dette og bremsecalipere var tatt iom jeg visste det ville bli en dyr affære dersom jeg måtte fiske det selv.
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Bilen var inne hos Toyota idag. De tappet av oljen og inspirerte oljesilen. Den var gullende ren sa mekanikeren, ergo ingen lekkasje på dyser. Da ser det ut som jeg må ta en prat med Mekonomen om hva det var de fant som ikke Toyota fant....kostet meg jo noen kroner og timer dette...ville de ta en rep som ikke var nødvendig??
Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor
Har en 05 med 244 på tellern. Den fikk ny motor i 2010 og var på dysekampanje i 2013. Syntes jeg har en tikke/kakle lyd i motor ved pent pådrag når bilen er varm. Kan dette være dyse lekkasje eller vil man ikke høre noe til at dysene lekker?
2005 Land Cruiser
2013 Honda Civic
1973 Ford 3000
Å en gammal dexta
2013 Honda Civic
1973 Ford 3000
Å en gammal dexta