Montering av ekstralys

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
silkesvarten
Innlegg: 37
Ble med: søn apr 21, 2013 8:19 pm
Lokasjon: Saltdal

Montering av ekstralys

Innlegg av silkesvarten »

Har planer om å montere ekstralys på bilen (2014 mod) da orginallysene blir i svakeste laget da jeg bor i et område der det kryr av elg og rein :(


Er det noen som har erfaring med lys fra denne leverandøren? Rigid SR2 20 (http://www.ekstralys.no/products/rigid- ... r#seksjon3). Dette skulle da ikke komme i konflikt med kamera og parkeringssensorer?

Dette festet må da være mulig å montere under skiltet? (http://www.ekstralys.no/products/qpax-s ... il-led-bar) Sager bort skiltfestet og bruker kun lysfestet.

Funker det å montere xenon i langlysene med feks 35w styrke, uten at det forstyrrer radio eller andre ting på bilen?

Blir svært takknemlig for tilbakemeldinger!
LC 150GX 2014
lb1lf
Innlegg: 133
Ble med: søn des 20, 2015 7:08 pm
Lokasjon: Hareid, M&R

Re: Montering av ekstralys

Innlegg av lb1lf »

Hei,

Bare en kjapp kommentar - Rigids lysskinner er fantastiske, men husk at iflg. kjøretøyforskriften skal ekstralys monteres i par. (Om du monterer kun én, er det grunnlag for mangellapp og krav om utbedring (les: fjerning) ved teknisk kontroll eller PKK/EU-kontroll.)

Løsningen for min del for å holde meg innenfor regelverket, var å sette på et par Lazer ST-4, som også lyser opp helt greit - selv om det i mitt tilfelle er mer sauer enn rein å passe seg for.
--
Odd Erling, Hareid (1998 KZJ95, Dieseldyret / 2002 KDJ95, Dieseldyret Jr)
Bilde
silkesvarten
Innlegg: 37
Ble med: søn apr 21, 2013 8:19 pm
Lokasjon: Saltdal

Re: Montering av ekstralys

Innlegg av silkesvarten »

Det blir kufanger fra Antec og Lazer LED Triple-R 16. Biltilsynet gir e "F" i. Har kjørt med "ulovlige" langlys i alle år, med godt lysvett går det greit
LC 150GX 2014
Løwe
Innlegg: 4
Ble med: fre feb 03, 2017 9:07 am

Re: Montering av ekstralys

Innlegg av Løwe »

Hei.
Har kjørt Amarok med RIGID E2-20 Hyperkombo lenge og monterer ny på LC 150 i morgen.
Har vært veldig fornøyd, men det er dumt å ha lampen for lavt. Du får veldig mye lys i øynene ved snø/våt aslvalt. (les alltid).

Hadde jeg skulle gjort det igjen hadde jeg montert over skiltet. Bare et lite tips.
Ps. Lamp gir så mye lys du kan ønske deg.
Pss. La ved et bilde fra Amaroken.
Vedlagte filer
2016-04-29 15.46.44-kopi 2.jpg
2016-04-29 15.46.44-kopi 2.jpg (562.12 KiB) Vist 17657 ganger
silkesvarten
Innlegg: 37
Ble med: søn apr 21, 2013 8:19 pm
Lokasjon: Saltdal

Re: Montering av ekstralys

Innlegg av silkesvarten »

Ja d er viktig å få disse lysene opp fra veien ellers blir mann blinda. Den ledbjelked jeg kjøpte samler godt, så det blir ikke så djævelskt rett forran bilen. Lyser godt opp på 1000 meters avstand.
IMG_0920.jpg
IMG_0920.jpg (1.07 MiB) Vist 17485 ganger
LC 150GX 2014
kristianl
Innlegg: 32
Ble med: tor aug 24, 2017 10:01 pm

Re: Montering av ekstralys

Innlegg av kristianl »

Hei

Er det gjort klart noe signal for ekstralys på LC150? Eller må man inn å hente signal fra fult lys med "strømtyv"? :?:
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Montering av ekstralys

Innlegg av bergen77 »

Ser bilde av Lazer Triple-R her oppe sammen med spredningsoptikk.
Jeg vurderer å kjøpe to stykk Lazer Triple-R 750 til min LC120 men vet ikke om jeg skal gå for standard eller elite, elite lyser litt lengre men vet ikke om jeg har brukt for det. Jeg er også i tvil om jeg bør ha spredningsoptikk, fåes i 15 og 30 grader.
Det er dyrere med to lys fremfor en, men fordelen er at det blir lovlig, ser litt bedre ut (etter min mening) og at man kan spisse lysvinkelen.
Men jeg lurer veldig på hvor spot disse lysene er og om spredningen blir god nok uten optikk, kan jo la de to lysene overlappe hverandre istedet for å samle lyset men hvor bredt lyset bør være vet jeg ikke.
Formålet er normal landeveiskjøring, både på hovedveier og mindre svingete veier. Ofte tomme veier tidlig på morgenen.
LC120GX 2007
hakofred
Innlegg: 13
Ble med: man mar 06, 2017 12:07 am

Montering av ekstralys

Innlegg av hakofred »

https://www.dioder.no/products/nssc-2x- ... dningsnett

Har montert disse på min lc 2012 150. De er godkjente og har referansetall 20 som passer min bil siden frontlyktene har referansetall 30 hver. Dette betyr at jeg har max referansetall som er hundre (lovlig).Veldig kraftig og klart lys, (20000 lumen).
De opererer dessuten med 5 års garanti. Anbefales! Har hatt dem i 1,5 år nå og veldig fornøyd.


Sent from my iPhone using Tapatalk
LC 150 GX, 2015 personbil, 5 seter.
Hvam i Nes, (Viken).
arvidnilsson
Innlegg: 1
Ble med: ons mai 06, 2020 9:14 am

Re: Montering av ekstralys

Innlegg av arvidnilsson »

Hej!

jag fundera på att montera Lazer på min, någon som provat denna https://verne.no/fjernlys-lazer-linear1 ... 20mm-combo ?

:)
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 15x»