Utstyr til LC120

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
narvik
Innlegg: 108
Ble med: tir jul 31, 2018 5:46 pm

Utstyr til LC120

Innlegg av narvik »

Hei!
Har nå endelig meldt meg inn og begynner nå å bruke forum her.
Jeg eier en 2006 LC D4D, tidligere registrert som varebil, nå 5 seter.
Planen er å gradvis oppgradere bilen, dette med tanke på lengre campingturer her til lands, men også Island eller Øst-Europa.
Det første jeg skal kjøpe er et takstativ, deretter andre dekk. Jeg skal ikke bruke uendelig med penger og må også passe på at bilen fungerer som vanlig familiebil i hverdagen.
Hvilket takstativ? Skal bruke aluminiumbokser ( Zarges), 20 l med diesel og 20 l med vann. Ellers bagasje i vanntette sekk. Dermed leter jeg etter en løsning med passende tilbehør, hjørnebeslag for boksene osv.
Hva skal jeg ellers tenke på som neste trinn, hvordan bruker jeg pengene riktig.
Jeg bor i Kristiansand og har ellers bakgrunn fra Tyskland, kan altså muligens også handle i Europa.
Mvh
Takk
Peter
Tommyhj60
Innlegg: 466
Ble med: søn sep 13, 2009 7:36 pm
Lokasjon: Byneset

Re: Utstyr til LC120

Innlegg av Tommyhj60 »

Hei og velkommen :)

Det finnes en del forskjellige takstativ til disse bilene.

arb, frontrunner, rhino rack, african outback, bigconnctry er noen av dem.

I Norge har Artic truck, Bgnor, Norsk offroad teknikk og nomax har litt forskjellig.
I europa har du euro4x4parts , team Bertilsen med flere.
Ellers så finner du flere rundt om ellers i verden, men ikke alle sender til Norge.

Roof rack, ekstra forbruksbatteri system, kjøleboks, lagring/skuffer, dekk, kompressor for luft osv mye man kan ha bruk for.

Lykke til på ferden :)
2007/2008 120 AT37
1984 HJ60 Dovregubben solgt :(
1984 Hj60 Rusty Solg
Lj70 Solgt


Støgt men stært
ham radio kallen
Innlegg: 1
Ble med: tir feb 12, 2019 3:19 pm

Re: Utstyr til LC120

Innlegg av ham radio kallen »

heisann, funnet ut noe av roofrack prob? har nettopp (2uker) kjøpt en 120 serie selv :-)
skal bli tur bil og radio bil :-) er radioamatør så skal ha noen radioer i bilen...derav behov for roofrack selv så jeg slipper..vill ikke borre hull i tak eller karoseri osv. gått fraq en mercedes vito 115 4x4 selv... har den vel enda..men skal selges. har hatt 4x4 på alle mine biler men denne elske æ :-p
tommy
Tommyhj60
Innlegg: 466
Ble med: søn sep 13, 2009 7:36 pm
Lokasjon: Byneset

Re: Utstyr til LC120

Innlegg av Tommyhj60 »

Hei Tommy

Gikk selv til innkjøp av Roof rack til min 120 like før jul. Jeg valgte og handle bigcontry stativ fra Artic Trucks. De har nå kommet med stativ fra annen leverandør som kan være verdt og sjekke ut.
2007/2008 120 AT37
1984 HJ60 Dovregubben solgt :(
1984 Hj60 Rusty Solg
Lj70 Solgt


Støgt men stært
Svar

Tilbake til «Generelt 12x»