Legg inn
av Dag Einar » lør mar 02, 2019 12:21 pm
Som varebil vil den 2005 modellen komme på 378.000kr.
Slik som det er nå så kan norske myndigheter følge pengene dine fra bank til betaling.
Hvis du f.eks har håndpenger og kan få selger til å sette lavere sum på kvittering nr 2 f.eks så slipper du med lavere mva.
Men dette er jo rene spekulasjoner selvsagt.
Om du regger bilen i Norge i dag, så vil den være varebil i 30 år før du gratis kan sette inn setene.
Jeg undersøkte med en jeg kjenner som har inngående greie på dette. Han sa at de første 3-4 og kanskje 5 årene har man mest å vinne på å betale inn personbilavgiften. Han sa at myndighetene bruker Bilboka og regner derfra ut den til en hver tid gjeldene bruktbilpriser som underlag for en utregning med tanke på å sette inn seter. Jo lenger man venter, jo dårligere blir den positive beregningen, altså motsatt av den regelen som var før 01.01.2014 Korriger meg gjerne om det jeg skriver er feil.
Hvis du tenker å ta den inn for så å sette inn seter å tjene penger på dette, så kan du bare glemme dette.
Men om du ønsker en fin bil med lav km og kan leve med varebil, så er dette helt greit.
Jeg kunne greit levd med en varebil, og jeg har vært i kommunikasjon om bilen i Torino, men fikk et tips av Bård Lie som også skriver i denne tråden og endte om med en 07/2006 norsk bil med 7 seter og hyggelige 170.000km regget første gang i Norge 25.09.2006
Det finnes muligheter, det finnes biler der ute, men mange som eier disse bilen vegrer seg for å selge dem av ulike årsaker.
Dag Einar 900 63 808
2006 HDJ 100 VX
2001 KDJ 95 VX(solgt)
1980 HJ45-PU
2004 Yaris Verso Artic Trucks
1960 Fordson Dexta
1953 Farmall Cub
1955 Farmall Cub
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.