Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

sindrer
Innlegg: 12
Ble med: søn jul 20, 2008 10:44 am
Lokasjon: Fredrikstad

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av sindrer »

Etter å ha brukt den en stund må jeg si at jeg er veldig fornøyd. Bruker mest dab, ryggekamera og navigasjon. Av og til podcast via mobilen. Det fungerer bra nok i det daglige og er en solid oppgradering fra det originale. Jeg synes det er verdt pengene og ville gjort det igjen.
LC120 2007 GX 3.0 Diesel LHD
X LC120 2005 GX 3.0 Diesel LHD
X LC90 1997 3.0 Diesel RHD
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Produktet er bra nok det, men du bør ha interresse av å dille med spillere om du skal ha det. Min spiller kommer opp med Lexus istedet for LC, Gravitron vil ha spilleren inn for å feilsøke men det er ikke gjort i en håndvending å sende inn disse. Synes de burde kommet opp med en løsning til meg. Går alt mellom timer til en uke før jeg mottar svar fra Gravitron. Er fornøyd med spilleren men skulle ønske den ikke var passordbeskyttet for å nå innstillinger.
LC120GX 2007
steigud
Innlegg: 5
Ble med: lør feb 17, 2018 12:34 am

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av steigud »

Har fått spilleren, men har samme problemet som mange andre. Får ikke lyd, men får ikke justert i console meny.
Klimaanlegg får jeg ikke justert.
Rattbetjening virker bare +på volum.
Har ikke prøvd oppdatering som er i YouTube video, men ser ut som det er den nyeste programvaren som er installert.
Noen tips på hva jeg kan gjøre?
Graviton får jeg ikke noe svar av.
toranders
Innlegg: 4
Ble med: fre jul 29, 2016 1:25 pm

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av toranders »

Noe nytt blant dere som hadde problemer med denne (fra graviton) ? Vurderer kjøp.

Men fant liknende enheter på ebay og aliexpress, for endel mindre kroner.

https://l.messenger.com/l.php?u=https%3 ... KfLTtXkIQ3
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Jeg fikk orden på mine problemer med at ryggekamera ikke slo seg på i revers, ramlet over ett passord på nettet og fikk tilgang til en ny meny. Dette kunne Graviton godt fortalt meg, min erfaring så langt er at man kan like gjerne handle fra utlandet. Man finner svar raskere på slile forum enn hos Graviton. Jeg opplever innimellom at kommunikasjon mellom spiller og forsterker er fraværende, eneste måten jeg får ordnet dette er å reboote. Skulle gjerne visst om dette kan ordnes uten reboot, ingenting i console menyen virker når dette skjer. Derimot skjer aldri dette hvis man har lyd, det er kun i enkelte oppstarter at lyden ikke er tilgjengelig. I praksis betyr det en tur innom ett busstopp for å vri av og på swichen, heldigvis skjer det ikke ofte. Noen som vet om dette kan ordnest uten reboot?
Noen som kan anbefalle bra videoopptaksfunksjon for front usb kamera?
LC120GX 2007
abear86
Innlegg: 1
Ble med: fre mai 10, 2019 1:32 pm

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av abear86 »

Tiny C5 adapteret mitt kvelda med et smell forleden, så da er jeg på tur av gjerdet og tenker hardt på å bestille en slik spiller. Jeg ser det varierer med mengde både ram og rom på disse. Er det noe forskjell i programvare mellom disse versjonene, eller kan nyeste oppdatering legges inn på alle?

Har noen prøvd å koble en slik opp med 360 graders animert kamera? Ser det finnes kit for dette også på aliexpress til ca tusenlappen.
2006 LC120 GX med tems
(Har hatt Hilux MK5)
gaup1
Innlegg: 8
Ble med: man mai 27, 2019 7:05 pm

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av gaup1 »

Akkurat kjøpt en slik spiller, og fikk som mange andre feil kabelsett.....
gaup1
Innlegg: 8
Ble med: man mai 27, 2019 7:05 pm

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av gaup1 »

Etter 5 dager med uendelig lang missforstått kommunikasjon med selger, virker det som de endelig har forstått at jeg har fått feile kabler.. Etter at de for 4. gang sendte meg instruksjoner på hvordan jeg skulle koble kablene, og jeg atter engang prøvde å formidle at det ikke var hvordan jeg skulle koble som var problemet, men at kablene ikke passer sammen, har de endelig forstått det er feile kabler!! Gi meg styrke, blir aldri mer kina produkter..
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Dette burde de nå ha lært etter å ha gjort det flere ganger...
LC120GX 2007
Brukeravatar
hammerfest76
Innlegg: 19
Ble med: tor jan 29, 2015 2:08 pm
Lokasjon: Hammerfest

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av hammerfest76 »

Ser det er mange som har samme problemene. Har kjøpt min spiller fra england og montering gikk bra uten å lese noe her på forumet eller andre steder.
Fikk to poser med kabler så de var nok klar over problemet med feil kabler.
Har ryggekamera montert og virker som det skal på spilleren.
Dab + app er installert og alle kanalen kommer inn krystallklare over høytalerene, måtte kjøpe meg en liten kort male/male usb kabel til DAB+ adapteren. Har tak antenne da jeg har variert erfaring med front vindu antenne.
GPS virker som det skal.
Bare klima som gjennstår å få til å virke og gå håper jeg får dette til i helgen. Dersom jeg må oppdatere hvor finner jeg filen som må installeres.

Dette ser så mye bedre ut en original spiller.
LC120 2005 VX Aut
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Har du koblet til klima da?

Prøv å begrense hvor mange apper du legger til, spilleren blir treg om det er for mye.

Noen som kan anbefalle front kamera app som tar opp hele tiden?
LC120GX 2007
Brukeravatar
hammerfest76
Innlegg: 19
Ble med: tor jan 29, 2015 2:08 pm
Lokasjon: Hammerfest

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av hammerfest76 »

Ikke fått klima til å virke.

Noen som kan fortelle hvor jeg finner filen for oppdatering?
LC120 2005 VX Aut
gaup1
Innlegg: 8
Ble med: man mai 27, 2019 7:05 pm

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av gaup1 »

Jeg fikk aldri nytt kablsett fra selger, når jeg etterspørr det så får jeg til beskjed at det er sendt, noe som det helt tydelig ikke er. Spurte til slutt etter ett dia gr a m over kablene så Jeg kunne lage mitt eget kabelsett, da fikk jeg kjeft og beskjed om å slutte å mase.. Så nå har jeg et stykk skjerm som går i søppla, og lærdommen er at man aldri skal bestille Kina drit fra nett..

Edit: klarte å få liv i den med egenproduserte kabler
Senest rettet af gaup1 ons jul 24, 2019 1:20 pm, rettet i alt 1 gang.
neivelda
Innlegg: 224
Ble med: tir des 09, 2008 7:41 pm
Lokasjon: Nordland

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av neivelda »

Er det noen som vet hva som skjer med Gravitron? Fikk feil på min enhet etter et par måneder, vannrette streker på skjerm. Kontaktet dem og de skulle sende en erstatningsspiller slik at jeg kunne bytte og sende den gamle inn, må jo gjøre det slik for å beholde bil i drift. De skulle sende så snart de fikk inn på lager. Dette er et år siden nå og de har visst enda ikke fått inn på lager. Svarer ikke på telefon eller mail.
frankhovin
Innlegg: 41
Ble med: man jul 29, 2019 4:20 pm
Lokasjon: Mjøndalen, Drammen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av frankhovin »

Ett år siden? Jeg ville gått sporenstreks til forbrukerrådet. Jeg har opplevd tilsvarende - var det transmedia, tro? - hvor det var helt umulig å få svar på mail eller telefon. Til slutt politianmeldte jeg forholdet, og da fikk jeg svar og idioten gikk med på å refundere. Skal man absolutt kjøpe sånn kinadritt kan man nok like godt kjøpe fra kina, slik flere her har gjort, da det virker som om absolutt alle norske leverandører av disse dingsene er uprofesjonelle drittunger.

Så godt som alle disse kinaproduktene av denne typen er noe ordentlig dritt. Jada, noen får det til å fungere etter sykt mye arbeid og mas, men det er alltid noe som ikke fungerer, eller som fungerer dårlig. Dette er billige enheter; Rundt 5000,- for noe slikt er LANGT under hva det ville kostet hvis det var originale enheter, og man får det man betaler for.
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Det som er størte ulempen med disse spillerene er at man ikke kan få support fra produsent.
Tipper Gravitron kan lite om disse spillerene selv.
Er det noen som kjenner til forum eller andre steder hvor disse spillerene diskuteres?

Om jeg raskt skal oppsumere spilleren kan jeg gjøre det slik:
+pen installasjon, passer godt i bilen
+mulighet for å velge navigasjonsløsning selv, eksempelvis google maps fungerer veldig bra
+rattbetjening fungerer
+ac fungerer
-noe oppstarttid
-null support
-klokke som går en time feil stadig vekk
-lyd kommer ikke på hver gang, ukjent hva dette skyltes
-treg spiller, man må være tolmodig når man betjener enheten (les vente etter å ha trykket, særlig google maps)
-for lite minne innebygget, kan utvides med usb
-dab radio har jeg ikke brukt så mye, tror antenneinstallasjonen må utbedres
LC120GX 2007
bonde
Innlegg: 12
Ble med: ons aug 14, 2019 7:49 pm

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bonde »

Følger spent med på tråden her for å prøve å få gjort meg opp en mening om hvilken løsning som er "tryggest" å gå for. Ser både her og på google anmeldelser at Navitron er et "enten eller" selskap. Noen er veldig fornøyd, de som ikke er det fraråder sterkt å handle med de. (Ca 50/50).

Er det like greit å bestille fra ebay/aliexpress? Hvilke spillere fungerer best og hva må man passe på å få med i pakken? Har en '05 modell med navigasjon og CD veksler. 🤔
'05 LC120GX med 380.000 (nesten) feilfrie kilometer på telleren. :D :D
Min Toyota historikk:
1982 Hilux S cab (solgt)
2010 Hilux Xcab (Solgt)
2013 Hilux Dcab SR+ (Solgt)
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Ser Phoenix har kommet med ny versjon nå, spørs om ikke det betyr at det aldri kommer ny software til eksisterende, eventuellt kam det bety at ny software finnes nå. Ligger en video der som viser hurtig oppstart, må være noe dvalemodus på den nye utgaven.
https://www.featuredphoenixautomotivein ... 9a50&_ss=r
LC120GX 2007
frankhovin
Innlegg: 41
Ble med: man jul 29, 2019 4:20 pm
Lokasjon: Mjøndalen, Drammen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av frankhovin »

Kjøper man fra AliExpress eller via eBay så har man jo ikke norsk reklamasjonsrett. Man får ofte sendt ting tilbake, men hvis den slutter å fungere om et ord eller to er man vel rimelig f..ked.

Hvordan er det med de som har installert denne nå? Fungerer AC og alt som det skal? Jeg snakket med Graviton, og de stilte seg uforstående til at det skulle være noen slike problemer. Det eneste negative med denne spilleren, sa de, var oppstartstiden på 20 sec. Det er mulig den er raskere på den nyere versjonen som linkes til over her, men en Android-device vil jo aldri kunne blit like rask som en spesiallaget sak til bilen.

EDIT: Linken over er jo for Lexus. Finnes den for LC, da?
neivelda
Innlegg: 224
Ble med: tir des 09, 2008 7:41 pm
Lokasjon: Nordland

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av neivelda »

Fikk endelig kontakt med Graviton. De skulle sende ny spiller, oppgradert type som skulle være raskere. Den gamle fungerer fint bortsett fra at hver tiende pixellinje på skjermen ikke virker. Google Maps er veldig treg. Klima og alt annet fungerer. Er spent på hvordan den nye spilleren er. Har ikke fått den enda, men har fått forhåndsmelding fra posten.
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 12x»