Nå har ikke jeg HJ60, men BJ75 (3B motor, 24 volt). Der er rele nr 1, sylindrisk og gyllent med svart på. Dette releet styrer forglødinga. Rele nr 2 er firkantet, og styrer ettergløding.
Det er lett å se om rele 1 virker. Uten strøm inn på de tynne ledningene skal det være gjennomgang der hvor de fete ledningene er festet, med strøm på de tynne, skal det være gjennomgang. Du skal dessuten høre et klikk i releet når du setter strøm på det. Dersom alt annet virker, vil det å sette styrestrøm på dette releet gi deg 24 volt til glødeskinna.
Feilsøk følgende ting (antar pluggene dine er sjekka):
- Fusible links ->skal være gjennomgang
- Glow plug current sensor (hvis brudd i denne får du ingen strøm fram, dette fikses med ny ledning: dvs gratis)
- Rele 1 -> får det styrestrøm, og lager det gjennomgang som det skal/evt kutter gjennomgang som det skal
- Ta evt av kjølevannssensoren som gir signal til timeren, da får du for og ettergløding som om det var -25 eller kaldere, og noe mer tid til å lytte/måle releer
- Timer feilsøking som beskrevet i boka, men dette tror jeg kan bli forvirrende dersom du har mer enn en feil ellers i systemet
- Glow plug resistor kan være gåen (du har kanskje to?) Men uansett skal denne bare ødelegge for ettergløding
- Rele 2, men dette har bare med ettergløding å gjøre.
Sikkert noe mer, og muligens er det annerledes på 60 enn 75. Men er det noe av dette du ikke har prøvd, så kan du jo ta en kikk. Ring meg evt på 404 53 676 så kanskje jeg kan hjelpe.
Lykke til