saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

superhansen
Innlegg: 490
Registrert: man sep 23, 2013 10:47 am
Sted: Drøbak

Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)

Legg inn av superhansen » lør des 09, 2017 8:59 am

Det der ble knallbra!virker som ett kvalitetsprodukt i og med at passformen er såpass tight og fin

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
120 GX 08 mod.

Brukeravatar
saw
Innlegg: 533
Registrert: tor mar 06, 2014 6:08 pm
Sted: Kongsberg

Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)

Legg inn av saw » lør mar 31, 2018 8:43 pm

Hei og takk, rattrekket holder seg som bare det!

Fått på andre felger i vinter ja og et ekstra bakpå, bilder fra årets første tur, god Påske!
001K.jpg
001K.jpg (1.51 MiB) Vist 653 ganger
002K.jpg
002K.jpg (1.5 MiB) Vist 653 ganger
Mvh.

Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612

2000 kzj95 OME 305/70-16
1987 lj73 OME 35/12,5-15

Min garasje:

http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=23001

Brukeravatar
saw
Innlegg: 533
Registrert: tor mar 06, 2014 6:08 pm
Sted: Kongsberg

Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)

Legg inn av saw » søn apr 22, 2018 7:06 pm

Surra på litt med vedlikehold på nittien som oljer og filtere, simmering/mansjett forran og nedre bærekuler heeelt uten bilder. Men i tillegg til det så har jeg lest meg opp litt på viskosekoblinga til vifta. Har ikke noen gang hatt antydning til utslag over det normale på temp nåla men liker å vite at ting funker og bilen begynner jo å bli noen år så jeg bestilte litt ekstra påfyll fra Toyota:
0001.jpg
0001.jpg (1000.27 kiB) Vist 445 ganger
Litt demontering og deling av selve huset:
0002.jpg
0002.jpg (1.42 MiB) Vist 445 ganger
Litt prøv og feil for å finne riktig nivå, ikke noe poeng i å overfylle slik at den henger altfor mye på heller:
0003.jpg
0003.jpg (1.79 MiB) Vist 445 ganger
Gikk med nøyaktig 1 flaske så var jeg i nærheten av det nivået den er anbefalt å være på, justerte ikke noe på den kun toppinga av oljenivå... Usikker på om det blir borte litt olje gjennom åra eller om det er litt snaut på de originalt? Uansett så merker jeg foreløpig at den er noe mere "med" ved vanlig kjøring og enda litt mer "med" ved kjøring i motbakker, betryggende å vite at det er i orden. Bedre at den henger på ørlite for mye enn at den ikke virker på når man trenger den...

Ja og så har jeg satt på nylakkert lyktebøyle og et par nye ekstralamper, ble xenon, er ikke helt fortrolig med utseendet på LED enda.. Ikke det at det er voldsomt behov mtp. årstiden vi er inne i nå men plutselig er det høst igjen å da er det godt med litt ekstra lys. Benyttet meg av sånne fancye delbare plugger og et rele med sikringer integrert:
0004.jpg
0004.jpg (1.57 MiB) Vist 445 ganger
0005.jpg
0005.jpg (1.88 MiB) Vist 445 ganger
0006.jpg
0006.jpg (1.12 MiB) Vist 445 ganger
0007.jpg
0007.jpg (1.1 MiB) Vist 445 ganger
0008.jpg
0008.jpg (1.42 MiB) Vist 445 ganger
0009.jpg
0009.jpg (1.33 MiB) Vist 445 ganger
0010.jpg
0010.jpg (1007.11 kiB) Vist 445 ganger
0011.jpg
0011.jpg (2.22 MiB) Vist 445 ganger
Mvh.

Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612

2000 kzj95 OME 305/70-16
1987 lj73 OME 35/12,5-15

Min garasje:

http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=23001

Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1837
Registrert: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Sted: Kolbotn

Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)

Legg inn av jonwib » man apr 23, 2018 9:08 pm

Supercleant , som vanligt ;) . Snyggt jobbat!

Brukeravatar
saw
Innlegg: 533
Registrert: tor mar 06, 2014 6:08 pm
Sted: Kongsberg

Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)

Legg inn av saw » søn jun 03, 2018 8:46 pm

Takk for det Jon :D

Hadde tenkt stort sett å kose meg med 73ien i år for så å foreta et par små utbedringer til vinteren, men da den begynte å lekke diesel fra dieselpumpa på selveste 17 mai ble det plutselig behov for litt omsorg.

Etter litt blåsing med trykkluft for å lokalisere lekkasjen viste det seg å være et kjent sted, mange andre som har hatt det samme. Nytt delenummer på de nødvendige pakning / o-ring:
01k.jpg
01k.jpg (1.11 MiB) Vist 160 ganger
02k.jpg
02k.jpg (1.17 MiB) Vist 160 ganger
Er visstnok en eller annen tilsetning i dieselen som er innført en eller annen gang i nyere tid som tærer i stykker disse i følge Toyota, de nye tåler dette så frem til dieselen får enda mer greier i seg så holder vel disse tett!
Motor seksjonen i J7 serie på forumet var til stoooor hjelp da fremgangsmåten var nøye beskrevet slik at selve jobben nesten ble en lek.

Litt eksos omsorg måtte også til da endestussen regelrett datt av...
03k.jpg
03k.jpg (935.66 kiB) Vist 160 ganger
04k.jpg
04k.jpg (806.27 kiB) Vist 160 ganger
Valgte å lage nytt fra rett bak framhjulet i 2,5". Lurte først på rustfritt men liker å holde på selv så jeg vanlig stål, den skal jo ikke ut i salt så det holder sikkert en stund.
Ruta det der det opprinnelig ligger og lagde skjøtene så nær opptil der de vanligvis befinner seg som mulig, resten helsveisa jeg.
Mens jeg holdt på med montasjen så skjønte jeg hvorfor det var skjøtt der det var så jeg er glad jeg gjorde det sånn, seksjonene er veldig godt balanserte og lett å justere riktig dersom man holder det som originalt. Ble kun en lyddemper likt originalt, prøvde med en liten bakerst også men det ble litt trangt så den utgikk. Opphengene på samme sted som originalt også, prøvde også å lage de fleksible nedover og oppover uten eksosstrikker. Foreløpig veldig fornøyd ingen vibrasjoner i anlegget ikke kommer det inntil ramme eller chassi i dumper e.l. heller og ok dyp lyd uten at det bråker.
Har delene til å skifte helt frem til turboen men den kommer jeg til å bruke litt tid på så det får bli senere det er tett og fint nå :D
Bilder:
05k.jpg
05k.jpg (1.09 MiB) Vist 160 ganger
06k.jpg
06k.jpg (966.46 kiB) Vist 160 ganger
07k.jpg
07k.jpg (1.08 MiB) Vist 160 ganger
08k.jpg
08k.jpg (1.07 MiB) Vist 160 ganger
09k.jpg
09k.jpg (980.36 kiB) Vist 160 ganger
10k.jpg
10k.jpg (1.42 MiB) Vist 160 ganger
11k.jpg
11k.jpg (1.21 MiB) Vist 160 ganger
12k.jpg
12k.jpg (1.12 MiB) Vist 160 ganger
Kjørte på med en halv tørn inn på en nøye utvalgt skrue på dieselpumpa når den først var tilgjengelig, kombinert med eksosanlegg ble det litt mer lykke :D
Mvh.

Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612

2000 kzj95 OME 305/70-16
1987 lj73 OME 35/12,5-15

Min garasje:

http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=23001

Svar

Gå tilbake til «Garasje»