Motor stopper på tomgang!

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, HighwayPatrol, lj73jon, ModeratorNLCK

120 2005

Re: Motor stopper på tomgang!

Legg innav 120 2005 » fre mai 19, 2017 9:07 pm

Takk for tipset! Dessverre vart det ikkje suksess i mitt tilfelle. Kjøpte den siste som det er linka til, Den kom med Denso merke på boksen og det såg tillitsvekkande ut (sjølv om sjølve ventilen var nesten umulig å skille frå den som kom i grå anonym boks). Kom meg aldri til å skifte den sjølv så det vart gjort på lokalt verksted. Dei sa at den var nesten identisk med den gamle å sjå til, men problemet var at bilen ikkje ville starte med den. Railtrykket kom ikkje over 300 bar og bilen hadde berre antydning til start eit par gangar før den stoppa igjen. Dei sette berre inn igjen den gamle - og då gjekk motoren som før.

Spørs om eg berre må bite i det sure eplet og kjøpe original frå Toyota eller om det er verdt eit forsøk til med ebay varer. Veit ikkje om ein kan stole på om varen er frå Denso sjølv om den er merka med det.

Andreas30
Sted: Bærum

Legg innav Andreas30 » fre mai 19, 2017 9:46 pm

120 2005 skrev:Takk for tipset! Dessverre vart det ikkje suksess i mitt tilfelle. Kjøpte den siste som det er linka til, Den kom med Denso merke på boksen og det såg tillitsvekkande ut (sjølv om sjølve ventilen var nesten umulig å skille frå den som kom i grå anonym boks). Kom meg aldri til å skifte den sjølv så det vart gjort på lokalt verksted. Dei sa at den var nesten identisk med den gamle å sjå til, men problemet var at bilen ikkje ville starte med den. Railtrykket kom ikkje over 300 bar og bilen hadde berre antydning til start eit par gangar før den stoppa igjen. Dei sette berre inn igjen den gamle - og då gjekk motoren som før.

Spørs om eg berre må bite i det sure eplet og kjøpe original frå Toyota eller om det er verdt eit forsøk til med ebay varer. Veit ikkje om ein kan stole på om varen er frå Denso sjølv om den er merka med det.

Kjedlig og høre
spørs om ikke e bay har blit tømt for det som var av kvalitet
erglig at vi ikke kan stole på selgerne der inne
Da blir det ikke lett neste gang en skal ha scv merklig at du skulle være uheldig med begge to
det har ikke jeg opplevd før men veit om en til her inne som fikk en defekt scv ifra e bay
bank i bordet vi andre har vært heldige
Hva sier e bay selgeren til dette?
05 mod lc 120 vx
355 000 km
Motorolje castrol magnatec 5-30 full syntetisk

A.O.M

120gx
Sted: Bodø

Legg innav 120gx » fre mai 19, 2017 10:11 pm

Er nokk stor sannsynlighet for at mye av disse ebay ventilene kan være kopier,å er di det hjelper det jo lite at di har juksa å skrevet "denso" og "made in japan" på eska,sier ikke at alle er det men om du bestiller ventil hos sørensen og balchen i norge så får du en ventil som kommer fra denso og som er en orginal del (denso har fabrikk både i japan,thailand)
Koster litt mere men fortsatt billigere enn den fra toyota,å enklere å kontakte sørensen om det skulle være noe.
Vil anbefale di :wink:
Lc 120 GX TTE
Min garasje: viewtopic.php?t=23334

JanP
Sted: Trondheimregionen

Legg innav JanP » lør mai 20, 2017 7:03 am

Kjøpte en Denso SCV som jeg tenkte å montere selv. Så bestemte jeg meg for å bytte dieselrør, Injectorer + +. Og da kjøpte jeg en som nok var original og som ASndreas linket til. Den ble da bytett av Toyota siden den var en originaldel.

Den Denso som jeg kjøpte har jeg liggende, og kan selges. Og for en rimelig penge. Send PM om noen trenger den.
---------------------------------------------------
2005 VX-solgt juni 2017
Styremedlem NLCK

JanP
Sted: Trondheimregionen

Legg innav JanP » søn mai 21, 2017 5:06 pm

Her er et bilde av min som jeg kjøpte høsten 2015. Uåpnet forpakning. Vet ikke om samme selger selger en annen variant i dag, men Andreas har byttet flere av disse.

Denso.jpg
Denso.jpg (164.44 kiB) Vist 1100 ganger
---------------------------------------------------
2005 VX-solgt juni 2017
Styremedlem NLCK

120gx
Sted: Bodø

Legg innav 120gx » søn mai 21, 2017 10:52 pm

Slik ser den ut fra denso forhandler S&B i norge
Vedlegg
20170521_224717.png
20170521_224717.png (739.7 kiB) Vist 1079 ganger
Lc 120 GX TTE
Min garasje: viewtopic.php?t=23334

rikhardt

Legg innav rikhardt » tir mai 23, 2017 9:16 pm

Jeg får slenge meg på tråden her jeg også.
I dag parkerte jeg utenfor jobben, skulle bare bli ferdig i telefonen mens bilen gikk på tomgang, etter ca. ett minutt bare stoppet den helt uten videre. Prøvde å starte den igjen, men den bare tenner også stopper den igjen i løpet av ett sekund. Prøver jeg å holde gassen inne når jeg vrir på nøkkelen kan man høre at den øker turtallet så vidt før den igjen stopper innenfor ett sekund. På Toyota verkstedet fikk de ikke frem noen feilkoder på den, de prøvde to forskjellige systemer for avlesning av feilkoder uten resultat. Koplet fra dieselslangen og pumpet med fødepumpa, da kom det diesel så det er ikke tett i filteret. Nå står gullet mitt på verksted i påvente av at de skal finne ut hva det er og jeg skulle så gjerne hatt den på veien igjen i morgen da jeg skal på tur med tung henger. Kan dette være det samme problemet som det refereres til ellers her? Altså SCV ventilen? Hva tror folket her inne? Kanskje noen har noen andre forslag også?
Håper på noe svar her i løpet av kvelden sånn at jeg kanskje kan få tipset verkstedet om det og forhåpentligvis få igjen bilen i morgen.

Andreas30

Legg innav Andreas30 » tir mai 23, 2017 9:39 pm

rikhardt skrev:Jeg får slenge meg på tråden her jeg også.
I dag parkerte jeg utenfor jobben, skulle bare bli ferdig i telefonen mens bilen gikk på tomgang, etter ca. ett minutt bare stoppet den helt uten videre. Prøvde å starte den igjen, men den bare tenner også stopper den igjen i løpet av ett sekund. Prøver jeg å holde gassen inne når jeg vrir på nøkkelen kan man høre at den øker turtallet så vidt før den igjen stopper innenfor ett sekund. På Toyota verkstedet fikk de ikke frem noen feilkoder på den, de prøvde to forskjellige systemer for avlesning av feilkoder uten resultat. Koplet fra dieselslangen og pumpet med fødepumpa, da kom det diesel så det er ikke tett i filteret. Nå står gullet mitt på verksted i påvente av at de skal finne ut hva det er og jeg skulle så gjerne hatt den på veien igjen i morgen da jeg skal på tur med tung henger. Kan dette være det samme problemet som det refereres til ellers her? Altså SCV ventilen? Hva tror folket her inne? Kanskje noen har noen andre forslag også?
Håper på noe svar her i løpet av kvelden sånn at jeg kanskje kan få tipset verkstedet om det og forhåpentligvis få igjen bilen i morgen.

Blir fortvilla over dårlig kunskap enda på enkelte Verksteder denne feilen her er såpass opplyst at det er rart dem ikke går rett på og bytter diselfilter og scv din med en gang .
Be dem koble ifra batteriene og la den stå litt så vil den nok starte igjen oftes .
Bytt til nytt org Dieselfilter og bytt SCV så er nok bilen din friskmeld igjen .
OG HUSK IKKE BETAL FOR FEILSØKINGS TIMER SOM DEM IKKE HAR FUNNET UT NOEN TING ....
NR 2 Bytt hengefeste kontakten din om det ikke er gjort den kan også føre til alle mulige feil på denne bil modellen ved irr rust og overslag i kontakta :D :D
LYKKE TIL
05 mod lc 120 vx
355 000 km

A.O.M

rikhardt

Legg innav rikhardt » tir mai 23, 2017 10:03 pm

Andreas30 skrev:
rikhardt skrev:Jeg får slenge meg på tråden her jeg også.

Blir fortvilla over dårlig kunskap enda på enkelte Verksteder denne feilen her er såpass opplyst at det er rart dem ikke går rett på og bytter diselfilter og scv din med en gang .
Be dem koble ifra batteriene og la den stå litt så vil den nok starte igjen oftes .
Bytt til nytt org Dieselfilter og bytt SCV så er nok bilen din friskmeld igjen .
OG HUSK IKKE BETAL FOR FEILSØKINGS TIMER SOM DEM IKKE HAR FUNNET UT NOEN TING ....
NR 2 Bytt hengefeste kontakten din om det ikke er gjort den kan også føre til alle mulige feil på denne bil modellen ved irr rust og overslag i kontakta :D :D
LYKKE TIL

Takk for raskt svar Andreas :)
Får bare håpe de har SCV'n på lager eller at den kan skaffes i løpet av morgendagen om jeg så må ta kjøreturen til Oslo eller Drammen for å hente den.
Hengerkontakta har jeg byttet for et par år siden, og den funker helt utmerket uten anntydning til rust eller irring i den.
Blir spennende å høre hva de har å si i morgen tidlig når jeg ringer dem, de skulle se mer på den utover kvelden tror jeg, de jobbet overtid i dag så forhåpentligvis har de kommet frem til det samme og bestilt delen.

Andreas30

Legg innav Andreas30 » ons mai 24, 2017 6:42 pm

Håper det ordna seg og at du fikk tilbake bilen i dag ? :D
05 mod lc 120 vx
355 000 km

A.O.M

120 2005

Legg innav 120 2005 » tor mai 25, 2017 12:06 am

Emballasje.jpg
Emballasje.jpg (346.58 kiB) Vist 978 ganger
SB ventil.jpg
SB ventil.jpg (456.48 kiB) Vist 978 ganger
Kjøpte ny SCV frå Sørensen og Balchen (via BilXtra som er eigd av S&B). Emballasjen på den ser ut eksakt som den eit par hakk opp i tråden. Emballasjen på ventilen frå ebay er mykje mindre og merka med "Denso" og "Made in Japan" i motsetning til den JanP har bilete av frå same selgar som er merka med "Made in Thailand". Er litt vanskeleg å tru at Denso produserer same del i forskjellige land og med fleire forskjellige emballasjer... Delen frå Sørensen og Balchen kom på kr. 2498,60 inkl. mva. Pakning og boltar er ikkje med i denne pakken.

rikhardt

Legg innav rikhardt » tor mai 25, 2017 12:49 am

Andreas30 skrev:Håper det ordna seg og at du fikk tilbake bilen i dag ? :D

Det ordnet seg så godt det kunne for øyeblikket i alle fall.
Etter at jeg nevnte det for dem på morgenen i dag så hadde de koplet fra batteriet en times tid og den startet etterpå. Han var ikke sikker på hva det var, han ville heller ikke være så sikker som jeg har blitt på at det er SCV'n som er problemet, men jeg ble enige med dem om at nå får jeg bare kjøre å se om det skjer igjen, og hvis det skjer igjen så vil jeg at de bytter den som neste tilltak. Han mente at hvis det var feil på den så skulle det kommet opp en feilkode på den, men det fantes ingen feilkoder på noe som helst.
Jeg fant den til en langt hyggeligere pris på partsouq.com, 1226 kr. + frakt og mva, og det er originaldel :-)
https://partsouq.com/en/search/search?q ... 0010&qty=1
Blir vel til at jeg kjøper den der etter hvert tenker jeg.
Tusen takk for raskt svar i går, det betydde mye for meg å få vite hva som feilte bayby'n min :D

Andreas30

Legg innav Andreas30 » tor mai 25, 2017 9:05 am

Bra og høre
Er ikke alltid det kommer opp noe feil eller lampe ved tull med SCV
men om de hadde måla rail pressure så ser dem der om SCV gir for lite trykk .
Veit ikke om dem skjekka dette .
Bra den går igjen intil vidre iallefall :D

Ny SCV gjør bare bra men den du har funnet der er av nye typen den anbefaller jeg at du får toyota til og bytte ut for deg
for mulig den må parres med datan på bilen ved hjelp av tecstream .

Den korte scv som jeg har satt inn som det er bilde av lengre opp her den er bare og bytte og tutt og kjør
Ved bytte så må du ha nytt diselfilter koble av battri ved selve oprasjon og koble på igjen battri pump opp trykk på diselfilter hus tutt og kjør .
Men denne korte SCV har blit tungvind og finne rette typen av nå på e bay
Vist du ser den esken på bildene over her det står denso made in japan også står det overhal kit så er dette den riktige :D
Ikke gå for denso made in thailand den har vi hat problemer med .

Lykke til

Her har vi den som funker av Den korte typen samme som sitter org i bilen fra ny

http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-SUCTION- ... 25d4a4db07

Made in japan og med plastcop på tuppen så selve ventilen ligger i disel i pakken dette ser du når du tar av plast kappen på tuppen av ventil
05 mod lc 120 vx
355 000 km

A.O.M

Gå tilbake til «Motor 12x»