Delenummer

Moderatorer: baa, lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen

Svar
osed4d
Sted: Ørsta

Delenummer

Legg inn av osed4d »

Hei

Noen som har program som kan skaffe meg delenummer på følgende deler til min 2003 Gx 163 hk , altså den gamle motoren?

Registerreim

Vannpumpe

Scv ventilene

Glødeplugger

Veldig takknemlig visst noen kan hjelpe.

Mvh. Kjetil
03 LC 120 GX
Brukeravatar
jonwib
Sted: Kolbotn

Re: Delenummer

Legg inn av jonwib »

Kjetil,

http://www.toyodiy.com/parts/ eller http://www.japan-parts.eu/ + ramme/VIN nummer + https://partsouq.com = riktiga delar till bra priser.

Hoppas det hjälper :) .
osed4d

Legg inn av osed4d »

Hei

Ingen lykke med disse linkene..Eg legger inn rammenummeret/Vin men finner ingenting av det eg lurer på. Mulig at det er eg som er datahandicapet men det får stå sin prøve. Må prøve å få tak i disse delene så raskt som mulig da dette er siste forsøket på å redde forholdet til Cruiseren både for meg og kona. Visst ryking og tap av motorkraft fortsetter etter at eg har fått byttet disse delene ,så vil bilen bli solgt med motorproblem til redusert pris til de som vil ta over stafettpinnen og mitt Cruisereventyr får en brå slutt .
Kona stoler ikke på bilen lenger og det er flaut med en stor røyksky når man skal starte opp på en parkeringsplass eller lignende sammen med andre folk....... Jentungen skal begynne å studere og det blir en del kjøring til og fra Trondheim der eg treng en bil som fungerer også...... Oppi det hele døde min far så altfor tidlig for noen få dager siden og styret rundt det tar opp mye av tiden for tiden.
Som dere sikkert forstår så er eg litt presset oppi et hjørne for tiden da bil drømmen er i ferd med å ryke mens en del av meg nekter å gi slipp på den...... :cry:
Kunne selvfølgelig ha gått på Toyota her hjemme men prisene på slike deler her på berget er helt vannvittige........ Har dessverre brukt opp hele bilreperasjonsbudsjettet for i år for lenge siden med feilsøking osv. Uten at de på Toyota har funnet ut noe som helst som kunne ha hjulpet på situasjonen ........
Så eg hadde vært svært takknemlig visst noen med litt mer datakunnskap enn meg kunne ha søkt litt på disse delene og muligens funnet et delenummer eg kunne ha brukt eller en link til produktet eg er ute etter.....Visst noen føler at de har litt tid til dette og treng mer info så ta kontakt på PM eller på telefon 91318346 så skal dere få det som trengs angående rammenummer / Vin osv.

Og visst noen der ute er interessert i en meget pen og godt fulgt opp 2003 modell 120Gx 215`Km med mye ekstrautstyr og original 8 seter men med et udefinert motorproblem .Som helt sikkert lar seg løse med litt skruing på rette delene så ta gjerne kontakt for mer info. Eg selger bilen minst 50000.- under det den ellers hadde blitt lagt ut for............

Mvh.

Kjetil
IMG_0059.jpg lc.jpg
IMG_0059.jpg lc.jpg (201.98 kiB) Vist 3603 ganger
03 LC 120 GX
harenj12gx

Legg inn av harenj12gx »

Her er delene du etterspør, men du må selv kontrollere om dette er til din utgave Land Cruiser 120GX!!!!!

Vannpumpe:
http://jp-carparts.com/toyota/partlist. ... 5&fig=1601

Reg. rem:
http://jp-carparts.com/toyota/partlist. ... 5&fig=1302

SCV:
http://jp-carparts.com/toyota/partlist. ... 5&fig=2202

Glødeplugger:
http://jp-carparts.com/toyota/partlist. ... 5&fig=1901
JanP
Sted: Trondheimregionen

Legg inn av JanP »

osed4d skrev:Hei
.... Visst ryking og tap av motorkraft fortsetter etter at eg har fått byttet disse delene ,så vil bilen bli solgt med motorproblem til redusert pris til de som vil ta over stafettpinnen og mitt Cruisereventyr får en brå slutt .
Kona stoler ikke på bilen lenger og det er flaut med en stor røyksky når man skal starte opp på en parkeringsplass eller lignende sammen med andre folk....... Jentungen skal begynne å studere og det blir en del kjøring til og fra Trondheim der eg treng en bil som fungerer også...... Oppi det hele døde min far så altfor tidlig for noen få dager siden og styret rundt det tar opp mye av tiden for tiden.
Som dere sikkert forstår så er eg litt presset oppi et hjørne for tiden da bil drømmen er i ferd med å ryke mens en del av meg nekter å gi slipp på den...... :cry:
Kunne selvfølgelig ha gått på Toyota her hjemme men prisene på slike deler her på berget er helt vannvittige........ Har dessverre brukt opp hele bilreperasjonsbudsjettet for i år for lenge siden med feilsøking osv. Uten at de på Toyota har funnet ut noe som helst som kunne ha hjulpet på situasjonen ........
Så eg hadde vært svært takknemlig visst noen med litt mer datakunnskap enn meg kunne ha søkt litt på disse delene og muligens funnet et delenummer eg kunne ha brukt eller en link til produktet eg er ute etter.....Visst noen føler at de har litt tid til dette og treng mer info så ta kontakt på PM eller på telefon 91318346 så skal dere få det som trengs angående rammenummer / Vin osv.

Og visst noen der ute er interessert i en meget pen og godt fulgt opp 2003 modell 120Gx 215`Km med mye ekstrautstyr og original 8 seter men med et udefinert motorproblem .Som helt sikkert lar seg løse med litt skruing på rette delene så ta gjerne kontakt for mer info. Eg selger bilen minst 50000.- under det den ellers hadde blitt lagt ut for............

Mvh.
Kjetil
Kjetil: for 50000 kr så er det verdt å ta bilen til Trondheim. Vi har kanskje landets fremste ekspert på D4D, og ingen har jobbet lengre med D4D enn ham. Han har holdt på med den i 20 år, helt siden den kom. Og er det et sted du vil få hjelp av en av de beste så er det kanskje her i Trondheim.
Jeg kan selvsagt ikke garantere noe på vegne av vårt lokale verksted, men sannsynligheten for at du vil komme godt ut av det er meget stor.
Du trenger ikke kaste 50 lapper ut av vinduet sånn uten videre. Men du må ev. vente litt, det er 3 uker ferie fra denne helga før han er tilbake. Tenk over og ta kontakt.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
osed4d

Legg inn av osed4d »

Hei

Takk for god info karer , setter stor pris på dette. :wink:

Mvh.

Kjetil
03 LC 120 GX
Brukeravatar
Toyole
Sted: Elverum
Kontakt:

Legg inn av Toyole »

Er da enklest å bare slå opp delenr fra toyodiy:

Rammenr: JTEBZ29J800023656

Vannpumpe :
16100-69356

Regreim:
13568-39015

(Strammehjul: 13505-67040
fjær: 13540-67020)

SCV: Her finner jeg ikke slikt til 2003 modellen, bare til 08/2004 VALVE KIT, SUCTION CONTROL
04226-30010, noe som visstnok ikke er likt med 2003 mod. Ikke nevnt noe om SCV ventiler, som jeg kan finne ut, på 03 mod..!

Glødeplugger:
19850-30010

Bruker du disse delenr. og søker litt på nettet, så får du nok treff på en del alternative butikker enn toyota norge. Jeg handla en del fra Carmarka, en dubainettsjappe som hadde grovt avslag på orginaldeler, men det kommer mye tilegg på frakt m.m. ..
Mvh Ole & Bamse!
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 87 Dyna BU85, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430

X: 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
Svar

Gå tilbake til «Motor 12x»