Kupevifte og Alarm - Deaktivere permanent

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
hasw

Kupevifte og Alarm - Deaktivere permanent

Legg inn av hasw » tor nov 22, 2018 6:51 pm

Hei!

Jeg har en 120 GX med original alarm og Defa med kupevifte jeg ønsker og bruke nå som det blir kaldere.

Har lest endel om dette med følsom sensor i bilen og jeg vet jeg kan skru den av, men det glemmer man fort og så har man sure naboer på natten...

Spørsmålet er: Kan alarmen kobles bort permanent, eller iallefall kupesensoren??

superhansen
Sted: Drøbak

Re: Kupevifte og Alarm - Deaktivere permanent

Legg inn av superhansen » fre nov 23, 2018 9:27 am

Mener å ha lest at Toyta kan gjøre dette,koble ut bare kupealarmen.
Har Techstream så jeg skal se om jeg har mulighet til å gjøre det her,kunne også tenkt meg å gjøre det.Ugunstig med hund i bil om man ikke husker å slå av denne

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

120 GX 08 mod.

JanP
Sted: Trondheimregionen

Legg inn av JanP » fre nov 23, 2018 11:06 am

Denne kan vel kobles ut uten PC? Er beskrevet i manualen, men siden jeg ikke har 120 lengre så får jeg heller ikke sjekket prosedyren for det.
Men om det er for hver gang eller permanent husker jeg ikke. Er det hver gang blir det tungvint. Men det er en knapp på kupealarmen, og det er vel bare å prøve? Sett deg inn, lås døra og fekte med armer og bein så ser man fort. Men kupevarmer er vel neppe noe som løser ut alarmen, det må være noe bevegelig. Lufta alene genererer vel neppe nok energi til å løse ut alarmen, så følsom er den da ikke. Har selv 2 hunder som sitter (pleide) i bur, og alrmen har vært brukt hundrevis av ganger opp gjennom årene.

Hadde en periode et problem med lysbryter i den ene bakdøra. Den aktiverte døralarmen. Og gjerne midt på natta, og også på en campingplass selvfølgelig. Men da låste jeg bare døra med nøkkelen. Ble var det da lampe i dashbordet før åpen dør lyste av og til.
-------------------------------------------------
Ex: LC 120 2005

hasw

Legg inn av hasw » fre nov 23, 2018 1:43 pm

Det stemmer at det er en knapp man kan trykke inn ved speilet, men dette må gjøres hver gang og det glemmes selvfølgelig...

Alarmen er faktisk så følsom at den utløses i det kupeviften starter. Det står endel om det på forumet her.

For min del kunne jeg gjerne klippet hele alarm sjiten, men det har jeg hørt ikke vil gå mtp startsperre mm.

Setter veldig pris på om doen har erfaringer/tips til hvordan dette kan kobles vekk!?

Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 12x»