Kjøp av Toyota Land Cruiser Gx 120 163hk

Ønsker du å kjøpe en "hel" Land Cruiser- bruker du dette forumet

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
helge bredeli kanck

Kjøp av Toyota Land Cruiser Gx 120 163hk

Legg inn av helge bredeli kanck » lør mai 04, 2019 3:50 pm

Hei! Jeg skal kjøpe min første Toyota Land Cruiser. Hva tenker dere i eskpertpanelet om en 2002 mod. land cruiser som er gått 335.000 km. Mye risk? Prisforlangende er 129.000. Registerreim er skiftet nylig, og bilen har fulgt servicene. Ikke rust i karosseri, kun smårust grunnet steinsprut etc. Dette er en 7-seter, som har vært brukt som familiebil, ikke i næring. Oppdatert med alt fra takluke, til DAB og isofix. Hva må jeg passe på her?

narvik

Re: Kjøp av Toyota Land Cruiser Gx 120 163hk

Legg inn av narvik » man mai 06, 2019 12:10 pm

Hei, jeg er langt i fra en ekspert, men jeg har nå hatt en LC 120 selv i ca 12mnd (2006).
Jeg er veldig fornøyd med bilen. Fint på landevei, komfortabel og ganske sprek med 163hk. Perfekt med tilhenger, små offroad-eksperimenter har gått greit. Kjører med 0,9 til 1,1 per mil. 1,4 og mer da jeg kjørte på kontinent, så jeg holder med frivillig til 110-120 km/h. Masse flott utstyr å skaffe hvis du trenger det. Har vært populær og ble produsert såpass ofte at alt finnes ved de vanlige leverandører. Såvidt jeg har lest er det vel en del problemer med innsprøyting ved D4D motoren, avhengig av byggeår og 2002 er vel ikke verst. Kan medføre havari pga punktformet overbelastning av stemplene. Det er dessverre ikke lengre en av disse mekaniske evighetsmaskiner. Det er mye å finne i forumet. Men dette er jo fortsatt en motor med mye slagvolum og forholdsvis få hk. Ellers blir det dyrt når luftfjæring ryker. Jeg selv er glad for at jeg ikke har dette og jeg har også kjøpt lavt utstyrsnivå slik at jeg ikke sliter med foreldet navigasjon som er vanskelig å skifte ut. Mange betegner LC120 som SUV, men med ramme og ekte lavgir og passende materialdimensjoner er det fortsatt en Land Cruiser.
Men mye kan fikses og vedlikeholdes og det er mange som kjører bilen med høy km. Ikke minst har det vært så mange 120 at du kan finne brukte deler. Alt er selvfølgelig avhengig av hvor mye du kan gjøre selv.
Viktig at du sjekker at vedlikehold virkelig var komplett, mange går over til å bare ta motorolje og filter når bilen blir eldre. Hva med girolje, transferkasse og akslinger?
Lykke til og kanskje vil du få mer info fra ekte «mekanikere» etter hvert
Peter

Svar

Gå tilbake til «Land Cruiser kjøpes»