LCvidars HDJ80 - og x70-seriegarasje

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Brukeravatar
lcvidar
Sted: Glomfjord
Kontakt:

Re: LCvidars HDJ80 - og x70-seriegarasje

Legg inn av lcvidar » man aug 13, 2018 5:30 pm

Har nå spylt gjennom kjølesystem og kjørt systemrens fra Flak et par dager. Spylt godt etterpå og fylt opp systemet med 6l konsentrat G12+ rød og resten vann. Ser fortsatt litt partikler så har tenkt å installere kjølevannsfilter. Er nevnt i egen tråd.

Sent fra min P10000 Pro via Tapatalk

Mvh Vidar Breivik
'93 HDJ80 | Manual&4.11diffs | OME | Part Time Kit | Locked | Ebersp. D5W | 3" SS exh.

Brukeravatar
lcvidar
Kontakt:

Legg inn av lcvidar » søn aug 26, 2018 10:48 pm

Kjølevannsfilter bestilt.
Har smurt knokler og fått på 35 igjen i dag. Bagasjeromslys har lenge vært manuelt, og pusser bak har ikke virket på lenge, så byttet ledninger i gummistrømpa til bakdør. Nå virker alt elektrisk på bilen igjen Bilde. Bare baksperra som ikke virker helt pga link til aktuator er fast.

Bilde under omlegging med 315-16 bak og 32" foran. Bilde

Sent fra min P10000 Pro via Tapatalk

Mvh Vidar Breivik
'93 HDJ80 | Manual&4.11diffs | OME | Part Time Kit | Locked | Ebersp. D5W | 3" SS exh.

Brukeravatar
lcvidar
Kontakt:

Legg inn av lcvidar » tor nov 01, 2018 11:22 pm

Kjølevannsfilter testet litt, men alle rørkoblingene var ikke tette. Må ta en runde med mer gjengetape. Ikke tid før helga. Nederste slange fra motor mot ACSD er tur øverste er retur. Dieselvarmer hadde jeg en teori om at den laget trykk feil vei. Trykket er svært lavt mot filteret fra den, så mulig det går bra uten ventil, men stenger for sikkerhets skyld når motor ikke går og varmer går. Fjernet filter inntil jeg får montert skikkelig.

Skal kjøre til Trondheim med bilfrakter i helga å hente en Astra sammen med en kollega og Opelfantast. Etter offroadkjøring i helga ble det litt fiks i kveld. 35" av og piggdekk i org dim montert. Hjullager strammet, og 4 av 6 pinnebolter på nav hf er nå nye. Clutchveske er byttet, den gamle så ikke ut. Bremeveske i beholderen ble byttet for noen mnd siden, den har holdt seg fin.
Smurt bakre mellomaksel. Var litt vann i bakre (uoriginalt) kryss, er ikke lenge siden det ble byttet.
Kjente slakk i hjulet sideveis etter lageret var strammet, endeledd på styrestag er kaputt.

Spylte også ramma for dritt, var da litt inni etter helga bl.a. Får ta en runde med forebyggende behandling før vinteren kommer.
Mvh Vidar Breivik

Brukeravatar
lcvidar
Kontakt:

Legg inn av lcvidar » lør nov 10, 2018 10:45 am

Trengte et kryss og et styreledd, så fikk dette for samme pris som org kryss og endeledd... Toyota skulle ha 1000 for en fôring til radiusarm. Her er det 10. Bilde

Sent fra min BV9500 via Tapatalk

Mvh Vidar Breivik

Svar

Gå tilbake til «Garasje»