Misfornøyd Arctic Trucks kunde

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Lc 200 V8
Innlegg: 840
Ble med: lør sep 27, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Hønefoss

Misfornøyd Arctic Trucks kunde

Innlegg av Lc 200 V8 »

7. april 2011 var vår Land cruiser 150 Arctic Trucks 37" ferdig bygget om av Arctic Trucks AS i Drammen. Etter visning på Biltilsynet 7. april 2011 kom bilen tilbake med en mangellapp. Det måtte monteres underkjøringsvern. I dag skriver vi 01. desember 2011. 8 mnd etter at bilen var ferdig bygget om. Vi kjører fortsatt rundt med mangellapp på underkjøringsvern. Underveis i disse 8 mnd har vi fått flere lovnader om at underkjøringsvernet var "like rundt hjørnet". Og like skuffet har vi blitt når vi ringer Arctic Trucks i Drammen for å etterlyse underkjøringsvernet hvorpå vi får nye unnskyldninger på hvorfor det ikke har ankommet de. Vi tenker at vi har vært særdeles tålmodige da vi har gitt de 8 mnd på å få dette på plass. Det var ikke dette vi så for oss da vi valgte å la Arctic Trucks AS bygge om bilen vår.
BMW 520 DAT 2012 modell (stasjonsvogn)
BMW 520 DAT 2012 modell (sedan) konebilen
folbjo
Innlegg: 669
Ble med: man apr 05, 2010 11:15 am
Lokasjon: Tønsberg

SLETTET

Innlegg av folbjo »

:?
Senest rettet af folbjo man des 10, 2012 3:46 pm, rettet i alt 1 gang.
Lc 200 V8
Innlegg: 840
Ble med: lør sep 27, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Hønefoss

Re: Misfornøyd Arctic Trucks kunde

Innlegg av Lc 200 V8 »

folbjo skrev:Kjedelige greier dette da.
Må være en logisk forklaring på dette her ?.

Har utelukkende bar hørt positive ting om Arctic Trucks i Drammen.
Selv har jeg også bare positivt å si.
Har stor tro på at dette ordner seg.

Men hva er dette tullet med underkjøringsvern ?.
Skal man ha dette tullet på ny LC også ?.

Hva om man betaler full "misunnelsesavgift" og kjøper den som 5/7 seter, hva da ?
Det er ikke så mye som er logisk i dette dessverre... Kjører nå på 8`ende mnd med mangellapp. AT skylder på at Witter i England (som har fått oppdraget med å produsere underkjøringsvernet) er trege. Men det er ikke noe jeg kan forholde meg til. Slik som jeg har forstått har de hatt store problemer med å få godkjent underkjøringsvernet da det må igjennom en krasjtest. Og så lenge Biltilsynet ikke får dokumentasjon på at underkjøringsvernet er testet og godkjent får de ikke godkjent ombyggingen. Dette gjelder alle 37" ombygginger av Lc.

Det vi er mest oppgitt over er mangelen på informasjon fra AT. Det er vi som må ta kontakt med de for å minne de på å forlenge mangellappen, det er vi som må "mase" på de for å få vite hvor saken står. Jeg tenker at vi har vært særdeles tålmodige når vi har gitt de 8 mnd på å få ordnet godkjenningen på bilen vår. Det er trist at vi nå ser oss nødt til å bringe saken videre.
I den saken som vi står i nå har AT gjort en usedvanlig dårlig jobb. Vi er særdeles misfornøyde over hele prosessen. Når vi leverte bilen inn for ombygging ble vi ikke informert om problemene vedrørende godkjenningen.

Underkjøringsvernet er nå standard på ny Hilux uten ombygging og med ombygging. Det har vært snakk om at det skal bli standard på original Land cruiser også. Det er et krav at dette er montert på 37" ombygging. Sist jeg hørte trengte man ikke det på 35" ombyggingn. Det har ingenting å si om det er 2/5/7 seter.
BMW 520 DAT 2012 modell (stasjonsvogn)
BMW 520 DAT 2012 modell (sedan) konebilen
folbjo
Innlegg: 669
Ble med: man apr 05, 2010 11:15 am
Lokasjon: Tønsberg

SLETTET

Innlegg av folbjo »

:?
Senest rettet af folbjo man des 10, 2012 3:47 pm, rettet i alt 1 gang.
Lc 200 V8
Innlegg: 840
Ble med: lør sep 27, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Hønefoss

Re: Misfornøyd Arctic Trucks kunde

Innlegg av Lc 200 V8 »

folbjo skrev:Dette høres ikke bra ut !
Du skriver: Når vi leverte bilen inn for ombygging ble vi ikke informert om problemene vedrørende godkjenningen.
En slik ombygging av bilen representerer en betydlig kostnad.
Om de har unnlatt å informere om dette, i håp om at dette ordnet seg raskt, ja så har de ett forklaringsproblem.

En annen greie, ble dere informert om at det skulle monteres underkjøringsvern ved denne ombyggingen ?.
Om det er slik at dere ikke ble informert om at det også skulle monterer underkjøringsvern er jo dette også en vesentlig greie. Jeg håper ikke det forholder seg slik ?.

Hva er grunnen til at det ikke er påkrevet med underkjøringsvern på LC 35", når dette nå blir montert på org. Hi Lux ?
Når vi leverte inn bilen ble vi ikke informert om at de hadde problemer med godkjenningen av underkjøringsvernet nei. Dette ble vi først informert om da bilen var ferdig bygget og da de kom tilbake fra kontrollen hos Biltilsynet og informerte oss at den ikke ble godkjent. Ordet underkjøringsvern ble ikke nevnet med ett ord før bilen var ferdig bygget.

Det som avgjør at det skal monteres underkjøringsvern er hvor høy bilen er bak. Jeg vet ikke grunnen til at det ikke kreves på 35". Mulig dette har endret seg i det siste til også å gjelde 35", det skal jeg ikke si for sikkert.

Sakens kjerne er at vi har kjøpt og betalt et produkt som har en vesentlig mangel. Vi har ikke fått det vi har betalt for. Dette utjør åpenlyst en klar mangel i følge forbrukerkjøpsloven.
BMW 520 DAT 2012 modell (stasjonsvogn)
BMW 520 DAT 2012 modell (sedan) konebilen
Brukeravatar
Bjerke
Innlegg: 643
Ble med: man jul 03, 2006 8:11 pm
Lokasjon: Oslo

Re: Misfornøyd Arctic Trucks kunde

Innlegg av Bjerke »

Dette er jo urolig synd da, men med andre ord gjelder det alle LC150ene som er ombygd? (ikke det at jeg aner om det er mange eller flere enn din da.)
xHJ60 xHDJ80 xLC90AT
x2007 Tundra 4,7LtrD-cab Limited Edition.
xRN46 xLc120 xLc150
folbjo
Innlegg: 669
Ble med: man apr 05, 2010 11:15 am
Lokasjon: Tønsberg

SLETTET

Innlegg av folbjo »

:?
Senest rettet af folbjo man des 10, 2012 3:47 pm, rettet i alt 1 gang.
Lc 200 V8
Innlegg: 840
Ble med: lør sep 27, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Hønefoss

Re: Misfornøyd Arctic Trucks kunde

Innlegg av Lc 200 V8 »

Bjerke skrev:Dette er jo urolig synd da, men med andre ord gjelder det alle LC150ene som er ombygd? (ikke det at jeg aner om det er mange eller flere enn din da.)
Det gjelder alle Lc`er som er bygd etter april 2011...
BMW 520 DAT 2012 modell (stasjonsvogn)
BMW 520 DAT 2012 modell (sedan) konebilen
Lc 200 V8
Innlegg: 840
Ble med: lør sep 27, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Hønefoss

Re: Misfornøyd Arctic Trucks kunde

Innlegg av Lc 200 V8 »

folbjo skrev:Får å si det sånn, jeg skønner din fustrasjon !.

En ting kan jeg i alle fall si deg, de skulle ikke ønske seg at det var meg de hadde satt i den situasjonen der. Da hadde det gått ei kule varmt der nede på det kontoret i Drammen.

Jeg hadde overhode ikke akseptert at det skulle monteres underkjøringsvern.
Det at man ikke blir gjort oppmerksom på noe så vesentlig i forbindelse med en slik jobb er jo totalt uakseptabelt !.

Hva var deres forklaring på at du i tillegg skulle få denne H-bjelken med i utstyrspakka ?.
Det at dette underkjøringsvernet må være på er i og for seg helt greit for min del. Det er bare festet med fire bolter så det skrur man løs på fem minutter. Problemet vårt er at det har tatt 8 måneder hittil for å få bilen godkjent. Vi vurderer å selge bilen for å kjøpe en 5 seter Lc 150 AT men det kan vi ikke gjøre før bilen er godkjent. Ord kan ikke forklare hvor frustrerte vi er.
BMW 520 DAT 2012 modell (stasjonsvogn)
BMW 520 DAT 2012 modell (sedan) konebilen
Lc 200 V8
Innlegg: 840
Ble med: lør sep 27, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Hønefoss

Re: Misfornøyd Arctic Trucks kunde

Innlegg av Lc 200 V8 »

Venter fortsatt på godkjenning...:-/
BMW 520 DAT 2012 modell (stasjonsvogn)
BMW 520 DAT 2012 modell (sedan) konebilen
Brukeravatar
marting
Innlegg: 3706
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Re: Misfornøyd Arctic Trucks kunde

Innlegg av marting »

Dra til Drammen og hev kjøpet da !? Du har åpenbart ikke fått det du har betalt for (en godkjent bil) Så kan de ta av plasten sin og sveise igjen skjærmene.. !! Det er totalt uvesentilg hva deres levrandører somler med..du har kjøpt et produkt fra AT, ikke en eller annen smed i England.

Dette med underkjøringsværn er jo ganske god humor i utgangspunktet..det er jo meningsløst å heve en bil og sette på digre hjul, for så og montere en stålbjelke i samme høyde som støtfangeren på en Passat..
Det kan rett og slett bli banesår for AT !?!
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Lc 200 V8
Innlegg: 840
Ble med: lør sep 27, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Hønefoss

Re: Misfornøyd Arctic Trucks kunde

Innlegg av Lc 200 V8 »

Det ser ut til at ting begynner å ordne seg. Skal til AT og få montert på underkjøringsvernet i morgen og har blitt lovet godkjent bil på mandag.
BMW 520 DAT 2012 modell (stasjonsvogn)
BMW 520 DAT 2012 modell (sedan) konebilen
Brukeravatar
Dag Einar
Innlegg: 5175
Ble med: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Lokasjon: Råde i Østfold
Kontakt:

Re: Misfornøyd Arctic Trucks kunde

Innlegg av Dag Einar »

Det var på høy tid.
Dette er skammelig synes jeg.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Lc 200 V8
Innlegg: 840
Ble med: lør sep 27, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Hønefoss

Re: Misfornøyd Arctic Trucks kunde

Innlegg av Lc 200 V8 »

En liten oppdatering. Da har Arctic Trucks bekreftet overfor meg at nå er alt i orden med tanke på godkjenning av bilen. Så i dag var jeg hos AT og fikk montert på underkjøringsvern. Da jeg hadde original Toyota slepekrok måtte de montere AT sin krok da underkjøringsvernet er tilpasset den. Dette gjorde de vederlagsfritt, veldig bra gjort og vi er nå fornøyd. Slike ting gjør at de beholder meg som kunde og vi kommer nok til å bestille flere ombygginger av de i framtiden. AT forteller at bilen blir godkjent Biltilsynet på førstkommende mandag og nytt vognkort vil da bli laget.
BMW 520 DAT 2012 modell (stasjonsvogn)
BMW 520 DAT 2012 modell (sedan) konebilen
Brukeravatar
Dag Einar
Innlegg: 5175
Ble med: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Lokasjon: Råde i Østfold
Kontakt:

Re: Misfornøyd Arctic Trucks kunde

Innlegg av Dag Einar »

Det gleder meg Bjørn.
Men det var på høy tid.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
folbjo
Innlegg: 669
Ble med: man apr 05, 2010 11:15 am
Lokasjon: Tønsberg

SLETTET

Innlegg av folbjo »

:?
Senest rettet af folbjo man des 10, 2012 3:47 pm, rettet i alt 1 gang.
Brukeravatar
sunde
Innlegg: 1696
Ble med: fre mai 29, 2009 12:46 pm
Lokasjon: Kvinesdal

Re: Misfornøyd Arctic Trucks kunde

Innlegg av sunde »

veldig bra det her.dem pleier og vere kjempe flinke,til og hjelpe og stille opp for kundene sine :)
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt ;)
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
Lc 200 V8
Innlegg: 840
Ble med: lør sep 27, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Hønefoss

Re: Misfornøyd Arctic Trucks kunde

Innlegg av Lc 200 V8 »

sunde skrev:veldig bra det her.dem pleier og vere kjempe flinke,til og hjelpe og stille opp for kundene sine :)
Ja, dette var bra. Er fornøyd nå.
BMW 520 DAT 2012 modell (stasjonsvogn)
BMW 520 DAT 2012 modell (sedan) konebilen
Lc 200 V8
Innlegg: 840
Ble med: lør sep 27, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Hønefoss

Re: Misfornøyd Arctic Trucks kunde

Innlegg av Lc 200 V8 »

Da var nytt vognkort med ombyggingen påført på vei i posten :D :D
BMW 520 DAT 2012 modell (stasjonsvogn)
BMW 520 DAT 2012 modell (sedan) konebilen
Svar

Tilbake til «Generelt Arctic Trucks»