Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
gerfalcon
Innlegg: 17
Ble med: fre sep 03, 2010 9:49 pm

Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av gerfalcon »

Hei!

Har hatt et par Land Cruiser 120 siden 2005 og har vært kjempefornøyd. Skal ha ny bil nå og det skulle ikke forundre meg om det ble en LC 150 GX :)

Må si jeg er litt fristet av å ta den helt ut denne gangen, om ikke nødvendigvis med en gang men i løpet av et år eller to kanskje. Tenker da på en 35” Arctic Trucks-ombygging. Blir nok litt heftig med GX og AT i samme slengen. Først bil og så evt. spare noen kroner før ombygging til AT.

Når det er sagt har jeg aldri kjørt en AT-rigget bil og må nok innrømme at jeg er noe skeptisk til både kjøreegenskaper og ikke minst oppførsel på vinterføre. Jeg kan skjønne at den blir mer stabil med hensyn til krenging/velting men blir det ikke litt ”hjullasterpreg” (gyngende opp og ned) over den med disse store hjulene? Jeg synes 120’en med 265/65x17 sporer en del på dårlig vei, hvordan blir dette med 35” hjul på bilen da? Og til sist, vinterdekk. Jeg ser at dere seiper og pigger dekkene, men er dette like bra som et nytt vinterdekk som er laget for formålet? Ser for meg at den kan bli litt skummel å kjøre på våt is samt slaps og sørpeføre. Er en LC 150 AT 35” like bra, bedre eller dårligere å kjøre på vinterføre enn en original LC?

Dersom det er noen av dere med AT som kunne gitt meg noen tilbakemeldinger om både kjøreegenskaper generelt og vinterkjøring på vanlig vei så er jeg svært takknemlig. Det er mulig det virker som om jeg er negativ til AT, men det er jeg på ingen måte. Heller tvert om. Bare litt (sunn?) skepsis siden jeg har null erfaring med AT.
Lc 200 V8
Innlegg: 840
Ble med: lør sep 27, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Hønefoss

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av Lc 200 V8 »

gerfalcon skrev:Hei!

Har hatt et par Land Cruiser 120 siden 2005 og har vært kjempefornøyd. Skal ha ny bil nå og det skulle ikke forundre meg om det ble en LC 150 GX :)

Må si jeg er litt fristet av å ta den helt ut denne gangen, om ikke nødvendigvis med en gang men i løpet av et år eller to kanskje. Tenker da på en 35” Arctic Trucks-ombygging. Blir nok litt heftig med GX og AT i samme slengen. Først bil og så evt. spare noen kroner før ombygging til AT.

Når det er sagt har jeg aldri kjørt en AT-rigget bil og må nok innrømme at jeg er noe skeptisk til både kjøreegenskaper og ikke minst oppførsel på vinterføre. Jeg kan skjønne at den blir mer stabil med hensyn til krenging/velting men blir det ikke litt ”hjullasterpreg” (gyngende opp og ned) over den med disse store hjulene? Jeg synes 120’en med 265/65x17 sporer en del på dårlig vei, hvordan blir dette med 35” hjul på bilen da? Og til sist, vinterdekk. Jeg ser at dere seiper og pigger dekkene, men er dette like bra som et nytt vinterdekk som er laget for formålet? Ser for meg at den kan bli litt skummel å kjøre på våt is samt slaps og sørpeføre. Er en LC 150 AT 35” like bra, bedre eller dårligere å kjøre på vinterføre enn en original LC?

Dersom det er noen av dere med AT som kunne gitt meg noen tilbakemeldinger om både kjøreegenskaper generelt og vinterkjøring på vanlig vei så er jeg svært takknemlig. Det er mulig det virker som om jeg er negativ til AT, men det er jeg på ingen måte. Heller tvert om. Bare litt (sunn?) skepsis siden jeg har null erfaring med AT.
Jeg kjører en 2010 LC150 med 37" ombygging. Har bare ett sett dekk som jeg kjører hele året med. Hadde ingen problemer med å bruke disse i vinter. Merker ingen sporing. Er totalt veldig fornøyd med resultatet etter ombyggingen. Jeg mener at en ombygs 150 er vesentlig bedre enn en orginal. Hvor i landet hører du til?
BMW 520 DAT 2012 modell (stasjonsvogn)
BMW 520 DAT 2012 modell (sedan) konebilen
gerfalcon
Innlegg: 17
Ble med: fre sep 03, 2010 9:49 pm

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av gerfalcon »

Jeg kjører en 2010 LC150 med 37" ombygging. Har bare ett sett dekk som jeg kjører hele året med. Hadde ingen problemer med å bruke disse i vinter. Merker ingen sporing. Er totalt veldig fornøyd med resultatet etter ombyggingen. Jeg mener at en ombygs 150 er vesentlig bedre enn en orginal. Hvor i landet hører du til?
Holder til i Tromsø, så det er mange utfordrende føreforhold i løpet av et år... :roll:

Edit: Hadde litt dårlig tid da jeg først svarte.

Jeg er nok avhengig av 2 sett dekk da jeg står slik parkert at bilen lett kan finne på å seile om den ikke står på piggdekk og været slår om til pissregn og is :|

Positivt å høre at du ikke opplever sporing.

Får vel se om jeg kan komme meg en tur til Arctic Trucks ifm. en av turene til Oslo som jeg er på med jevne mellomrom å snakke litt med dem og kanskje prøve en bil dersom de har noen demobiler. Har det jo ikke travelt så med litt planlegging får jeg nok det til :)
Senest rettet af gerfalcon søn aug 12, 2012 12:33 am, rettet i alt 1 gang.
jørgen
Innlegg: 1051
Ble med: tor jun 03, 2004 8:53 pm
Lokasjon: Kråkstad

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av jørgen »

Noen tanker om ommbygging.
Lave dekk, senkesett fører til bedrede egenskaper på bane og strøken asfalt generelt, men dårligere på alle andre felt. Heving og store dekk fører til bedre egenskaper i terreng men dårligere på alt annet.
Er det ikke litt slik da?
Selv lever jeg veldig godt med å ikke ta den helt ut. Min lærer i bilfaget hadde en innstilling om at en original bil var stort sett best til variert kjøring av alle typer, men om en fremhever noen egenskaper går det ofte ut over andre egenskaper og forbruk lommebok mm.
Uansett er vel At bilene ikke direkte dårlige på noe, og de fleste synes at det er en cool loock.
Tror at vi har en god egenskap til å tilpasse oss hva vi kjører og svelger noen kameler bare vi synes det er verdens beste bil.
Ønsker du deg en At er jeg hellig overbevist om at du blir fornøgd. At har jo drevet noen år, og virker rimelig seriøse. De får jo til mye de gutta der.
Jørgen
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.
gerfalcon
Innlegg: 17
Ble med: fre sep 03, 2010 9:49 pm

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av gerfalcon »

folbjo skrev:Min personlige mening er at en ombygget 120 og 150 fungerer best som ombygget.
Høyere komfort grunnet større dekk, samt mere stabil grunnet økt sporvidde. Sporingen har jo litt med hjulinstilling å gjøre også.

Minuset er forhøyet dekkstøy, men det er vell i grunnen det eneste !. Dette er det jo for så vidt enkelt å gjøre noe med da.

Tyngdelovene kommer man derrimot ikke rundt, selv med en Land Cruiser !. Når man skal stoppe 2,5 tonn kreves friksjon !.
Det oppnår du ikke med piggfritt på rette føre. Derfor er min klare annbefaling å benytte gode piggdekk på vinteren.
Selv skal jeg pigge dekkene med Best Grip skrupigger. Klubben har foresten en rabattavtale på kjøp av slike.

http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=89&t=14428
Det er nettopp som du sier, bilen skal stoppes selv på våt is. Jeg har kjørt Land Cruiser 120 med piggfritt på snø og tørr is og det fungerer fint, men på våt is... Nix, det er ingen god kombo! Problemet med skrupigg er vel at de har et langt større overheng enn det som er tillatt (for meg er det viktig å holde meg innenfor regelverket).
Senest rettet af gerfalcon søn aug 12, 2012 1:36 am, rettet i alt 1 gang.
gerfalcon
Innlegg: 17
Ble med: fre sep 03, 2010 9:49 pm

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av gerfalcon »

jørgen skrev:Noen tanker om ommbygging.
Lave dekk, senkesett fører til bedrede egenskaper på bane og strøken asfalt generelt, men dårligere på alle andre felt. Heving og store dekk fører til bedre egenskaper i terreng men dårligere på alt annet.
Er det ikke litt slik da?
Selv lever jeg veldig godt med å ikke ta den helt ut. Min lærer i bilfaget hadde en innstilling om at en original bil var stort sett best til variert kjøring av alle typer, men om en fremhever noen egenskaper går det ofte ut over andre egenskaper og forbruk lommebok mm.
Uansett er vel At bilene ikke direkte dårlige på noe, og de fleste synes at det er en cool loock.
Tror at vi har en god egenskap til å tilpasse oss hva vi kjører og svelger noen kameler bare vi synes det er verdens beste bil.
Ønsker du deg en At er jeg hellig overbevist om at du blir fornøgd. At har jo drevet noen år, og virker rimelig seriøse. De får jo til mye de gutta der.
Jørgen
Hei!

Ja jeg har også en grunnholdning om at fabrikanten vet best og har en mening om hvorfor de har laget en bil akkurat slik de har. Men LC 150 AT er en utrolig tøff bil og treffer litt av gutten i de fleste, meg inkludert. For meg er det likevel viktig at det ikke går for mye ut over veiegenskapene da det helt klart er der bilen er mest i bruk.

Det koker vel ned til at det er prøvekjøring av tilsvarende bil som gjelder, men jeg opplever det positivt at de som kjører en slik er fornøyde, ser jo at det er noen som har hatt ikke bare én men flere AT. Men det er nok til syvende og sist kun en selv som kan svare på, og føle på, om en slik ombygging vil gå på akkord med det man krever og forventer av bilen. Uansett setter jeg stor pris på alle tilbakemeldinger.Fint med så rask tilbakemeling fra mange her inne :)
Brukeravatar
sunde
Innlegg: 1696
Ble med: fre mai 29, 2009 12:46 pm
Lokasjon: Kvinesdal

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av sunde »

Reis og prøv en slik bil,og eg kan nesten si det men gang.du vil ikkje ønske en slik bil mindre etterpå.den blir mye bedre på vei/spesielt på veiene her i Norge. AT har demo biler i Drammen du kan teste/låne...
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt ;)
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
Brukeravatar
Geir Vangen
Innlegg: 752
Ble med: lør okt 02, 2004 4:58 pm
Lokasjon: Sarpsborg

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av Geir Vangen »

Jeg har hatt 120 med og uten ombygging, og nå har jeg 150 med ombygging.
Jeg synes bilen blir bedre å kjøre, og det fungerer helt rått i terrenget.

På 120’n hadde jeg ett sett hjul som var mittseipet, dette kunne være ganske spennende på glatte vinterveier. Nå har jeg 2 sett med hjul til 150’n et sett med pigg, og sist vinter var en helt annen opplevelse, jeg følte meg mye trygger på glatta. Men man må kjøre etter forholdene.

En vanlig 120 eller 150 på gode vinterdekk føles tryggere på vinterveier.
Brukeravatar
lj73jon
Innlegg: 1557
Ble med: fre sep 22, 2006 8:09 pm
Lokasjon: Os / Bergen

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av lj73jon »

Hva med andre praktiske ting som:

Lukeparkering
Parkeringshus
Svingradius
Akselerasjon
Dødvinkel/speil
Tems/understellsoppsett/innstillinger
Unnamanøver
Forbruk
Pris på dekk
Vannplaning på motorvei ett eller flere dekk

Bilene er jo fine, men det må da være en grunn til at Toyota leverer de som de gjør, og ikke med ballongdekk.
Brukeravatar
sunde
Innlegg: 1696
Ble med: fre mai 29, 2009 12:46 pm
Lokasjon: Kvinesdal

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av sunde »

Dekk er dyrt,men det går mange km mellom dekk bytte.ene sette eg har er godt 65 000 km

lukeaprkering er ikkje spesielt vanskliger,en med en tilsvarende bil størrelse bil.

Parkeringshus over 2 meter går,uten ski boks eller noe på taket.

akselrasjon,kommer anpå type dekk du velger.og siden 37" byttes girng,så har det og lit og sei.

lc 150 bygges speil ut,så dette skal ver"tilnermet likt" som stander.

Tems fungere supert,med heving og store dekk.

Aldri hat noe skumle sitvasjoner,med unnermanøvrer som har vert verre eller eg trur det ville vert med stander bil.

drivstoff forburket går lit opp,men dette kommer og anpå dekk valg.grovere mønster bruker mer en finere mønster.

Men når det er sakt,så må du kjøre etter forholda uansett kordan bil du har.så om du har AT eller ikkje :)

Dekk er dyrt,men det går mange km mellom dekk bytte.ene sette eg har er godt 65 000 km(vinter dekk vil eg ikkej kjørt så langt,da gummien ville blir har.

Ingen store porblemer med vannplaning eg,var verre med mine senka biler med 18" tommere på en med AT en gar nå.

Dette er bygget på snart 4 år som eiger av lc 120 at 37" med tems og tilier hilux 35" og lit testing av lc 150 at 35" demo bil.
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt ;)
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
gerfalcon
Innlegg: 17
Ble med: fre sep 03, 2010 9:49 pm

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av gerfalcon »

Takk for mange interessante svar!

Geir Vangen skrev:Jeg har hatt 120 med og uten ombygging, og nå har jeg 150 med ombygging.
Jeg synes bilen blir bedre å kjøre, og det fungerer helt rått i terrenget.

På 120’n hadde jeg ett sett hjul som var mittseipet, dette kunne være ganske spennende på glatte vinterveier. Nå har jeg 2 sett med hjul til 150’n et sett med pigg, og sist vinter var en helt annen opplevelse, jeg følte meg mye trygger på glatta. Men man må kjøre etter forholdene.

En vanlig 120 eller 150 på gode vinterdekk føles tryggere på vinterveier.
Takk for et ærlig svar om hva du føler oppfattes som tryggest på vinterveier. Det er det jeg innbiller meg er jeg også vil oppfatte det som, men som tidligere sagt får jeg vel se om jeg får testet dette slik at jeg får gjot meg opp en formening om det er noe jeg kan leve med.
gerfalcon
Innlegg: 17
Ble med: fre sep 03, 2010 9:49 pm

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av gerfalcon »

lj73jon skrev:Hva med andre praktiske ting som:

Lukeparkering
Parkeringshus
Svingradius
Akselerasjon
Dødvinkel/speil
Tems/understellsoppsett/innstillinger
Unnamanøver
Forbruk
Pris på dekk
Vannplaning på motorvei ett eller flere dekk

Bilene er jo fine, men det må da være en grunn til at Toyota leverer de som de gjør, og ikke med ballongdekk.
Gode betraktniger, som alle må vurderes før man evt. velger en slik ombygging. Som med alt ellers er det nok litt individuelt hvordan vi oppfatter dette og hvordan man vektlegger det.
gerfalcon
Innlegg: 17
Ble med: fre sep 03, 2010 9:49 pm

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av gerfalcon »

folbjo skrev:
gerfalcon skrev:
folbjo skrev:Min personlige mening er at en ombygget 120 og 150 fungerer best som ombygget.
Høyere komfort grunnet større dekk, samt mere stabil grunnet økt sporvidde. Sporingen har jo litt med hjulinstilling å gjøre også.

Minuset er forhøyet dekkstøy, men det er vell i grunnen det eneste !. Dette er det jo for så vidt enkelt å gjøre noe med da.

Tyngdelovene kommer man derrimot ikke rundt, selv med en Land Cruiser !. Når man skal stoppe 2,5 tonn kreves friksjon !.
Det oppnår du ikke med piggfritt på rette føre. Derfor er min klare annbefaling å benytte gode piggdekk på vinteren.
Selv skal jeg pigge dekkene med Best Grip skrupigger. Klubben har foresten en rabattavtale på kjøp av slike.

http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=89&t=14428
Det er nettopp som du sier, bilen skal stoppes selv på våt is. Jeg har kjørt Land Cruiser 120 med piggfritt på snø og tørr is og det fungerer fint, men på våt is... Nix, det er ingen god kombo! Problemet med skrupigg er vel at de har et langt større overheng enn det som er tillatt.
Tillatt og tillatt, det bryr i alle fall ikke jeg meg om.
For meg er det viktigst å være skodd etter forholdene, og da er en lengre pigg bedre en en kort. Enkel fysikk det.
Piggene fåes jo i ønsket lengde, så her er det bare å velge. Alt fra "miljøpigg" til langpigg.

Klart, treffer du på en kødd som absolutt skal ri kjepphest så kan du vell karnsje få problemer ?.
Den tid den sorg er mitt motto. Jeg gambler i alle fall ikke med min (og andres) sikkerhet p.g.a dette.
Politiet er jo veldig opptatt av dette med sikkerthet, og det er jeg også :wink:
2,5 tonn bil + 2 tonn på kula er ikke kult med feil dekk på glatt vintervei. Da må nok hensynet til miljø vike.
Der er vi nok litt forskjellige :) For meg er det uaktuelt å gå ut over det som regelverket tillater, så dersom bilen i AT-versjon ikke fungerer uten at jeg må gjøre slike valg vil det ikke bli noen ombygging på meg :roll:
gerfalcon
Innlegg: 17
Ble med: fre sep 03, 2010 9:49 pm

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av gerfalcon »

sunde skrev:Dekk er dyrt,men det går mange km mellom dekk bytte.ene sette eg har er godt 65 000 km

lukeaprkering er ikkje spesielt vanskliger,en med en tilsvarende bil størrelse bil.

Parkeringshus over 2 meter går,uten ski boks eller noe på taket.

akselrasjon,kommer anpå type dekk du velger.og siden 37" byttes girng,så har det og lit og sei.

lc 150 bygges speil ut,så dette skal ver"tilnermet likt" som stander.

Tems fungere supert,med heving og store dekk.

Aldri hat noe skumle sitvasjoner,med unnermanøvrer som har vert verre eller eg trur det ville vert med stander bil.

drivstoff forburket går lit opp,men dette kommer og anpå dekk valg.grovere mønster bruker mer en finere mønster.

Men når det er sakt,så må du kjøre etter forholda uansett kordan bil du har.så om du har AT eller ikkje :)

Dekk er dyrt,men det går mange km mellom dekk bytte.ene sette eg har er godt 65 000 km(vinter dekk vil eg ikkej kjørt så langt,da gummien ville blir har.

Ingen store porblemer med vannplaning eg,var verre med mine senka biler med 18" tommere på en med AT en gar nå.

Dette er bygget på snart 4 år som eiger av lc 120 at 37" med tems og tilier hilux 35" og lit testing av lc 150 at 35" demo bil.

Takk for en utfyllende og interessant tilbakemelding!
Brukeravatar
sunde
Innlegg: 1696
Ble med: fre mai 29, 2009 12:46 pm
Lokasjon: Kvinesdal

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av sunde »

For og kunne studere biler,som er bygget kan du og melde deg inn gratis på AT sit forum og lese mer.og se mer forsjellige ombyggingstyper med fjøring dekk str og dekk typer :)

http://forum.arctictrucks.no/index.php
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt ;)
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
gerfalcon
Innlegg: 17
Ble med: fre sep 03, 2010 9:49 pm

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av gerfalcon »

sunde skrev:For og kunne studere biler,som er bygget kan du og melde deg inn gratis på AT sit forum og lese mer.og se mer forsjellige ombyggingstyper med fjøring dekk str og dekk typer :)

http://forum.arctictrucks.no/index.php
Takk for tipset :)
jonnyg
Innlegg: 33
Ble med: tor okt 20, 2011 5:52 pm
Lokasjon: vestagder

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av jonnyg »

vi har 2 stk LC 150 er . en 35 ombygt og en org

begge 2011 mod/190 hk.

Min påstand er att kan du leve med det orginale utseende på 150'n spar pengene.


bilen blir ikke "bedre" på noen annen måte enn originalt bortsett fra utseende.
Muligens hvis du planlegger en ekspedisjon på isbree eller lign så tar AT deg lengre

Til vanligt bruk. både sommer som vinter er orginal bedre.både kjørekomfort og økonomi

Bare det att utseende på 150'n er ........ vel... jeg liker det ikke.. synes 120 er mye finere
lc 150 AT 35 stv
Hilux AT 37
Boxster S
gerfalcon
Innlegg: 17
Ble med: fre sep 03, 2010 9:49 pm

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av gerfalcon »

jonnyg skrev:vi har 2 stk LC 150 er . en 35 ombygt og en org

begge 2011 mod/190 hk.

Min påstand er att kan du leve med det orginale utseende på 150'n spar pengene.


bilen blir ikke "bedre" på noen annen måte enn originalt bortsett fra utseende.
Muligens hvis du planlegger en ekspedisjon på isbree eller lign så tar AT deg lengre

Til vanligt bruk. både sommer som vinter er orginal bedre.både kjørekomfort og økonomi

Bare det att utseende på 150'n er ........ vel... jeg liker det ikke.. synes 120 er mye finere
Liker at folk sier sin hjertens mening :-) Er veldig usikker på om AT er noe for meg, mulig det heller blir en mer påkostet original, tiden får vise :)

Når det gjelder 120 vs 150 har det gått seg til for min del. Da 150 ble lansert syntes jeg det var den styggeste LC ever. Men etter hvert så har jeg vent meg til den òg. I dag synes jeg ikke den er så ille. Med rett farge i allefall... Så er det jo dette med farge da, er veldig i tvil om hva det blir. Sølv er enkel og "tilgivende" men litt kjedelig, dog fristende mht lettere vedlikehold. Sort er utelukket, for mye vedlikehold... Så det må bli Ash grey, hvit perlemor eller sølv :?
Brukeravatar
sunde
Innlegg: 1696
Ble med: fre mai 29, 2009 12:46 pm
Lokasjon: Kvinesdal

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av sunde »

hvit er utrulig fin farge,på lc 150 :) sammen med noen mørke detaljer blir det en utrulig fin bil...
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt ;)
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
gerfalcon
Innlegg: 17
Ble med: fre sep 03, 2010 9:49 pm

Re: Noen spørsmål fra en uten erfaring med Arctic Trucks

Innlegg av gerfalcon »

sunde skrev:hvit er utrulig fin farge,på lc 150 :) sammen med noen mørke detaljer blir det en utrulig fin bil...
Ja det er en flott og litt "spennende" farge synes jeg. Det eneste jeg lurer på er om man kan bli litt fort lei den fargen, men det frister :) Og ikke minst er den jo veldig praktisk mht. at ikke alt alt av striper og småsår vises på den slik som på en mørkere bil.
Svar

Tilbake til «Generelt Arctic Trucks»