endre stallspeed på converter på 4,2 td automat
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
endre stallspeed på converter på 4,2 td automat
noen som har gjort dette med hell?
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
Re: endre stallspeed på converter på 4,2 td automat
Hvorfor i all verden vil du gjøre det
- Snekker_Andersen
- Innlegg: 406
- Ble med: ons feb 29, 2012 2:42 pm
- Lokasjon: Oslo
Re: endre stallspeed på converter på 4,2 td automat
Kan du utbrodere litt og fortelle hva dette går ut på?
HDJ 100 2006
RAV4 hybrid 2017
Volvo Duett skapvogn 1960
RAV4 hybrid 2017
Volvo Duett skapvogn 1960
Re: endre stallspeed på converter på 4,2 td automat
jeg har bare lest litt lett om dette på noen sider.
At en kan endre "stallspeed" slik at en får "kontakt" på en tidligere turtall,
at en senker denne fra f.eks 1750 omdr. til 1400..
gjøres ved å omarbeide converter, slik jeg kan se det. under en ev renovering.
skal rett og slett resultere i bedre akselerasjon.
http://www.bankspower.com/techarticles/ ... tall-speed
At en kan endre "stallspeed" slik at en får "kontakt" på en tidligere turtall,
at en senker denne fra f.eks 1750 omdr. til 1400..
gjøres ved å omarbeide converter, slik jeg kan se det. under en ev renovering.
skal rett og slett resultere i bedre akselerasjon.
http://www.bankspower.com/techarticles/ ... tall-speed
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
Re: endre stallspeed på converter på 4,2 td automat
Aha... der lærte jeg noe lurt i dag også. Jeg har lest i en eller annen bok jeg har om hvordan dette gjøres. Skal se om jeg finner det
Re: endre stallspeed på converter på 4,2 td automat
Har noen funnet ut av dette?
Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
-
- Innlegg: 45
- Ble med: ons mar 14, 2012 11:51 am
- Lokasjon: Rogaland
Re: endre stallspeed på converter på 4,2 td automat
Det stod et eller annet om dette på et annet innlegg som egentlig dreide seg om lock-up feil på konverteren. Vedkommende hadde levert inn den gamle konverteren til overhaling i Norge og samtidig justert ned stallspeeden.
Jeg synes bilen er veldig "slur-o-matic" med original stallspeed (har ny konverter) og skulle ønske at den "tok" tidligere. På høyserie i bratt bakke med tungt lass er det et mareritt å kjøre uten å pøse på med turtall. Tror det gjelder først og framst 4 gears automaten.
Jeg synes bilen er veldig "slur-o-matic" med original stallspeed (har ny konverter) og skulle ønske at den "tok" tidligere. På høyserie i bratt bakke med tungt lass er det et mareritt å kjøre uten å pøse på med turtall. Tror det gjelder først og framst 4 gears automaten.
Re: endre stallspeed på converter på 4,2 td automat
Litt enig i det. Kunne tenkt meg det samme. Kan jo dra den ned et gir manuelt, så låser den jo lettere, men som du sier, blir mye turtall.
Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*