STORT problem med diesel-pumpe... Hjelp meg!

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
sscruiser
Sted: Trondheim

STORT problem med diesel-pumpe... Hjelp meg!

Legg inn av sscruiser » lør apr 10, 2010 7:28 pm

2L-T Lj70

Skulle justere dieselpumpa på egenhånd, noe som gikk langt ifra bra. Visste ikke at denne justerings-skruen var så følsom så det første jeg gjorde var å dra den 4-5 omdreiåninger ut å tenkte å begynne der og så skrudde jeg det mest sannsylig alt for langt inn etterpå. skjønte ikke noe å valgte å ringe en venn. Da han fortalt hvor følsomt dette er slo det meg fort hvor på bærtur jeg var.

Fikk hjelp av en mekaniker i ettertid og vi prøvde å se om det kom diesel i det hele tatt, og det gjorde det ikke. Det som vi gjorde var å justere bittelitt og file, justere litt å file.. Vi fant et punkt på skruen hvor vi fikk noe som helst diesel. Men alt for lite.. Prøvde mye fram og tilbake men det var det eneste punktet vi i det hele tatt fikk diesel..

Det er kun den skruen jeg har rørt og justert på, åpna lokket å fikla litt med ei klokke med noe membran i på toppen av pumpa da jeg trudde man måtte fjærne den for å komme til. etter å ha sett et bilde av en som tydligvis ikke hadde den "klokka".

Nå vet jeg ikke hva som er galt det kommer alt for lite diesel på et spes punkt på justeringa og om jeg prøve å justere mer diesel kommer det ikke diesel i det hele tatt og om jeg prøver å skru mindre diesel kommer det heller ikke noe. KUN på det ene punktet.

What do I do?? Hvor/hvem kan redde meg fra dette marerittet?
LJ70 2LT

Det vi ikke pløyer igjennom, klatrer vi bare over..

Garsjen :D
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=12398

toren
Sted: holsen

Re: STORT problem med diesel-pumpe... Hjelp meg!

Legg inn av toren » lør apr 10, 2010 8:00 pm

Hei,dette hørtes kjedeleg ut,har vert ut å sett på mine biler,den klokka er ikkje på min 85 mod lj 70,men den står på mine 87 mod lj 73,so dn er vel ikkje på dei bilane som ikkje har turbo orginalt.?? trur ikkje at det hjelper å stille etter det andre målar på sine biler.målte på 70 der takk den 23 mm ut men på 73 stakk den 20 ut. :?

Brukeravatar
4Springar
Sted: Troms
Kontakt:

Legg inn av 4Springar » man apr 12, 2010 2:23 pm

hva nøyaktig gjorde du under det lokket?

Er det ingen som har en lik pumpe du kan få et mål fra, evt telle gjenger på skruen, og starte derfra med justering?

Containercruiser
Sted: Nordfjord

Legg inn av Containercruiser » man apr 12, 2010 10:31 pm

Kan sjekke på min LJ 70 85 mod , men aner ikkje ka skrue det er snakk om.

Brukeravatar
sscruiser
Sted: Trondheim

Legg inn av sscruiser » tor apr 15, 2010 4:54 pm

Det spiller ikke så mye rolle, det varierer så mye fra bil til bil, men greit å ha noe å gå utifra:)

Men nå er det dieselpumpa i seg selv det har skjedd noe med viser det seg så har ordna med en som skal fixe det :)
LJ70 2LT

Det vi ikke pløyer igjennom, klatrer vi bare over..

Garsjen :D
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=12398

Svar

Gå tilbake til «Motor 7x»