Alternativ radiator til LJ70

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
tomarne
Sted: Tromsø

Alternativ radiator til LJ70

Legg inn av tomarne » ons okt 03, 2012 9:06 am

Hei jeg har en LJ70 med en 2,4 2lt motor i. Nå har jeg gjort en større jobb med toppen og fikset mye forefallent på denne, men kom til at radiatoren var så dårlig at jeg måtte skifte den også. En ny koster jo "skjorta", så jeg har forsøkt å få fatt i brukt. Dette viste seg helt umulig, men jeg ser jo at det er god plass nedi der og lurer på om det er noen som har tips til alternativt bilmerke/modell som har radiatorer som kan passe. Gjerne Toyota. Jeg fikk fatt i en fra nytypen Hiace (tror det var 2009 mod) den var av plast og i perfekt stand, men desverre 2 cm for bred:-(.
Hører gjerne fra dere som har liltt mer erfaring med dette enn meg.

Tom-Arne

Brukeravatar
Ronny123
Sted: Horten

Re: Alternativ radiator til LJ70

Legg inn av Ronny123 » ons okt 10, 2012 11:02 pm

Har ikke noe sånn super enkel løsning, men er hvertfall en løsning som er gjennomførbar...
FJ40 radiator har grei størrelse, men vannuttaket i bunn er på feil side og det må lages en brakett for å få festet den i karosseriet.
Radiatorer til 40'er får man billig fra usa.

Se denne siden i garasjen min : http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37 ... 2&start=60

tomarne
Sted: Tromsø

Re: Alternativ radiator til LJ70

Legg inn av tomarne » man okt 15, 2012 9:46 am

Ja det var jo et godt alternativ. Problemet er at det er veldig vanskelig å finne brukbare brukte deler til disse gamle Land Cruiserne. Men jeg var på et huggeri her i Tromsø med målebånd og skyvelær. Da fant jeg en radiator til en Suzuki V6 som passet veldig bra. Kun litt modifisering av festene.

Men takk for tipset:-)

Tom-Arne

Svar

Gå tilbake til «Motor 7x»