Eljoki skrev:Kjøpte bilen med denne feilen så vet ikke helt. Men den e ikke så sprek at det gjør no, men det skal den vell ikke være.
Har en ettermontert turbotrykksmåler å den viser nu trykk opp mot 0,9 på det meste.
Det e to lys på insrtumentpanelet som indikerer no turbogreier. Når æ bare loder på lavt turtall viser målern 0,0 å det lyser ikke i noen av lysan, litt trykk på så kommer et grønt lys på å litt opp på turtall å trykk over 0,7 lyser det orange. Er det riktig?
Regna egentlig med at 1,6 på mila ikke va så unormalt. Men neste tank blir nok billigere i å med at vi nu har bare veia, kobla ut 4x4 å scootersesongen e over.

Høres egentlig ut som du er LC-entusiast selv, du bare vet det ikke enda!
Ang lysene så høres det ut som det mer eller midre funker bra.
Kan helt klart anbefale 2,5 eller 3" exos, det gjør alt så mye bedre.
Om du kjører med orginal eksos er det også bare et tidsspørsmål før du uansett må skifte den.
Ang pris på eksos kan jeg tippe ca 2-2500 for et selvbygg fra f.eks biltema. kommer litt an på hvilken potte du velger, og hvor enkelt du vil gjøre det. I teorien kan du egentlig bare sette sammen masse bend og rør med eksosklemmer og henge det opp under bilen, det eneste du faktisk trenger å sveise er flensen ut fra tuboen.
Men er klart at det er en fordel å få sveist de fleste komonentene hele veien, kansje ha det i 3 større deler, alt etter hvor du router eksosen bakover.
Ellers, så har jo også forbruket litt å si med den vanlige kjærligheten og servicen bilen trenger. Skift olje over alt, oljefilter, dieselfilter, smør opp alle fett-punkter i understell og mellomakslinger/bevegelige deler og knokkelhusene og du er godt i gang. Bilen ruller lettere og er gladere. Juster ventilene om det er lenge sia det ble gjort.
Men ta ting etterhvert seff, og hold bilen gla!