Turbo til V8 4.7 bensin
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- Byggmester Johan
- Innlegg: 195
- Ble med: fre mai 14, 2004 5:27 pm
- Lokasjon: Oslo
- Kontakt:
Turbo til V8 4.7 bensin
Vurderer å sette turbo på min Lc fj100 4.7 V8 (bensin)
Det er ca 245HK i den originalt
Den er bygd om til Arick trick med 35» hjul
Den har nå gått 320 000 km 1999 mod.
Bensinforbruk by 2 liter langkjøring 1,5 liter på mila.
Målet er ikke nødvendig vis å få en «sportsbil» men å kanskje klare å redusere forbruket.
Jeg har sett på kompressorer TRD brukt, ligger på ca 40 000,- og gir mellom 50 og 100 HK mer.
Så kom je over denne turbosatsen på Ebay:
NEW 4.7 Toyota Single T4 Turbo Kit 2UZ-FE 2UZFE 2UZ 4Runner Land Cruiser Tundra https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3164773949
Kommer på ca 20 000,- + montering ( som jeg klarer selv) de mener den kar justeres opp til ca 450HK som max.
Noen som har noen meninger om dette?
Eller erfaringer?
Det er ca 245HK i den originalt
Den er bygd om til Arick trick med 35» hjul
Den har nå gått 320 000 km 1999 mod.
Bensinforbruk by 2 liter langkjøring 1,5 liter på mila.
Målet er ikke nødvendig vis å få en «sportsbil» men å kanskje klare å redusere forbruket.
Jeg har sett på kompressorer TRD brukt, ligger på ca 40 000,- og gir mellom 50 og 100 HK mer.
Så kom je over denne turbosatsen på Ebay:
NEW 4.7 Toyota Single T4 Turbo Kit 2UZ-FE 2UZFE 2UZ 4Runner Land Cruiser Tundra https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3164773949
Kommer på ca 20 000,- + montering ( som jeg klarer selv) de mener den kar justeres opp til ca 450HK som max.
Noen som har noen meninger om dette?
Eller erfaringer?
- Byggmester Johan
- Innlegg: 195
- Ble med: fre mai 14, 2004 5:27 pm
- Lokasjon: Oslo
- Kontakt:
- Byggmester Johan
- Innlegg: 195
- Ble med: fre mai 14, 2004 5:27 pm
- Lokasjon: Oslo
- Kontakt:
- Byggmester Johan
- Innlegg: 195
- Ble med: fre mai 14, 2004 5:27 pm
- Lokasjon: Oslo
- Kontakt:
Re: Turbo til V8 4.7 bensin
Ingen kommentarer????
- Byggmester Johan
- Innlegg: 195
- Ble med: fre mai 14, 2004 5:27 pm
- Lokasjon: Oslo
- Kontakt:
Re: Turbo til V8 4.7 bensin
Jeg har sjekket opp litt.
Snakket med en motor mann som mente at ombygging til turbo ikke ville svare seg økonomisk mot redusert bensinforbruk.
Han mente billigste måten å redusere forbruket på var å frigjøre veien for luft inn i motor og eksos ut.
Dvs. sette inn et stort KN filter på innsuget og fjerne katalysatorene på eksosen. Alternativt fjerne innmaten inni katalysatorene.
Er det noen som har noen råd på dette før jeg setter i gang?
Snakket med en motor mann som mente at ombygging til turbo ikke ville svare seg økonomisk mot redusert bensinforbruk.
Han mente billigste måten å redusere forbruket på var å frigjøre veien for luft inn i motor og eksos ut.
Dvs. sette inn et stort KN filter på innsuget og fjerne katalysatorene på eksosen. Alternativt fjerne innmaten inni katalysatorene.
Er det noen som har noen råd på dette før jeg setter i gang?
-
- Innlegg: 716
- Ble med: man sep 23, 2013 10:47 am
- Lokasjon: Drøbak
Re: Turbo til V8 4.7 bensin
Blir vel aldri feil å montere turboGo for it!
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
120 GX 08 mod.
Re: Turbo til V8 4.7 bensin
Dette området er langt utenfor mitt område, men på Høvik utenfor Oslo så finnes: Turbo-Service AS
Disse gutta har etter det jeg vet ganske godt rykte.
Kanskje et sted å begynne.
Disse gutta har etter det jeg vet ganske godt rykte.
Kanskje et sted å begynne.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Re: Turbo til V8 4.7 bensin
KN-filter er vel aldri å anbefale hvis man vil ha motoren lenge. Grunnen til bedre flow er grovere filter. Jeg ser at noen med UZJ monterer syklonfilter fra HDJ for bedre flow og flitrering. Og så er det "wash-n-go" istedenfor kjøp-nytt-årlig.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.