Import-LC100 Corona-fast i Amsterdam

Finner du ingen kategori som passer ditt innlegg- kan du bruke dette forumet.

Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa

Svar
bobakka
Sted: Oslo

Import-LC100 Corona-fast i Amsterdam

Legg inn av bobakka » søn mai 17, 2020 9:23 pm

Jeg kjøpte en LC 100 99modell i Amsterdam av en privatperson og planen var å dra å hente den rett før påske.
Men - coronaen kom meg i forkjøpet - og nå sier de at grensene er stengt i hvert fall til 20. august.
Noen som har tips om transportører som kan ta den med for en grei pris?
Jeg har ordnet alt som skal være av papirer, kjøpekontrakt, COC og selger ordner eksport-papirer når den tid kommer.

narvik

Re: Import-LC100 Corona-fast i Amsterdam

Legg inn av narvik » man mai 18, 2020 10:29 am

Hei, har samme situasjon med min LC 120 i Tyskland. Den skulle komme tilbake i påske siden kona og barn bruker den der nede. Jeg fikk ikke til noen løsning. Og jeg snakker tysk, så jeg brukte jo flere timer for å sjekke alternativene begge deler fra Norge og fra Tyskland. Ingen spedisjonstjenester i disse Corona tider, særlig ikke noe samletransport. Og super- individuell spesialoverføring kan jo ikke betales. Ingen løsning via NAF eller tyske ADAC. Mitt håp er nå at EU muligens åpner 15.06 (gjelder land med samme smittenivå) slik at bilen kommer seg til Danmark. Så håper jeg at en av fergene kan ta over bilen som frakt, roll-on-roll-off. Jeg bor i Kristiansand, henting ville gå greit. For min del gjelder det også EU -kontroll, men da fikk jeg utsettelse fra Statens vegvesen. I tilfelle noen av dine papirer er tidsbegrenset, så vet jeg altså at Corona aksepteres ved fristforlengelse. Lykke til, og hold oss oppdatert, Peter

narvik

Re: Import-LC100 Corona-fast i Amsterdam

Legg inn av narvik » man mai 25, 2020 4:30 pm

Hei, oppdatert info. Det jeg fant ut i forhold til min egen bil er at jeg nå skal bruke Color line Cargo. Bil en vei fra Kiel til Oslo koster 3300,- +/- og det løser for meg alle problemer med stengte grenser. Transport i Tyskland, rundt 750km vil koste 450Euro via anbudsportal for spedisjonstjenester. Dyrt, men en brukbar løsning. Vurderer å be en kompis om å kjøre bil i Tyskland, men Diesel, En overnatting og tog retur + at jeg skylder en tjeneste? Når europeiske Grenser åpner, så er dette vel også mulig fra Nederland og muligens via Danmark? Ble overrasket at transport er forholdsvis rimelig. Viktig å komme seg inn i spedisjonstjenester som ikke tar standardpris pga havari og forsikring. Er det en ledig plass på en trailer i riktig retning, så faller prisen.
Selv om det ikke er noe for meg, så finnes jo også sjøtransport, Amsterdam med gigantisk shippingaktivitet, og Norge med masse havner. Har gjort dette før, fra USA, betalte prosentvis for en container, akseptabel pris. Igjen, å finne riktig nettsted eller megler, det er problemet. Lykke til Peter

Svar

Gå tilbake til «Generelt»