Rock Krawler stålfelger erfaringer ?

Erfaringer og spørsmål om hjul til Land Cruiser

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Brukeravatar
Eivind37
Kongen av rustsveis
Sted: Mandal

Re: Rock Krawler stålfelger erfaringer ?

Legg inn av Eivind37 » ons sep 29, 2010 11:54 am

Oii...Fy f*** Rune....Dette så ikke bra ut...ikke i det hele tatt!! Vel, du har jo en litt utradisjonell kjørestil :D , men slikt skal jo ikke skje...uansett!
Hmm..rock-crawler felger som ikke skal brukes off-road?

Nei! Jeg skal ikke ha noe sånt...
Treffes som regel på 930 82 756

85 Toyota LandCruiser HJ60
87 Toyota LandCruiser HJ60
81 Toyota LandCruiser BJ42
82 Toyota Hilux MK1

Brukeravatar
specialops
Sted: Rogaland
Kontakt:

Legg inn av specialops » ons sep 29, 2010 3:56 pm

offroadguru Solli skrev:Alt kan hende med alt....
Her i huset har fruen skambanket bil og felger av denne typen med påsveiste beadlocks i 3 år på trialbilen. Hun har knekt laggrene på knokkelhus, styrearmer, bolter på styrearmer & nå sist drabandene på forakslingen-alle kreftene som knuser dette har felgen først tatt opp. I tillegg har hun 2 tommers spacere.
Til specialops tur og bruk, og de fleste andres, er de mere enn gode nok.
Dessuten gleder jeg meg som en unge til å se specialops AT på svarte stålfelger med grove dekk, det kommer til å gi ett helt nytt og rått utseende på kjerra, bare vent og se :mrgreen: Fruens AT fikk slike felger med fake beadlock og G/Y MTR og bilen steg mange hakk i min smak :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (mangler kun bushwakker breddere...)
Tar du (specialops) turen ned en ettermiddag så kan vi teste felger på bilen din, vi har flere sett av denne typen. (33-35-37) Så vet du litt om utseende før kjøp.
Bare gi ett pling før du evt. tar turen, 92697191.
takker ! :) kan være jeg tar deg opp på den der...

Brukeravatar
knixen
Nettleter av første rang
Sted: Tromsø
Kontakt:

Legg inn av knixen » søn okt 03, 2010 10:31 pm

jeg har hatt flere sett, og det har aldri vært noen problem. Sveiset beadlocks på ett sett selv, fikk et sett som hoelern hadde sveiset, hatt et sett pro comp forsterke stålfelger (1mm tykkere stål) og uansett har det ikke vært noe problem.

Det er gode felger.

Om ikke ekte beadlocks er aktuelt for såpass mye veikjøring så kan du jo vurdere fakelocks? De har betydelig sterkere ytterkant. Eller ta den helt ut å bestille staz doubble beadlocks?

Du får stålfelger fra australia med forsterket innerring også.

Bare å google litt, se hva som er skrevet før. Evt lese garasjen min på pirate, burde være linker til det aller meste der.
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Et gammelt jungelord :)

Svar

Gå tilbake til «Hjul og felger»