Felgtips ønskes!

Erfaringer og spørsmål om hjul til Land Cruiser

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
n t
Innlegg: 481
Ble med: ons jun 25, 2008 10:38 pm
Lokasjon: Skaga. Nærøy. Nord-Trøndelag. Norge

Felgtips ønskes!

Innlegg av n t »

Bilen min er godkjent med 285/75-16 og -30 i innpress, men biltilsynsmannen så ikke at det var 30mm spacere innenfor felgene. (Nå står det riktignok ikke - i vognkortet, men sporvidden stemmer, mulig regnefeil av bilsakkyndige) Nå er jeg i gang med å kjøpe nye dekk, men for å bli kvitt spacerne må jeg også ha nye felger.
Trenger tips om noen vet av 8x16 med -30 i innpress, eller tilsvarende i 10x16 dersom det går sammen med 285-dekk.
Har funnet 3 på euro4x4parts.com, denne, denne og denne.
Er det flere alternativer der ute? Gjerne i Norge.
Stig
HZJ75 Pick-up
Hdj80
Brukeravatar
knut eivind
Innlegg: 1818
Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
Lokasjon: Gjøvik

Re: Felgtips ønskes!

Innlegg av knut eivind »

hvis det er std dekkdim er du jo nødt til og lovlig øke nmed 5% det blir vel i mine øyne da så trxus 34x12,5r15 og passende 15" felger står til bilen og blir lovlig tilogmed

finner ikke igjen strobøkene mine i forbifarten med du har igrunn endel lovlige dimensjoner og velge i.
knut eivind skogen tlf. 95287o82
Containercruiser
Innlegg: 988
Ble med: søn nov 29, 2009 6:10 pm
Lokasjon: Nordfjord

Re: Felgtips ønskes!

Innlegg av Containercruiser »

Om bilen er godkjent med enn annen dimmensjon enn orginaldimmensjon, så gjelder ikkje 5% regelen lenger.....
Brukeravatar
n t
Innlegg: 481
Ble med: ons jun 25, 2008 10:38 pm
Lokasjon: Skaga. Nærøy. Nord-Trøndelag. Norge

Re: Felgtips ønskes!

Innlegg av n t »

containercruiser skrev:Om bilen er godkjent med enn annen dimmensjon enn orginaldimmensjon, så gjelder ikkje 5% regelen lenger.....
Jeg har ikke 285/75-16 som alternativ dekkdimensjon, det er den eneste dimensjonen som står i vognkortet, så etter det jeg kan se har jeg lov til å gå opp 5% :mrgreen: eller tar jeg feil...?
Men tenkte i grunn å holde meg til det denne gang. Syns i grunn det er stort nok. :shock: er sikkert noen som mener det aldri kan bli stort nok
Stig
HZJ75 Pick-up
Hdj80
Brukeravatar
knut eivind
Innlegg: 1818
Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
Lokasjon: Gjøvik

Re: Felgtips ønskes!

Innlegg av knut eivind »

5% regelen gjelder på std dekkdim. hvis du har kun en oppgitt i VK er det den som er std.

hvis det er merknad nederst i vk som på div AT biler osv er det totalt maks og kan ikke økes eller minskes noen ting.

importbiler har oftest den dim som stod på bilen ved visning som std dekkdim.
knut eivind skogen tlf. 95287o82
Svar

Tilbake til «Hjul og felger»