Lakkering av Anders´s HJ60

Diskusjoner om rustbehandlig og det kosmetiske på en Land Cruiser

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
ildhane
Sted: Gressvik

Lakkering av Anders´s HJ60

Legg inn av ildhane » man jul 27, 2009 4:02 pm

Heia, nå er det min tur til å ha planer om å lakkere bilen min. Jeg er så heldig å ha en bil som har vært omfattende fikset på før så det er veldig lite rust. Den har vært lakkert en gang tidligere, og denne lakken flasser litt av pluss at det er gjort tidenes dårligste sparkeljobb, spesielt på bakluka, og jeg vil bli kvitt disse "rosene" som ser ut til å ha vært sprutet på med boks.

Har sett litt inn i å sende bil til polen etc fordi jeg kjenner ingen som kan gi meg en god vennepris e.l. men stort sett alle tråder på bilforum ender med at ingen gjør noe og ingen konklusjon.

Men jeg kjøpte denne bilen fordi jeg ville involvere meg litt i den selv og prøve litt selv, jeg har litt erfaring med sparkel og lakk men ikke på bil. Ser også at lastebillakk er et hot tema her, og det vil jo passe mitt bruk godt. Mine krav er ikke så store, jeg vil bare ha en gjevn farge over hele bilen. og jeg er blitt glad i det sorte feltet nederst på bilen fordi det gjør det mulig med sorte felger på rød bil.

Her er noen bilder, alle paneler trenger arbeid og lakk, unnentatt taket som er steike fint.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Men nå har det seg sånn at jeg flytter inn til hovedstaden i midten av august, og da blir det veldig dårlig med mekkegarasje. Fins det noe sted det er mulig å få stått og plundret med dette til en billig penge? kan jeg evt leie inn noen lakkguruer fra klubben til evaluering og tips?

Brukeravatar
Eivind37
Kongen av rustsveis
Sted: Mandal

Legg inn av Eivind37 » man jul 27, 2009 8:26 pm

Lastebil-lakk er igrunn ypperlig til vårt bruk. Den er sterkere enn vanlig billakk, og får ikke helt den samme glansen, men mye forskjell er det ikke. Lastebil-lakk gir også et tykkere lakkskikt.
Når du skal sprøyte, så vil du merke at den er tykkere, og har en litt annen konsistens enn vanlig billakk.
Det er igrunn ikke så mye å være redd for...bare å prøve det!

Når det er sagt...så må det nok sies at skal du hellakkere en Hj60 i en opperasjon, så er vel ikke akkurat det en nybegynners drøm....dvs stor høy bil med store flater....

Men skitt av...kjør på...Jeg har jo lakket min Hj60 med lastebillakk jeg (eller kankje to... :D )...så får jeg det til...så skulle det vel være em mulighet vel.... :D
Treffes som regel på 930 82 756

85 Toyota LandCruiser HJ60
87 Toyota LandCruiser HJ60
81 Toyota LandCruiser BJ42
82 Toyota Hilux MK1

Brukeravatar
ildhane

Legg inn av ildhane » man aug 03, 2009 2:15 pm

Hvor kan jeg få tak i lastebillakk i min farge? Om jeg har forstått riktig har jeg 309 freeborn red. Holder dette som informasjon til evt bestilling?

Brukeravatar
Eivind37
Kongen av rustsveis
Sted: Mandal

Legg inn av Eivind37 » man aug 03, 2009 3:47 pm

TOY 309 er lakk koden på bilen din og det holder ved bestilling. Lakk er generelt ganske dyrt her på berget, men søta bror har visst en del rimeligere priser etter hva jeg har hørt.
Treffes som regel på 930 82 756

85 Toyota LandCruiser HJ60
87 Toyota LandCruiser HJ60
81 Toyota LandCruiser BJ42
82 Toyota Hilux MK1

Brukeravatar
4Springar
Sted: Troms
Kontakt:

Legg inn av 4Springar » man aug 03, 2009 5:04 pm

hvilken som helst lakksjappe skal kunne blande den fargen, jeg venter på pris fra bilextra her faktisk. Jeg har fått beskjed om at lastebillakken alltid vil bli noe "annerledes" i nyansene en med billakk i samme kode, men for våre biler tror jeg det er mer en godt nok. (så lenge du lakker hele bilen)

Brukeravatar
ildhane

Legg inn av ildhane » man aug 03, 2009 5:24 pm

kult, vil du poste ditt pristilbud da du får det pål? Det er sant som dere sier, det er ikke så farlig med at den ikke treffer spot on, lakken min er så skjoldete og stygg at alt vil være en forbedring.

Brukeravatar
fisken
Sted: Halden

Legg inn av fisken » lør aug 15, 2009 4:01 pm

hør med lastebillakkereren i råde.han lakkerer vi lastebilene hos.han har peiling.Dem heter råde lakkering iddretsveien.
joa så dæ

Svar

Gå tilbake til «Rust og lakk»